موضوعات داغ

فورد و استفاده از شاسی فیبر کربنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت مگنا از نسخه اولیه ی نیم شاسی جدید پیشرفته ی خود رونمایی کرد که قرار است تا پایان سال به تولید انبوه برسد و در محصولات فورد استفاده شود.
این نیم شاسی قرار است در خودروی سدان فورد فیوژن استفاده شود و موتور و چرخ های این خودرو روی این شاسی نصب خواهند شود. وزن این قطعه در مقایسه با نیم شاسی های معمولی 34 درصد کمتر است و تنها از 3 بخش تشکیل شده است و این در حالی است که نیم شاسی های قبلی از 45 قطعه ی فلزی تشکیل شده بودند.
مگنا و فورد همکاری خود برای توسعه شاسی را از سال 2017 آغاز کردند و شروع به تست شاسی های فیبر کربنی کردند.
مدیر بخش کامپوزیت های سبک وزن مگنا همچینن در مصاحبه ای گفته است که مگنا و فورد هیچ کدام هنوز از اینکه این شاسی های چه عملکردی خواهند داشت مطمئن نیستند و باید کارهای بیشتری انجام شود.
در کنار مزایایی همچون کاهش وزن، استفاده از فیبر کربن در تولید شاسی می تواند هزینه ی ابزار آلات تولید شاسی را نیز 30 تا 40 درصد کاهش دهد.
همچنین از انجایی که فیبر کربن به خوبی فلزات نمی تواند ضربه را جذب کند این شاسی طوری طراحی شده که در هنگام تصادف موتور خودرو را به زیر خودرو هدایت کند. البته این احتمال نیز وجود دارد که در زمان تولید، در این شاسی فیبر کربنی از بخش هایی از جنس فولاد با مقاومت بالا نیز استفاده شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد