موضوعات داغ

برنامه لندن برای صفرکردن تولید گازهای گلخانه ای؛ سرآغاز تحول جهانی در صنعت حمل و نقل

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شهرداری لندن در تلاش است تا با اجرای یک برنامه بلند مدت با چشم انداز 25 ساله، مرکز مالی و تجاری این شهر را به نخستین مرکز شهری بدون انتشار گازهای گلخانه ای تبدیل کند. کاهش دادن قابل توجه حجم وسایل نقلیه موتوری در حال تردد، از جمله مهم ترین گام ها در رسیدن به این هدف است. این منطقه که به عنوان قلب کسب و کار و تجارت در لندن شناخته می شود، پس از دریافت مشاوره های بسیار، در حال ایجاد یک ابر پروژه حمل و نقل عمومی است که پس از اجرایی شدن آن، هیچکس نیاز به استفاده از خودروی شخصی خود، حتی خودروی الکتریکی برای جابجایی نخواهد داشت.
به گفته کریس هاوارد، رئیس برنامه ریزی و حمل و نقل شهر لندن، بیش از نیم میلیون نفر در این منطقه کار می کنند و 93 درصد از آنها، از حمل و نقل عمومی یا پیاده روی برای جابجایی خودشان استفاده می کنند. به همین منظور و با تصویب وزارت حمل و نقل بریتانیا، سرعت خودروهایی که در این محدوده تردد می کنند به 15 مایل در ساعت محدود خواهد شد تا عبور و مرور عابران پیاده با سهولت بیشتری صورت گیرد.
در بخش های بعدی از این برنامه، باید ترافیک این منطقه تا سال 2030 به میزان 25 درصد و تا سال 2044 به میزان 50 درصد کاهش یابد. از آن جا که این منطقه بسیار پر تراکم است، تبدیل منطقه به نقطه ای با آلایندگی صفر به صورت بخش بندی شده انجام می گیرد و محلات واقع در این منطقه، یکی پس از دیگری شامل این قوانین می شوند. یکی از اولین راه ها برای کاهش ترافیک، محدودیت دسترسی به این منطقه و برقراری زمان های ورود و خروج است. از سوی دیگر، قرار نیست که طرح به یکباره اجرایی گردد، بلکه اول مناطق به نواحی با میزان آلایندگی پایین ارتقا می یابند و سپس در یک دوره طولانی مدت، به مناطقی با میزان انتشار آلایندگی صفر تبدیل خواهند شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/29
اونا چه برنامه هایی دارند برای دراز مدت و ما با این حجم از الاینده های موجود در هوا اونم در چندین کلانشهرمون همچنان یک برنامه مدون نداریم. یعنی عمیاتی کردنش پیشکش!! حتی به صورت تئوری و یک طرح هم وجود نداره!! متاسفم برای کشورم