موضوعات داغ

قوی ترین موتورها بر اساس تعداد سیلندر-بخش دوم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در قسمت قبل به معرفی 4 موتور قدرتمند بر اساس تعداد سیلندر پرداختیم. در ادامه به باقی موتورهای موجود در این لیست خواهیم پرداخت.
برای خلاصه توضیحات ابتدایی مقاله قبل را تکرار می کنید و سپس به ادامه این موتورها خواهیم پرداخت: هیچ دو موتوری در خودروها یکسان نیستند و هر موتوری مشخصات مختص خود را دارد و طراحان نیز بسته به کاربری هر خودرویی سعی می کنند تا بهترین موتور را برای آن خودرو طراحی کنند. از موتور های 4 سیلندر خطی گرفته تا موتورهای W16 در اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند اما برخی موتورها هستند که عملکردی فراتر از همتایان خود دارند. برای مثال مرسدس بنز پراجکت وان به موتور 1.6 لیتری V6 و 4 موتور برقی مجهز است که مجموعا 1100 اسب بخار قدرت را تولید می کنند.

5. موتورهای 5 سیلندر
موتور 2.5 لیتری آئودی

موتورهای 5 سیلندر خیلی متداول نیستند اما قدرت خوبی دارند. موتور 2.5 لیتری آئودی نیز که در دو خودروی TT RS و RS3 سدان مورد استفاده قرار گرفته است می تواند 400 اسب بخار قدرت تولید کند.

6. موتورهای 6 سیلندر
موتور 3.8 لیتری پورشه

موتور شش سیلندر جدید پورشه 911 GT2 RS قوی ترین موتور شش سیلندر موجود در بازار است و می تواند به کمک سیستم توربوشارژر 690 اسب بخار قدرت را تولید کند.

7. موتورهای 10 سیلندر
موتور 5.2 لیتری لامبورگینی

لامبورگینی هوراکان به یک موتور V10 با حجم 5.2 لیتر مجهز است که می تواند 630 اسب بخار قدرت تولید کند. البته اگر چندسال پیش این لیست را تهیه می کردیم باید به جای لامبورگینی هوراکان نام دوج وایپر را می آوردیم که موتور 10 سیلندر 8.2 لیتری آن 645 اسب بخار قدرت داشت.

8. موتورهای 12 سیلندر
موتور 6.5 لیتری فراری

فراری بهترین موتورهای 12 سیلندر جهان را تولید می کند. این موتور 6.5 لیتری نیز در مدل 812 سوپرفست مورد استفاده قرار گرفته است می تواند 789 اسب بخار قدرت تولید کند که چنین قدرتی می تواند این خودرو را در 2.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

9. موتورهای 16 سیلندر
موتور 8 لیتری بوگاتی

در بحث حجم موتور، بوگاتی دارای بزرگترین موتور در این لیست است و همچنین بیشترین تعداد سیلندر را دارد. موتور این خودرو به 4 عدد توربوشارژر مجهز است و می تواند 1479 اسب بخار قدرت را تولید کند.
بوگاتی نیز برای مدت زیادی این رکورد را در دست نخواهد داشت جون به زودی خودروی Devel Sixteen V16 وارد بازار خواهد شد که نسخه ی ضعیف آن 3006 اسب بخار قدرت و نسخه ی قوی آن 5000 اسب بخار قدرت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد