موضوعات داغ

معرفی جیلی SX11، کراس اووری پیشرفته با شانس حضور در بازار ایران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک، خودروی کراس اوور جدید جیلی با نام "SX11" در نمایشگاه پکن چین با دو موتور کوچک بنزینی رونمایی شود.
اخیرا از سوی منابع محلی چینی، تصاویری منتشر شده است که یک خودروی کراس اوور جدید از شرکت خودروسازی "جیلی" را نشان می‌دهد که دارای طراحی بسیار جذاب بوده و می‌تواند یک گزینه پرفروش برای این خودروساز معتبر چینی باشد.
باتوجه به تصاویر منتشر شده از این خودرو، می‌توان شاهد یک طراحی آشنا با سایر محصولات جدید "جیلی" بود که این شباهت در جلوپنجره اتومبیل به بالاترین حد خود می‌رسد، اما در مجموع جزییات طراحی اتومبیل با ایده‌های نو توسعه پیدا کرده است تا شاهد رشد یک خودروی کراس اوور جدید تحت عنوان "SX11" باشیم.

جیلی SX11

جیلی SX11


طبق ادعای منابع خبری، این خودروی کراس اوور جیلی با طول کلی 4330 میلی متر، عرض 1800 میلی متر، ارتفاع 1609 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2600 میلی متر ساخته شده است که در ابعاد و اندازه خود، می‌تواند کمی طولانی‌تر، عریض‌تر و بلندتر از خودروی کراس اوور "هوندا HR-V" باشد که نتیجه آن یک کابین بزرگ‌تر برای سرنشینان اتومبیل خواهد بود، هرچند فاصله بین دو محور هوندا HR-V حدود 2610 میلی متر بوده و می‌تواند فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار دهد.
در زیر کاپوت اتومبیل، از یک پیشرانه 1 لیتری توربوشارژر و همچنین یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده خواهد شد که پیشرانه اول 1 لیتری در حداکثر کارایی خود می‌تواند 136 اسب بخار قدرت تولید کند، اما این نیرو در پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر به رقم 177 اسب بخار خواهد رسید که به درخواست مشتری، این نیرو به رینگ‌های 16 اینچی، 17 اینچی و یا 18 اینچی ارسال خواهد شد تا به سطح زمین منتقل شده و اتومبیل را وادار به حرکت کند.
با توجه به چنین مشخصاتی و وجود این نکته که جیلی با مشارکت هولدینگ ناصح فعالیت خود در بازار ایران را از سر گرفته، به نظر می آید در بلند مدت شانس ورود SX11 به بازار کشور کاملا محتمل باشد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/1
دیگه به جایی رسیدیم که اگه شانس بیاریم خودروهای مدرن چینی به کشورمون وارد بشه حالا اینکه بتونیم بخریم بماند!
1396/12/1
دقیقا همینطوره . دیگه دوره ایراد گرفتن از ماشینهای چینی گذشته و کم کم خرید اونها هم تبدیل به اما و اگر میشه . الان تیگو 7 با قیمتی حدود 150 میلیون تومن ، و تیگو 5 در خرید چند مرحله ای با قیمتی حدود 130 میلیون تومن به فروش میرسه . معلوم نیست اگر هاوال H6 فیس لیفت هم توسط گروه بهمن به ایران بیاد با قیمتی کمتر از اینها فروخته بشه . اگر تا چند سال قبل میشد با صد میلیون تومن یک ماشین آلمانی خرید ، اگر بعدش با همین پول مجبور میشدیم ژاپنی بخریم ، و دست آخر هم کره ای ، حالا با بخشنامه ها و تعرفه های جدید فقط میشه چینی خرید . اون هم احتمالا با کمترین امکانات ممکن . تازه اگر چینیها لطف کنن و اصلا ماشینهای جدیدشون رو به ایران بفرستن !!!
1396/12/1
وای خدا یعنی میشه ما ایرانی ها این ماشینو از نزدیک ببینیم؟!
1396/12/1
موتور 1.5 لیتری توربوشارژ177 اسب بخاری !!!! واقعا پیشرفت چین عالیه .
ایرانخودرو ته شاهکارش 1.7 لیتری با 150 اسب بخاره .
1396/12/1
شانس حضور در بازار ایران . این چه حرفیه . یعنی باید شانس بیاریم یک ماشین چینی سوار بشیم .. ژاپنی المانی به ما نیومده .
1396/12/1
عجب شانسی اوردیم
1396/12/2
در قسمت پیشرانه یک مدل معرفی کردین یعنی 1.5 لیتر توربو اما با اسب بخار متفاوت !، اصلاح کنید...ممنون