موضوعات داغ

بار دیگر سیستم اتوپایلوت حادثه آفرید، اینبار برای تسلا مدل 3

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که اطلاع دارید، محصولات تسلا آغازگر یک انقلاب بزرگ در صنعت خودروسازی هستند و ایمنی آنان با استفاده از سیستم "اتوپایلوت" و سنسورهای مختلف، باعث شده است تا ایمنی محصولات این شرکت خودروسازی در بالاترین سطح جهانی قرار گیرد، ولی خب سیستم رانندگی خودکار "اتوپایلوت" کاملا بی عیب نبوده و شرکت سازنده بارها اعلام کرده است که این سیستم "نیمه مستقل" بوده و نیاز به هوشیاری راننده هنگام فعال بودن دارد، اما گویا این هشدار شرکت سازنده کارساز نبوده و بار دیگر شاهد تصادف یکی از محصولات "تسلا" در زمان فعال بودن سیستم اتوپایلوت بوده‌ایم، اما این بار جدیدترین محصول شرکت خودروسازی "تسلا" در بازار یعنی "تسلا مدل 3" دچار حادثه شده است تا اولین تصادف خود را تجربه کرده باشد.

تصادف تسلا مدل 3

تصادف تسلا مدل 3


طبق ادعای منابع خبری، مالک خودروی تسلا مدل 3 که قصد داشت به چندین کشور اروپایی با اتومبیل خود سفر کند، ناگهان در یونان دچار حادثه شد و مسافرت آن به کشورهای مختلف اروپایی متوقف شد. به گفته منابع خبری، این حادثه در بزرگراه E65 واقع در "فلورینا" رخ داده است و مالک اتومبیل ادعا می‌کند که سیستم "اتوپایلوت" آن فعال بوده است، اما خودرو بدون دلیل به اطراف کشیده شده و با موانع بتنی جاده برخورد می‌کند.
در جزییات حادثه آمده است که اتومبیل با سرعت 120 کیلومتر برساعت در حال حرکت بوده است، اما با وجود فعال بودن سیستم "اتوپایلوت" اتومبیل به سمت موانع بتنی جاده کشیده شده و باعث برخورد اتومبیل با آنان می‌شود که در این حادثه چرخ جلو اتومبیل به طور کامل نابود شده و چرخ عقب آن آسیب جدی می‌بیند، هرچند بدنه اتومبیل هم خسارت بسیار زیادی دیده است که می‌توانید جزییات آن را در تصاویر شاهد باشید، ولی خوشبختانه راننده اتومبیل هیچگونه آسیبی ندیده است.
پیرو این حادثه، نامه‌ای به شرکت خودروسازی تسلا فرستاده شد، اما پاسخ آن مثل همیشه این بود: ویژگی اتوپایلوت یک سیستم کاملا مستقل نیست و همواره باید دست راننده بر روی فرمان باشد تا در مواقع لزوم هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد. هرچند علاوه بر این موارد، هنوز مجوز استفاده از سیستم‌های مستقل از راننده و یا نیمه مستقل خارج از ایالات متحده آمریکا و یا کانادا صادر نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد