موضوعات داغ

کاهش وزن مدل های آینده نیسان به خاطر استفاده از فولاد پیشرفته

عکس مطلب اول
آیا می دانستید که اینفینیتی QX50 جدید که یک SUV لوکس سایز متوسط است اولین خودروی تولید سری است که قسمت های جانبی جلو و عقب شاسی آن و دیگر اجزای ساختاری بدنه آن از جنس فولاد 980 مگا پاسکال با مقاومت کششی بسیار بالا ساخته می شود؟ نیسان قصد دارد به دلایلی از این نوع فولاد در تعداد بیشتری از مدل های آینده خود استفاده کند.
اصولا دو مزیت عمده این فولاد جدید، استحکام بالا و مقاومت کششی بالای آن است. استفاده از آن باعث می شود خودروهای سبک تر با بدنه آیرودینامیک تر تولید شوند که آلایندگی پایینتری دارند و از سرنشینان خود بهتر محافظت می کنند.
این نوع فولاد محصول مشترک نیسان و شرکت Nippon Steel & Sumitomo Metal است که یکی از شرکت های عمده فلزکاری در جهان است. با استفاده از این فولاد می توان اجزایی با اشکال پیچیده ساخت که معمولا باریک تر و سبک تر از نمونه های مشابهی هستند که با فولاد معمولی ساخته می شوند.
فولاد 980 مگا پاسکال با مقاومت کششی بسیار بالا بخشی از برنامه نیسان برای کاهش آلایندگی مدل های جدید خود به اندازه 40 درصد تا سال 2022 (در مقایسه با سال 2000) است. هدف نیسان این است که این فولاد جدید تا 25 درصد از وزن قطعات خودروها را تشکیل دهد. به عنوان مثال در اینفینیتی QX50 جدید، این نوع فولاد 27 درصد از ساختار آن را تشکیل می دهد.
مزیت دیگر فولاد جدید این است که می توان به روش پرس سرد به آن شکل داد که آن را به یک گزینه مناسب برای تولید انبوه مقرون به صرفه تبدیل می کند.
برنامه فوق الذکر نیسان برای کاهش چشمگیر آلاینده ها در راستای تصمیم این شرکت برای حذف تدریجی موتورهای دیزل از مدل های خود در بازار اروپا تا اوایل دهه آینده است. با اینکه موتورهای اشتعال تراکمی دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند ولی به خاطر تولید سطح بالایی از اکسیدهای نیتروژن، نسبت به موتورهای بنزینی ضرر بیشتری دارند.

فولاد جدید 980 مگا پاسکال با استحکام و مقاومت کششی بسیار بالا

فولاد جدید 980 مگا پاسکال با استحکام و مقاومت کششی بسیار بالا


اینفینیتی QX50

اینفینیتی QX50

نیسان برای پایین نگه داشتن مجموع دی اکسید کربن تولیدی خود، سرمایه گذاری عظیمی صرف تولید خودروهای الکتریکی و هایبرید خواهد کرد. به عنوان مثال، نیسان در حال حاضر در یک اقدام مقدماتی با همکاری تویوتا، هوندا، پاناسونیک و GS Yuasa قصد دارد باتری های حالت جامد را وارد بازار کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/31
کپی مزدا یا مزدا کپی این؟ یا هردو کپی از جگوار