موضوعات داغ

شروع عرضه چری اکسید TX به شیلی؛ چری لوکس قدبلند در آمریکای جنوبی

عکس مطلب اول
دیروز اولین عکس هایی از عرضه چری اکسید Exeed در کشور شیلی منتشر شد. این خودرو چند ماه پیش توسط چری در حال تست های فنی بود و عکس هایی از آن منتشر شده بود اما حال شیلی جزو اولین بازارهایی است که این خودرو در آن عرضه می شود. لازم است بدانید که بعضی از برندهای چینی همچون چری در کشورهای آمریکای جنوبی فعالیت زیادی دارند و همیشه سعی شده جدیدترین محصولات این شرکت ها در این قاره نیز عرضه شوند.

چری اکسید TX

چری اکسید TX

چری اکسید TX با کد M31T با برند جداگانه ای یعنی Exeed عرضه می شود. یعنی همانند جنسیس که برند لوکس هیوندای خواهد بود، اکسید نیز برند لوکس و جدایی از چری خواهد بود و آن را به نام Exeed TX نامگذاری کرده اند.
اکسید TX با دو پیشرانه قابل سفارش است که البته هر دوی آنها جزو پیشرانه های کم حجم اما پرتوان هستند. پیشرانه اول 1.5 توربوشارژ است که می تواند حداکثر 190 اسب بخار و 275 نیوتن متر را تولید کند. این پیشرانه تنها با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه خواهد شد. همچنین امکان سفارش اکسید TX با پیشرانه 1.6 لیتری توربو نیز وجود دارد که این پیشرانه توانایی تولید حداکثر 218 اسب بخار و 320 نیوتن متر را خواهد داشت که گشتاور بسیار بالایی برای پیشرانه 1.6 لیتری است. این پیشرانه تنها با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه عرضه خواهد شد.

چری اکسید

چری اکسید

اگر به عکس های داخل کابین این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که روی غربیلک فرمان تنها نام Exeed نوشته شده و هیچ نامی از چری وجود ندارد. برای مقایسه و دانستن دقیق ابعاد این خودرو باید بگوییم که چری اکسید TX دقیقاً 4664 میلیمتر طول، 1872 میلیمتر عرض و 1685 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور این خودرو 2697 میلیمتر است.
چری همواره در شیلی خودروهایی با قیمت ارزان را عرضه می کرده اما اینبار دست به عرضه یک خودروی گران تر و لوکس تر زده و قصد دارد به رده و سگمنتی بالاتری وارد شود. باید ببینیم که آیا این خودرو در ایران نیز عرضه خواهد شد و اگر برنامه ای برای عرضه آن وجود داشته باشد، چه مشخصات فنی برای بازار خاورمیانه در نظر گرفته خواهد شد.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/24
خنده داره . چین برای کشوری مثل شیلی آخرین مدل ماشینهاش رو میفرسته بعد برای ایران چه آشغالهایی ! یعنی رسما ایران رو جهان نهم حساب میکنن .
1397/4/25
اگر کمی اطلاعات داشتی میدونستی که شیلی خیلی خیلی از ایران جلوتره.
1397/4/25
نخوندی که نوشتم ایران جهان نهمه ؟
تو هم اگر کمی اطلاعات داشتی میدونستی که شیلی جهان سوم هم نیست ، اون ورتره . جهان ششم مثلا !
1397/4/28
دوست عزیز حرف شما اشتباهه . اگر سری به سایت چری بزنید می بینید همون خودروهایی که در ایران تولید میشه در بقیه دنیا هم عرضه میشه مثلا تیگو۵و۷ و ۲و ۳ و....چری اکسید بیشتر برای عرضه به اروپا طراحی شده با این حال احتمالش هست که به ایران بیاد.
1397/4/24
خود چری برند لوکس ام وی ام هست بعد اینم برند لوکس چری. !!! مقایسه شون خنده داره ولی آدم یاد داتسون، نیسان،اینفینیتی میفته.
1397/4/24
داداش mvm مخفف شرکت مدیران خودرو هستا modiran vehicle manufacturer...هیچ ربطی به چیزی که شما گفتی نداره
1397/4/25
برادر ام وی ام یه شرکت ایرانیه که محصولات چری رو در ایران مونتاژ میکنه
1397/4/25
اصلا تو چین برندی به اسم MVM وجدو نداره. این اسم رو تو ایران بهش دادن. تو چین همون cherry هست.
1397/4/25
اول در مورد یه چیز اطلاعات داشته باشه بعد نظر بدید .
کمپانی چری تمام ماشین هاشو به اسم چری تو همه دنیا عرضه میکنه ، فقط توی ایران برندی به اسم ام وی ام وجود داره که اونم از دسته گلای مدیران خودرو هست که اومده ماشین های چری رو به دو قسمت لوکس و غیر لوکس تبدیل کرده .
پس کلا تو دنیا یه برند چری داریم و یه برند لوکس چری اکسید ، چیزی به اسم ام وی ام نداریم !!!!
1397/4/25
داداش محض اطلاعت بگم که چری برند لوکس ام وی ام نیست!
بلکه اسم برند MVM همون چری هست که تو ایران ام وی ام نام گذاری شده
اسم کمپانی مادر چری هستش
تو بازار ما برای اینکه ذهنیت مردم نسبت به MVM عوض بشه اومدن یه سری محصولا رو با اسم کمپانی مادر آوردن ایران
1397/4/25
تا الان هیچ خودروی چینی سوار نشدم ولی به این نتیجه رسیدم که تمامی برندایه چینی در تمامی مدل از ماشین های داخلی ما مثل پژو و پراید و دنا و سمند و... بهتره چه ظاهر چه ایمنی و چه اپشن و کیفیت پس فکر کنم حمایت از تولید ملی با این وضع حماقت به خودمونه چطور میشه از شرکتایی که هیچ ارزشی واسه هموطناشون قائل نیستن حمایت کرد
1397/4/25
البته با خرید چینی ها هم به نوعی به بازار انحصاری ایران کمک می کنید!!!!!
1397/4/25
چینی ها بیست سال است که خودروساز شده اند چنین خودروهایی تولید و به بیش
از 80 کشور صادرات دارند و خودروسازان ما هم خیر سرشون بعد از 50 سال
هنوز 405 و سمند و پراید و.....تولید می کند!!
1397/4/25
وباز هم باید کفت خاک تمام کائنات بر سر ایران فرغون و سایپا که بعد از 50 سال خودرو سازی ماشین لوکس انها شاهکار تولیدات داخلی و اعجوبه های خودرو سازی یعنی دنا پلاس و کوییک است.واقعا چینی ها حتی اگر آشغال هم تولید کرده باشند با این اتومبیلها 500 سال از ما جلوترند.خدایا این دو خودرو ساز را از ما بگیرتا خیالمان راحت شودخودرو ساز نیستیم یا مدیران خودرو ساز ما را به راه راست هدایت کن.