موضوعات داغ

ب ام و سهام برلیانس را خریداری کرد؛ کنترل آلمانی ها بر خودروساز چینی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه بی ام و اعلام کرد که سهم خود از شرکت چینی برلیانس را از 50 درصد به 75 درصد افزایش داده است و اولین شرکت بین المللی است که کنترل شریک چینی خود را در اختیار می گیرد.
ب ام و همچنین بیشتر سهام برلیانس را تا سال 2022 در اختیار خود خواهد گرفت. شراکت این دو شرکت طی قراردادی 22 ساله انجام شده است و از سال 2018 تا 2040 معتبر است.
کارخانه بی ام و برلیانس در تگزی و دادونگ چین سالانه حدود 400 هزار خودرو تولید می کند که شامل 6 مدل از محصولات بی ام و یعنی مدل های سری 1، سری 2 اکتیو تورر، سری 2 سدان و X1 هستند. در کارخانه دادونگ نیز مدل های سری 5 LWB و X3 به تولید می رسند و از سال 2020 قرار است که خودروی برقی iX3 نیز در این کارخانجات تولید شود.
هدف بی ام و از تحت کنترل گرفتن این شرکت چینی این است که بیشتر تولیدات خود را به چین منتقل کند و از طرفی سیاستمداران چینی نیز تمایل دارند تا خودروسازان خارجی را به سرمایه گذاری در بخش خودروی چین ترغیب کنند. برای این کار آنها بازار خودرو را آزاد کرده اند و مالیات روی خودروهای وارداتی را نیز کاهش داده اند.
به گفته بسیاری از تحلیلگران صنعتی، ب ام و می تواند خط تولید مدل های X4، X5 و X6 را از آمریکا به چین انتقال دهد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/23
بی ام و دیده سود فروش برلیانس تو ایران خیلی زیاده گفته خب منم از این آب گل آلود ماهی بگیرم و منم تو این سود عالی بیشتر سهیم باشم !!!
1397/7/23
از فردا برلیانس های موجود قیمتش 3 برابر میشه
1397/7/23
اتفاقا برعکس BMWحق فروش خودرو به ایران رو به خاطر تحریمهای آمریکا نداره بنابراین واردات به ایران قطع میشه و دیگه کسی خودروهای موجود رو نمی خره چون خدمات پس از فروش ندارند.
1397/7/23
چین که همه عمر مثل ایران اجازه واردات نمیداد شرکتاش رو تو تحریم امریکا رو هوا میزنن بعد ما دنبال تولید ملی می گردیم اجازه سرمایه گذاری نمیدیم و همیشه ریاکارانه با شرکامون برخورد می کنیم
1397/7/23
این یعنی برلیانس هم از ایران و خط مونتاژ پارس خودرو یا خواهد رفت یا اینکه تا سه دهه دیگر با همین 320 و 330 حضور خواهد داشت!!