موضوعات داغ

پیش فروش خودرو با مدت تحویل بیش از 30 روز ممنوع شد

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: براساس دستورالعمل اخیر این سازمان، شرکت‌های واردکننده موظف شدند تا اطلاع ثانوی نسبت به قطع تمام برنامه‌های فروش مدت‌دار بیش از ۳۰ روز انواع خودرو با عناوین مختلف شامل پیش فروش، فروش مشارکتی و مشارکت در تولید سریعا اقدام کنند.
غلامرضا کاوه اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل اخیر این سازمان، شرکت‌های واردکننده موظف شدند تا اطلاع ثانوی نسبت به قطع تمام برنامه‌های فروش مدت‌دار بیش از ۳۰ روز انواع خودرو با عناوین مختلف شامل پیش فروش، فروش مشارکتی و مشارکت در تولید سریعا اقدام کنند.
وی افزود: بر اساس تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، جهت ابطال تمام ثبت سفارش‌های صادر شده قبل از تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ واردات خودرو که از طریق سیستم بانکی تامین ارز نشده‌اند، واردکنندگان خودرو ملزم شدند ضمن اعمال تمهیدات ﻻﺯﻡ ﺟﻬﺖ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﻓﻮﻕﺍﻟﺬﮐﺮ، هر چه سریعتر در خصوص تعیین تکلیف آن بخش از تعهداتشان که به واسطه تصمیمات گرفته شده امکان تحقق نخواهند داشت، اقدام کنند.
وی ضمن تاکید بر لزوم اجرای دقیق مفاد بخشنامه‌های فوق الذکر، بیان کرد: در بازرسی‌های دوره‌ای توسط کارشناسان این سازمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بر نحوه فروش شرکت‌ها در سراسر کشور نظارت شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا طرح شکایت توسط مصرف کنندگان، با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود.
کاوه همچنین از شهروندان خواست تا کماکان هرگونه موارد تخلف یا تخطی از توافقات به عمل آمده را با تلفن ۱۲۴ برای رسیدگی در میان بگذارند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/26
یعنی این اولین گام مثبته.. البته اگه مافیا بزارند
1397/4/26
بخاطر همین دستور از فردا قیمت‌ها باز بالاتر میرود
1397/4/26
بله بله یه بازی جدید- شورش و در اوردید - یه روز خوب میاد ولی اون روز واسه خیلیا دیگه جا نیست
1397/4/26
سلام
از دوستان خووروبانک خواهشمندم یه گزارش از وضعیت تحویل خودروی ۲۰۷ اتومات صندوقدار تهیه کنن. امروز تو نمایشگاه شیراز هم این خودرو حاضر نشده بود. کاش تکلیفمون رو بدونیم که بالاخره تحویل میدن یا نه. مرسی
1397/4/26
مگه واردات خودرو ممنوع نیست ؟
چه جوری پس بفروشن ؟
1397/4/27
واسه خودروسازان داخلی این کار بکنید نامردا
1397/4/27
تشریف ببرید سایت ایران خودرو پیش فروش هایی که به اسم مشارکت در تولید داره به فروش میرسه نگاه کنید ، موعد تحول خرداد تا اذر 98 هستش
1397/4/27
اینگونه بخشنامه ها برای کنترل سود جویی در بازار خودرو بسیار خوب است ولی اثر بخشی بالاتر آن وضع قوانین برای ایران خودرو است که سهم عمده ای از بازار را در اخیار دارد