موضوعات داغ

پورشه "تایکان"؛ اولین محصول کاملا برقی سوپر اسپرت ساز اشتوتگارتی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در تابستان سال 95، یکی از مهندسان پورشه در مصاحبه با مجلات خودرویی اعلام کرد که این شرکت خودروساز آلمانی با جدیت تمام مراحل طراحی و توسعه خودروی کاملا الکتریکی خود یعنی " Mission E" را پشت سرمی‌گذارد تا در سال 2019 یا 2020 میلادی به بازار عرضه شود. بعد از آن در شهریورماه سال گذشته، بار دیگر کمپانی خودروسازی پورشه صحبت از خودروی کاملا الکتریکی خود به میان آورد و یکسری اطلاعات جدید از آن ارائه کرد که پیش از این در خودروبانک به جزییات آن اشاره کردیم، اما بلاخره کمپانی خودروسازی پورشه با انتخاب یک اسم رسمی برای این اتومبیل، به اولین خودروی تمام الکتریکی خود هویت بخشیده است.
تایکان (Taycan)، نام انتخاب شده از سوی شرکت خودروسازی پورشه برای معرفی اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت خواهد بود که قرار است از سال آینده راه اندازی شود. گفته می‌شود که نام"تایکان" به معنی اسب جوان و پرجنب و جوش است که با نسبت دادن این لقب به خودروی تمام الکتریکی پورشه، می‌توان انتظار یک عملکرد سریع و حیرت انگیز را از این خودرو داشت.


براساس گفته‌ها، محصول جدید پورشه چیزی کاملا متفاوت از رقبایش در بازار خواهد بود و بعد از تولید و عرضه به بازار، به عنوان رقیبی اصلی برای محصولات تسلا موتورز پا به میدان رقابت خواهد گذاشت. به گفته پورشه، این خودرو با سیستم محرکی قدرتمند 600 اسب بخاری به مرحله تولید خواهد رسید که برای تغذیه آن از باتری‌های قدرتمند استفاده خواهد شد. در حال حاضر محصولات تسلا تنها با یکبار شارژ در بهترین شرایط محدوده حرکتی تقریبا 320 کیلومتری دارند، ولی پورشه ادعا کرده که باتری‌هایش بر روی این خودرو تا 500 کیلومتر توانایی ارسال انرژی به سمت موتورهای محرک را خواهد داشت. در صورت اتمام شارژ باتری‌ها نیز جایی برای نگرانی وجود ندارد، چون باوجود سیستم شارژ سریع، تنها در عرض 15 دقیقه حداقل 80 درصد باتری‌ها شارژ خواهند شد و یا با صرف تنها 4 دقیقه می توان انرژی مورد نیاز برای طی کردن مسافت 100 کیلومتری فراهم کرد.
با استفاده از سیستم محرک مذکور بر روی پورشه "تایکان"، گفته می‌شود که شتاب صفر تا صد خودرو به حداقل 3.5 ثانیه رسیده و همچنین می‌تواند در عرض 8 دقیقه پیست نوربرگ رینگ را به طور کامل طی کند. در ادامه هم بد نیست بدانید که شرکت خودروسازی پورشه برای طراحی و ساخت این خودرو و همچنین کارخانه مخصوص برای تولید آن، حدود 700 میلیون یورو یا به عبارتی دیگر چیزی بیش از 830 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است که با ساخت و راه اندازی آن، می‌تواند 1200 کارمند و کارگر جدید به زیرمجموعه خود اضاف کند. هرچند این 700 میلیون یورو برای ساخت کارخانه جدید برای مونتاژ و همچنین یک کارخانه جدید برای تولید قطعات خودرو و سیستم محرک آن خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد