موضوعات داغ

استفاده از فناوری پیشرفته آینه های خارجی دیجیتال به جای آینه های جانبی شیشه ای در لکسوس ES + فیلم

عکس مطلب اول
معمولا خودروسازان فناوری های پیشرفته جدید را در مدل های پرچم دار خود معرفی می کنند و سپس این فناوری ها را به مدل های ارزان تر خود منتقل می کنند. اما لکسوس دقیقا برعکس عمل کرده است و از ماه اکتبر برای اولین بار در ES سدان که جزو مدل های رده میانی این خودروساز است، دوربین های دید عقب را جایگزین آینه های جانبی معمولی کرده است. متاسفانه قوانین در سرتاسر جهان به نحوی است که در حال حاضر این فناوری فقط برای بازار ژاپن عرضه می شود.
لکسوس این فناوری را آینه های خارجی دیجیتال می نامد. در قسمتی که معمولا آینه های جانبی معمولی نصب می شوند، پایه های باریکی نصب شده اند و لکسوس ادعا می کند که سایز کوچکتر آنها باعث بهبود دید و کاهش صدای باد داخل کابین می شود. صفحه نمایش های 5 اینچی به شکل مربع در هر دو طرف کابین نصب شده است تا تصاویر دوربین ها را نمایش دهند.
قابلیت تطبیق پذیری مزیت انتخاب دوربین به جای آینه های شیشه ای معمولی است. وقتی راننده راهنما می زند نمای دوربین از حالت زوم نزدیک به زوم دورتر تغییر می کند تا راننده اطراف خودرو را بهتر ببیند. اگر سیستم شناسایی نقاط کور خودرویی را شناسایی کند که راننده نمی تواند آن را ببیند، دوربینی که در موقعیت مناسب قرار گرفته است دید خود را اصلاح می کند تا خودروی موردنظر بهتر دیده شود. اصلاحات مشابهی برای بهبود دید راننده هنگام دنده عقب رفتن نیز وجود دارد. علاوه بر این، مالکین می توانند تنظیمات را به صورت دستی مطابق با چشم انداز دلخواه خود تغییر دهند.
با این فناوری رانندگی در شب نیز ایمن تر است زیرا با ارتقا و پردازش تصویر، نمای دوربین روشن تر می شود و راننده می تواند بیشتر از آنچه که آینه های شیشه ای منعکس می کنند ببیند.
لکسوس دوربین ها را داخل شکاف های کوچکی قرار داده است و ادعا می کند که این طرح مانع از جمع شدن برف و باران روی لنزها می شود. فیلم تبلیغاتی این فناوری نشان می دهد که در قسمت نصب دوربین ها سیستم گرمایش وجود دارد تا از تاثیر منفی هوای سرد در کیفیت تصویر دوربین ها جلوگیری کند.
خودروسازان دیگر در حال برنامه ریزی هستند تا دوربین های دید عقب را وارد بازار کنند. به عنوان مثال آئودی قصد دارد این دوربین ها را در SUV الکتریکی آینده خود E-Tron نصب کند. علاوه بر این، مرسدس در کامیون Actros خود از یک سیستم استفاده می کند که شامل یک جفت صفحه نمایش غول پیکر 15 اینچی داخل هر یک از ستون های A است. ظاهرا حذف آینه های این کامیون بزرگ باعث می شود مصرف سوخت 5 درصد کاهش یابد.

فناوری دوربین دید عقب دیجیتال در لکسوس ES

فناوری دوربین دید عقب دیجیتال در لکسوس ES


فناوری دوربین دید عقب دیجیتال در لکسوس ES

فناوری دوربین دید عقب دیجیتال در لکسوس ES


لکسوس ES

لکسوس ES



نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/25
واقعا دم ژاپنی ها گرم بهترین جایگزین برای رادارنقطه کور که ۱۰۰ درصد دید راننده را از وضعیت خودروهای پشت سر از دوطرف اتومبیل این سیستم میباشد که چنانچه شیشه های کناری جلواتومبیل در۲ طرف بهردلیل یخ زدگی ازبیرون یابخارگرفتگی ازداخل هم داشته باشد وچون نگاه راننده اکثرا روبه جلو خودش میباشد دیدکافی ومطمئن برای اوایجادخواهد کرد ودرصد تصادفات را دراین سیستم بجای رادار نقطه کور ۹۰ درصد پایین می آورد ژاپنی ها واقعا بهترین مخترع لوازم راحتی برای انسانها هستند البته سایپا خودمان هم عالی کارمیکند که بتازگی زه بغل دربهای پراید را حذف کرده ومیگوید اگر کسی میخواهد باید سفارش این آپشن رابدهد بدون مغلطه اعلام میکنم متاسفانه مرگ ومیر جاده ها درایران ۷۰ درصد باعث وبانی آن این ۲ خودرو ساز وطنی هستند که روز بروز مطالبه وتوقع سودجویی بیشتری ازملت دارند
1397/6/26
فقط به عکس دو خبر پایینتر نگاه کنید تا فقر و فلاکت ما مشخص بشه تازه ملت سر اون ارابه ها جنگ راه انداختند آخه بدبختی و فلاکت تا کجا تا کی؟