موضوعات داغ

نسل جدید رنو داستر وانت به بازار آمد؛ یک وانت اقتصادی با قابلیت های آفرود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اولین وانت داچیا داستر در کشور رومانی رونمایی شد. جالب است که این وانت نه توسط کمپانی های سازنده این خودرو یعنی رنو و داچیا بلکه توسط یک شرکت رومانیایی به نام Romturingia ساخته شده است. این شرکت قبلا نیز از یک وانت ساخته شده بر اساس رنو داستر در سال 2014 رونمایی کرده بود.
البته وانتی که قبلا رونمایی شده بود تنها به تعداد 500 دستگاه به تولید رسید و همین مساله باعث شد که بسیاری از افراد نتوانند این خودرو را خریداری کنند. رنو بعدها از نسخه ای پیکاپ از داستر با نام Oroch نیز رونمایی کرد و این خودرو در بازار آمریکای جنوبی عرضه شد.

وانت داچیا داستر

وانت داچیا داستر

مدلی که رنو رونمایی کرده بود یک وانت چهار در با فضای بار محدود بود. وانت جدید طراحی شده توسط Romturingia اما در نقطه مقابل محصول رنو قرار دارد و یک پیکاپ دو در است که فضای بار بزرگی را نیز در اختیار می گذارد.
همچنین وانت Romturingia کاملا بر اساس نسل دوم داچیا داستر ساخته شده است و اگر در آینده خود کمپانی مادر، از نسخه‌ی وانت این خودرو رونمایی کند دیگر کسی غافلگیر نخواهد شد.

وانت داچیا داستر

وانت داچیا داستر

ماه گذشته، Romturingia از نسخه پروتوتایپ این وانت در نمایشگر خودروهای تجاری هانوفر رونمایی کرده بود. اتاق این وانت عادی است و بخش بار نیز با موادی که مقاومت بالایی دارند پوشیده شده است. ساخت این خودرو با دقت و ظرافت تمام انجام شده است و به نظر می رسد که نسخه نهایی تفاوت چندانی با پروتوتایپ نداشته باشد. از ستون B به جلو نیز تمامی بخش ها درست مشابه نسخه SUV هستند.
در بخش موتوری، در داستر پیکاپ از یک موتور 1.5 لیتری توربو دیزلی با قدرت 109 اسب بخار استفاده شده است. این وانت به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است.
هنوز زمان عرضه به بازار این مدل مشخص نیست ولی در هر صورت Romturingia یک طرح آماده و کاملا قابل تولید در داچیا داستر وانت را در اختیار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد