موضوعات داغ

آخرین گردهمایی مزدا سواران در بلوار پاکنژاد تهران

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
با توجه به اینکه امروز آخرین جمعه سال 96 بود، گروه مزداسواران با تجمع در بلوار پاکنژاد تهران، آخرین گردهمایی خود را در این سال برگزار کردند. گروه مزداسواران یکی از گروه‌هایی است که در مقایسه با سایر گروه‌ها، فعالیت کمتری داشته و تعداد گردهمایی‌های کمتری را برگزار می‌کند. بر همین اساس در آخرین گردهمایی این گروه نیز تعداد اندکی مزدا 3 و مزدا 323 حضور داشتند. اما با این حال برگزاری چنین تجمعاتی می‌تواند به وسیله تبادل تجربیات میان دارندگان‌ خودروها مثرثمر واقع شود.
برند مزدا یکی از برندهای خوشنام در بازار جهانی ایت که در ایران نیز باتوجه به تنوع خیلی کم محصولات، مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. مدل 323 سدانی خانوادگی است که از اواخر دهه 70 وارد بازار ایران شد. در همان سال‌های ابتدایی نسخه فیس‌لیفت شده این خودرو، تحولی اساسی را در این سگمنت ایجاد کرد. همچنین با عرضه مدل اسپرت‌تر مزدا 3، سهم‌خواهی این برند ژاپنی از بازار ایران شدت گرفت. مجددا نسخه فیس‌لیفت شده این خودرو نیز حضوری موفق را همانند 323 در بازار تجربه کرد.
بهمن‌موتور یکی از شرکت‌های خودروساز خصوصی است که به عنوان نماینده رسمی چندین برند ژاپنی و چینی، فعالت خود را در ایران تشکیل داده است. اما نکته منفی در خصوص برند مزدا که توسط این شرکت به صورت رسمی عرضه می‌شود، تنوع کم محصولات است. درواقع عرضه نکردن محصولات جدید این برند به بازار سبب شده تا بسیاری از علاقه‌مندان به برند ژاپنی مزدا، به سمت سایر برندها گرایش پیدا کنند. به عنوان مثال مزدا 6 یکی از خودروهایی است که می‌تواند در بازار ایران رقابتی بسیار نزدیک را با خودروهایی همچون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، رنو تلیسمان و فولکس‌واگن پاسات تجربه کند. بر همین اساس می توان گفت که جای خالی این خودرو در بازار ایران به شدت احساس می‌شود. همچنین نسخه فیس‌لیفت شده مزدا 3 نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که از سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه این خودرو به بازار شنیده می‌شد، اما رفته رفته و با گذشت زمان، عرضه این خودرو ملغی شد که متاسفانه تاکنون اطلاعات دقیقی درخصوص زمان عرضه آن از سوی بهمن‌موتور اعلام نشده است.

گردهمایی مزدا سواران در بلوار پاکنژاد

گردهمایی مزدا سواران در بلوار پاکنژاد

با این حال این شرکت در حال حاضر مزدا 3 سدان را با امکانات رفاهی مناسبی به عنوان تیپ 4 فول آپشن با قیمتی حدود 130 میلیون تومان به بازار عرضه می‌کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/26
درود بر همه ژاپنی سوارهای خوش سلیقه
1396/12/27
به نظر من تو هیچ کشوری غیر از ایران این کارای مفت رو نمیکنن
1396/12/27
دوستان مزدا سوار لینک گروه تلگرام مزدا سواران رو لطفا در اختیار قرار بدید ممنون