موضوعات داغ

لزوم بررسی بیشتر ماجرای ثبت سفارش در زمان ممنوعه - حباب قیمت خودروهای خارجی به زودی می‌ترکد

عکس مطلب اول
موضوع ثبت سفارش خودرو در ۶ ماهی که سایت مسدود بود باید بیش از گذشته مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته و با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.
لزوم بررسی بیشتر ماجرای ثبت سفارش در زمان ممنوعه/ حباب قیمت خودروهای خارجی به زودی می‌ترکد
میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته برخی واردکنندگان خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش در سال گذشته گفت: حدود ۶ ماه سایت به یکباره مسدود شد و در این زمان مشخص شد بارها و در زمان‌های مختلف افرادی خاص به سایت دسترسی پیدا کردند و موفق به ثبت سفارش خودرو شدند اما امروز بیان می‌شود سایت ثبتارش هک شده و افرادی به این سایت دسترسی پیدا کرده بودند.
وی ادامه داد: چطور ممکن است در فواصل مختلف آن هم در روزهای تعطیل و نیمه شب عده‌ای موفق به ثبت سفارش بشوند و بر فرض محال اگر واقعا سایت هک شده بود چرا بعد از فهمیدن این ماجرا ثبت سفارش‌ها حذف و ملغی نشد؟!
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به لزوم معرفی متخلفان و پیگیری دقیق‌تر ماجرای ثبت سفارش خودرو در زمان ممنوعه و همچنین موضوع قاچاق خودرو گفت: باید تمام متخلفان شناسایی، محاکمه و به مردم معرفی شوند تا از وقوع موارد مشابه در آینده جلوگیری شود.
وی ادامه داد: تصمیمات لحظه‌ای و غیرکارشناسی آفت اصلی این روزهای اقتصاد کشور است و باید ریشه بسیاری از نابسامانی‌های اخیر در حوزه های مختلف اقتصاد از جمله بازار ارز و خودرو را در تصمیمات لحظه ای و غیر کارشناسی برخی مدیران دولتی جست‌وجو کرد.
رضایی همچنین به دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت خودرو به خصوص خودروهای وارداتی ناشی از افزایش قیمت ارز، افزایش تعرفه واردات و هزینه های جانبی مثل بیمه، دستمزد کارگران و غیره است و اینکه عنوان شود واردکنندگان قیمت هارا افزایش نامتعارف داده اند منطقی و قابل قبول نیست.
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به قول وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری شخص وزیر قرار شده تا در اسرع وقت بازار خودرو سروسامان بگیرد و از طرف دیگر وضعیت تعرفه واردات خودرو مشخص شود.
وی ادامه داد: شرایط بازار خودروهای وارداتی به زودی آرام و منطقی خواهد شد و مشتریان واقعی می‌توانند به دور از هیجانات امروز بازار و نوسان کاذب قیمت‌ها، خودروی مورد نظر خودشان را با قیمت منطقی خریداری کنند.
گفتنی است در همین راستا امروز مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب خبر هک شدن سایت ثبتارش اعلام کرد: تخلف صورت گرفته در واردات ۶۴۸۱ دستگاه خودرو تأیید و این موضوع توسط حراست این وزارتخانه در دست بررسی است و ‌به زودی با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/28
یعنی الان ماشین نخریم ؟ تعرفه ها پایین میاد؟ به خدا دیوانه شدیم. من می خواستم برم تیگوان‌ ثبت نام کنم ولی واقعا می ترسم یعنی ارزون میشه؟ یکی بگه چی کار کنیم به خدا خسته شدیم
1397/3/28
اونی که میترکه فقط مردم هستن دوست عزیز. شما هم بجای شعار دادن بفرمایید به جمع کردن پول بپردازید که از بقیه عقب ننیوفتید داداش
1397/3/28
بازار خودرو ممکنه آروم بشه اما با چه قیمتایی مهمه. قطعا ارزون که نمیشه و یه چند میلیون ناقابل هم گرون میشه. اینجوری مثلا هایما s7 که همین تازگی قیمتش کلی رفته بود بالا و شده بود ۱۰۴ تومن (الان تو بازار آزاد تا ۲۰۰ میلیون هم قیمت گذاری میشه)، یهو توسط ایرانخودرو با قیمت قطعی ۱۱۰ میلیون عرضه میشه و اسمش میذارن احترام به حقوق مصرف کننده و تنظیم بازار و اینجوری با قیمت ۱۱۰ میلیون بازار رو آروم میکنن. فکر کردید برای چی الان با اینکه ماشین دارن عرضه نمیکنن و دارن با موعد تحویل سال آینده و قیمت علی الحساب پیش فروش میکنن؟ میدونید سود این مبالغ تو یه سال چقدر میشه؟
1397/3/28
ازین حرفا زیاد زدن. دو صد گفته چون نیم کردار نیست. همه سر کاریم. دوبرابر گرون میکنن نهایت دو تومن ارزون بشه به اسم حباب
1397/3/29
خدا لعنت کنه اونیکه که کلمه حباب رو انداخت تو دهن مردم و مسؤولین.
1397/3/28
قول میدین که متخلفو به ملت معرفی کنین؟؟
1397/3/28
اره همونجور كه به مشكلات قبلى رسيدگى كردين و با متخلفان برخورد كردين الان هم برخورد ميكنيد...!!! خدا لعنت كنه همتون رو كه يه مشت دزد و كلاه بردار و بى شرف هستين كه فقط اون بالا نشستين با اين كاراتون دارين مثل زالو خون اين مردم بيچاره رو ميخورين.
1397/3/28
چرا دروغ میگی گرامی وارد کننده کیا شرکت اطلس خودرو و شرکت مکسان دلار ۴۲۰۰ گرفتند سایت های فروش را بستند خودرو هارا احتکار کردند که گرون کنند بفروشند
1397/3/29
رلس میگی. منم سال ۹۱ یه وراکروز ثبت نام کردم ۱۶۹ میلیون. ۴ ماه بعد ماشینو بهم با ۲۱۰ میلیون دادن. بعدا فهمیدم با ارز ۱۲۰۰ تومنی دارو ماشینا رو وارد کرده و به ملت با دلار ۴ تومنیه اون موقع تحویل داده. ماشین ۶۷ تومنی رو کردن ۲۰۰ تومن. سری بعدش رو هم با ۲۴۵ تومن ثبت نام کردن. همه با اینکه میدونستن این کلاه برداری رو اینا با ارز دارو انجام دادن ولی کسی یقشونو نگرفت. واسه همینه که ما اینیم. این شخص فقط یکی از هزاران ادم این مدلی تو مملکت ماست.
1397/3/29
زهی خیال باطل
بدبختی میکشیم تا پولمونو جمع کنیم یه ماشین جمع و جور چینی بخریم ، وقتی پولش جور میشه میاییم میبینیم جلو قیمتش یه صفر دیگه اومده یعنی چندین برابر شده (اونم فقط در عرض 1 ماه) این واقعا ینی چیی؟ آدم شاخ در میاره چرا هیچ کس پاسخگو نیست؟ چرا هیچ کس رسیدگی نمیکنه؟ حرفمونو به کی بگیم؟
هر وقت گفتید قراره ارزون شه گرونتر شد
شرط میبندم تا سال دیگه قیمت ماشین های چینی شده هم قیمت ماشین های کره ای و آلمانی و... ماشین های کره ای و آلمانی شده خواب،یه رویا
والله خجالت داره که بیای جلو مردم این اختلاف قیمتو بگی حبااااب
1397/3/29
این اقا رییس یک شرکت واردکنندس ، چند ماهه همین حرفا رو میزنه ، جز دروغ چیزی نداره بگه ، قرارداد هاش همه قیمت قطعیه ولی الان میگه بیاین قیمت روز بهتون ماشین بدیم ، دروغگو تر از ایشون نداریم ...
1397/3/30
تا حالا كي ديده جنسي ارزون بشه؟يعني اونايي كه الان rav4رو ٥٤٠مليون خريدن ميزارن يك ريال قيمتش پايين بياد؟
1397/3/31
اقای میثم رضایی بعنوان عضو هیئت مدیره در دو تا شرکت خودرو بوده که باعث مال باختگی خریداران شده