موضوعات داغ

تکرار یک فاجعه؛ مقصر حادثه دلخراش تصادف اتوبوس و تانکر نفتکش اعلام شد

عکس مطلب اول
عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مهران قربانی در مورد تصادف رخ داده در اتوبان تهران کرمان که منجر به فوت تعدادی از هموطنان شد گفت: هیچ کدام از این دو خودرو در لاین سبقت آزاد راه نبوده اند، اما در مورد اینکه چرا تصادف بین دو خودرو رخ داده است، سناریو های مختلفی وجود دارد.
محتمل ترین و منطقی ترین سناریو که توسط پلیس راه مطرح شده، مربوط به انحراف تریلر نفتکش است. بنابر این سناریو، نفتکش در لاین سوم و اتوبوس در لاین دوم در حال حرکت بوده اند. مطابق این سناریو، نفتکش به طور ناگهانی به لاین دوم متمایل می شود و از آن جایی که راننده اتوبوس توانایی کنترل وسیله نقلیه را در آن زمان کوتاه پیدا نکرده است، گوشه جلوی اتوبوس با گوشه عقب تانکر نفتکش برخورد کرده و موجب تصادف و سپس آتش سوزی می شود.
بنابر گزارش خبرگزاری ایلنا، پس از برخورد، راننده تریلر نفتکش پس از طی مسافتی چهل متری در سمت راست مسیر موفق به توقف این وسیله شده و راننده از در سمت راست از خودرو خارج می شود، اما کنترل اتوبوس به راحتی امکان پذیر نبوده و این خودرو پس از هفتاد متر واژگون می شود. تعدادی از مسافران به بیرون پرتاب می شوند و خوشبختانه از آتش سوزی جان سالم به در می برند، اما تعدادی دیگر که در اتوبوس گیر افتاده اند، متاسفانه دچار سوختگی شده و فوت می شوند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/30
لعنت به این اسکانیا
1397/6/30
سلام
من اهل کرمان هستم و یکی از همکارانم کاملا راننده اتوبوس رو میشناخت
طبق گفته ایشون ترکیدن لاستیک کامیون باعث انحراف شده و به اتوبوس برخورد کرده
خود همکارم هم انوبوس داره و هم کامیون و میگه همه لاستیک ها به سیم رسیدن
و در نهایت درایت مسئولین باعث این فجایع شده
به گوش باشید که این مساله تکرار های زیادی خواهد داشت
1397/6/30
اینم میگین که دیگه اشکالی به اوتوبوس های بین شهری وارد میاشه واقعا جای تاسف داره که جون مردم براتون مهم نیست اگر راننده اتوبوس فاصله مناسب رو رعایت کرده بود حتی با وجود اشتباه تریلی این اتفاق نمی افتاد
1397/6/30
یکی از افراد هم محله ای در این اتوبوس سوخته از اشناهاشون که رفته بودن برای شناسایی و یافتن جنازه با دی ان ای گفتن که مردم اونجا ریخته بودن دور اتوبوسی که 19 هموطن در اون سوختن و با گشتن در خاکستر ها به دنبال پول و طلا بودن!و بعد هم یک وانت اومده تکه بدنه اتوبوس رو انداخته عقب وانت و برده!! واقعا وجدان کجا رفته؟ انسانیت چطور؟
1397/6/30
احتمالا راننده تریلر خواب بوده. باید علاوه بر چی پی اس، دستگاه های هوشمند هشدار دهنده که هنگام خوابیدن راننده پیام هشدار میدن و دوربین داشبورد روی همه ماشین های سنگین و اتوبوس های عمومی نصب بشه که حداقل بشه دقیقتر حادثه رو بررسی کرد !