موضوعات داغ

45 هزار تومان جریمه به ازای هر ساعت؛ جریمه ای سنگین برای تردد خودروهای فرسوده در تهران

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران در گفتگو با ایسنا گفت: هر ساعت تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر تهران، 45 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت. وی افزود: پلیس راهور در سطح شهر اقدامات خوبی برای جلوگیری از تردد موتور سیکلت های فرسوده در سطح شهر انجام داده و پس از وارد شدن به شش ماهه دوم سال، این برخوردها شدیدتر خواهند شد. هم چنین وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تا سهم تهران را از خودروهای تجاری جایگزین مشخص کند تا همزمان با جلوگیری از تردد وسایل نقلیه فرسوده در شهر، گزینه های جایگزین برای این خودروها داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش، از فرسودگی بیش از 50 درصد از اتوبوسهای شهر تهران سخن گفت و به شاخص آلودگی هوای تهران در تیرماه و افزایش بیش از حد گاز ازن در هوای شهر نسبت به مدت مشابه قبل اشاره کرد و از بررسی دستگاه های مربوطه جهت یافتن علت این رویداد خبر داد.
کیومرث کلانتری در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: فعالسازی جایگاه های سوخت CNG برای اتوبوس های درون شهری از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه این هفته کارگروه آلودگی هوا بود. حدود پنج ایستگاه سوخت CNG اتوبوس های درون شهری مشکلاتی دارند که باید این نقایص رفع شده و ایستگاه ها مجددا به سرویس دهی بپردازند.
وی بر نقش استفاده از گاز CNG در کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 14 ایستگاه CNG برای اتوبوس های درون شهری در محدوده تهران فعال است که از بین این ایستگاه ها، 12 ایستگاه در شهر تهران قرار دارد که هفت ایستگاه آن فعال و پنج ایستگاه در حال تعمیرات هستند.
از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه کارگروه آلودگی هوا، بحث جایگزینی اتوبوس های فرسوده بود. بیش از پنجاه درصد از اتوبوس های در حال تردد در تهران فرسوده هستند و متوسط سن اتوبوس های درون شهری، یازده سال است که این رقم در حالت ایده آل باید هشت سال باشد. شهر تهران نیاز جدی به جایگزینی اتوبوس های فرسوده درون شهری با اتوبوس های نو و بر مبنای سوخت CNG دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد