موضوعات داغ

30 سال خاطره و نوستالژی؛ جشن تولید یکصد هزار فولکس واگن کالیفرنیا

عکس مطلب اول
فولکس واگن تولید 100 هزارمین دستگاه ون تفریحی کالیفرنیا در کارخانه هانوور لیمر را جشن می گیرد. از زمان معرفی این خودرو یعنی حدود 30 سال پیش تا به امروز بیش از 160 هزار دستگاه ون T6 خط تولید را ترک کرده اند ولی نقطه عطف پایان تولید 100 هزارمین دستگاه از مدل تفریحی این خودرو یک موفقیت بزرگ برای فولکس واگن است زیرا این خودرو را به یکی از پرفروش ترین و موفق ترین خانه های سیار در کلاس خودش تبدیل می کند.
ون مورد نظر فولکس واگن کالیفرنیا Ocean Trim است که مجهز به موتور 2.0 لیتری بنزینی TSI با قدرت 201 اسب بخار، گیربکس 7 دنده دو کلاجه DSG و سیستم 4 چرخ محرک 4Motion است. بدنه این خودرو از ترکیب رنگ دوگانه سفید و آبی متالیک برخوردار است که با سقف بازشو و سایبان آن به رنگ آبی تیره سازگاری دارد. حتی یک واحد آشپزخانه کامل با کف طرح چوب در این ون وجود دارد.
رئیس هیئت مدیره خودروهای تجاری فولکس واگن گفت:
« راهی بهتر از این برای نوشتن یا ادامه دادن داستان یک موفقیت افسانه ای وجود ندارد. زیرا 100 هزار دستگاه خودرو به این معناست که 100 هزار مشتری با ون کالیفرنیا به رویای استقلال، سفر و لذت دست یافته اند. فولکس واگن کالیفرنیا در میان خودروهای تفریحی و کمپینگ یک ون نمادین است و محبوب ترین و پرفروش ترین خانه سیار در نوع خودش است. »
کارخانه هانوور که فولکس واگن کالیفرنیا در آن ساخته می شود 13 هزار متر مربع مساحت دارد و نیروی کار آن حدود 300 نفر هستند که در 3 شیفت کار می کنند. مدل های استاندارد فولکس واگن کمپر T6 توسط کامیون به این کارخانه منتقل می شوند و در آنجا تجهیزات سفارشی کالیفرنیا در داخل و خارج آنها به صورت دست ساز نصب می شود که شامل سقف بازشوی محبوب نیز هست.

فولکس واگن کالیفرنیا Ocean Trim

فولکس واگن کالیفرنیا Ocean Trim


فولکس واگن کمپر T6

فولکس واگن کمپر T6

خریداران این خودرو در اروپا با پرداخت 43.221 یورو (50.360 دلار) می توانند صاحب این خودرو شوند ولی متاسفانه با اینکه نام این خودرو مربوط به یکی از ایالت های امریکا است، برای فروش در این بازار ارائه نمی شود و خریداران امریکایی باید تا معرفی فولکس واگن I.D Buzz که یک ون الکتریکی است منتظر بمانند. احتمالا این ون الکتریکی در سال 2022 وارد بازار می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد