موضوعات داغ

غوغا در ژنو، هایپرکار جدید ریماک معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ریماک (Rimac)، خودروساز اهل کرواسی که صرفا با هدف تولید خودرویی الکتریکی نیرومند بنیان گذاری شده است، با اولین هایپرکار خود توانست شهرت زیادی بدست آورد و در سطح جهانی با خودروهای بزرگ و سریع همچون بوگاتی، پورشه 918 و... رقابت کند، حال این خودروساز نوظهور در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس همانطور که وعده داده بود، هایپرکار جدیدی رونمایی کرده است که در عملکرد فنی و ظاهر خود بسیار بهتر و پویاتر از خودروی اول، یعنی "ریماک کانسپت- وان" عمل کرده است که در ادامه جزییات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ریماک C Two

ریماک C Two


هایپرکار جدید شرکت خودروسازی ریماک که تحت عنوان "C Two" در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده است، در ظاهر خود تفاوت‌های زیادی با خودروی "کانسپت وان" داشته و حالا از یک طراحی تهاجمی سود می‌برد که باعث جذابیت بهتر و همچنین آیرودینامیک بالاتر اتومبیل خواهد شد. این خودرو از سوی ریماک باتری‌های جدید و قدرتمند 120 کیلووات ساعت از نوع "لیتیوم منگنز نیکل" دریافت کرده است که با سود جستن از 6960 سلول در مجموعه، می‌تواند سقف حرکت 650 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد، هرچند پس از اتمام شارژ باتری، می‌توان با استفاده از شارژهای سریع 250 کیلووات ساعت در عرض کمتر از 30 دقیقه، حدود 80 درصد از باتری‌های اتومبیل را شارژ کرد.

ریماک C Two

ریماک C Two


این خودرو در ابعاد خود با طول 4750 میلی متر، عرض 1986 میلی متر، ارتفاع 1208 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2745 میلی متر ساخته شده است که با در نظر گرفتن مجموعه باتری‌های بزرگ اتومبیل، به حداقل وزن خشک 1950 کیلوگرمی رسیده است که برای تحرک آن در سریع‌ترین حالت ممکن، از موتورهای الکتریکی با حداکثر قدرت 1914 اسب بخاری استفاده شده است که با ارسال این نیرو به صورت خطی، حداقل شتاب 1.97 ثانیه، شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت حدودا 11.8 ثانیه و همچنین سقف سرعت 412 کیلومتر بر ساعت بدست آمده است که می‌تواند یک تهدید جدی برای خودروسازان جهانی، بویژه خودروسازان مدعی همچون بوگاتی، هنسی، کونیگ زگ و... باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد