موضوعات داغ

نگاهی به کراس اوورهای ارزان قیمت بازار؛ رقبای جهانی رنو ساندرو استپ وی-قسمت دوم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
فولکس واگن سرانجام از کوچک ترین کراس اوور خود با نام T-Cross رونمایی کرد. تی کراس با اینکه مشخصات خوبی دارد اما راه سختی در پیش دارد چون وارد کلاسی شده که رقبای زیادی در آن حضور دارند که می توانند با مشخصات قابل توجه خود خریداران فولکس واگن را به سمت خود جلب کنند. در ادامه در قسمت دوم این مقاله نگاهی به مهم ترین کراس اوورهای کوچک بازار خواهیم داشت که همگی از رقبای قدرتمند فولکس واگن T-Cross هستند.

فورد اکواسپرت

فورد اکواسپرت

فورد اکواسپرت

فورد اکواسپرت 1 سانتی متر طول کمتری از فولکس دارد. ابعاد کوچک تر در این محصول امریکایی به معنای این است که فضای داخلی آن نیز کوچک تر است. صندوق بار فورد تنها 320 لیتر حجم دارد و با تا کردن صندلی های ققب حجم آن به 1145 لیتر می رسد. برای مقایسه T-Cross بسته با تنظیم صندلی های عقب دارای 385 تا 455 لیتر فضای صندوق بوده و در حالت تا شدن صندلی های عقبی فضای بار آن به 1281 لیتر می رسد.
برتری فورد به فولکس واگن اما امکان سفارش مدل دو دیفرانسیل است اما از سوی دیگر قیمت 21150 دلاری فورد نیز 700 دلار بیشتر از فولکس واگن T-Cross است.

نیسان جوک

نیسان جوک

نیسان جوک

نیسان جوک یکی از قدیمی ترین خودروهای این کلاس است اما نیسان همواره سعی می کند تا این خودرو را بروز نگه دارد ضمن اینکه به زودی نسل جدید جوک نیز معرفی خواهد شد. نیسان جوک در مقایسه با T-Cross دارای 1690 دلار قیمت پایین تری است .

هیوندای کونا

هیوندای کونا

هیوندای کونا

هیوندای کونا از محصولات جذاب و مدرن بازار است و تحول بزرگی را در بازار شاسی بلندهای کوچک ایجاد کرده است. این خودرو با 19900 دلار قیمت 541 دلار ارزان تر از تازه وارد آلمانی است و مدل پایه‌ی آن نیز دارای موتور 118 اسبی است که در سطحی بالاتر از فولکس واگن قرار می گیرد. هیوندای کونا به صورت دو دیفرانسیل نیز قابل سفارش است.

کیا استونیک

کیا استونیک

کیا استونیک

کیا استونیک نسخه ای شاسی بلند از ریو است و به موتور 1.25 لیتری 83 اسبی بخاری مجهز است. این خودرو یکی از ارزان ترین محصولات این کلاس است و تنها 18225 دلار قیمت دارد.

رنو کپچر

رنو کپچر

رنو کپچر

رنو کپچر با طراحی محبوب تخم مرغی شکل خود 18450 دلار قیمت دارد و با این قیمت با یک موتور 89 اسب بخاری فروخته می شود. این موتور بنزینی بوده و مجهز به توربوشارژر است. همانند T-Cross رنو کپچر نیز به صورت تک دیفرانسیل عرضه می شود.

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی

دیگر رقیب کرده ای T-Cross تیوولی است. این خودرو 4.2 متر طول دارد و بزرگ تر از فولکس واگن است. قدرت موتور تیوولی نیز بالاتر بوده و 126 اسب بخار قدرت دارد. سانگ یانگ همچنین با عرضه مدل دو دیفرانسیل تیوولی دست بالاتر را در مقایسه با فولکس دارد.
با تمام این مشخصات جالب است که تیوولی قیمت کمتری نیز دارد و با 18235 دلار قیمت به بازار می آید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/12
به نظرم این تیتر اشتباه هست
استپ وی هاچبک کراس هست که به دلیل وجود باربند و فلاپ‌ها شبیه کراس اورهای ساب کامپکت شده در حقیقت این خودرو همگی ساب کامپکت کراس اور هستند
1397/8/13
این فورد اکو اسپرت چقدر شبیه جک S3هست!!!