موضوعات داغ

این قالپاق های زشت ایران خودرو؛ اولین تصاویر از پژو پارس LX صفر کیلومتر بدون رینگ اسپرت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته این روزها صنعت خودروسازی کشور در دوران اوج خود به سر می برد و تولید خودرو روز به روز بیشتر می شد اما این روزها با توجه به تحریم های جدید آمریکا، صنعت خودروسازی تقریبا فلج شده و بدترین روزهای خود را می گذراند.
این روزها شاهد اتفاقاتی در صنعت خودروسازی کشور هستیم که پیش از این کسی تصور نمی کرد رخ دهند. به عنوان نمونه خودروی پارس ال ایکس برای اولین‌بار با رینگ معمولی و قالپاق راهی جاده ها شده و حتی خبر رسیده که خودرویی مانند کوییک که سال گذشته در تمام نمایشگاه‌های کشور در معرض دید عموم قرار گرفت و با شعار خودرو ملی از سوی شرکت سایپا معرفی شد بدلیل تحریم‌ها دیگر تولید نمی‌شود. خودروهایی مانند برلیانس، سراتو، کلیه محصولات رنو، پراید 111 و تیبا دوگانه سوز هم حال و روز خوبی ندارند و وضعیت تولیدشان مشخص نیست.
در مورد شرکت ایران خودرو نیز وضعیت به همین صورت است. خودروهای رنو شرکت ایران خودرو و سوزوکی ویتارا خط تولیدشان به زودی متوقف می‌شود و امید می رود که ایران خودرو حداقل بتواند بخشی از تعهدات معوقه خود در خصوص این خودرو ها و سایر محصولات این شرکت را پاسخ دهد. وضعیت در مورد پژو 2008 نیز چندان جالب نیست و هر چند که ایران خودرو ادعا می کند تمام نمونه های پیش فروش شده این خودرو را تحویل خواهد داد اما گزارش های رسیده با این ادعا در تناقض است. وضعیت تحویل خودرو در ایران خودرو به هیچ عنوان مطلوب نبوده و این شرکت دعوتنامه تسویه حساب خودروهایی مانند دنا پلاس، پژو 207 و پارس ال ایکس را که موعد تحویلشان تیرماه بوده است به تازگی صادر کرده است. به عبارت دیگر ایران خودرو در مورد خودروهایی که تحویل تیرماه بوده اند در حدود 5 ماه تاخیر دارد که همین موضوع خبر از وضعیت وخیم این شرکت در خصوص تحویل خودروها دارد. به علاوه گفته می شود خودروهایی که پیش از این و با تاخیر قابل توجه تحویل داده شده اند با حذف آپشن های اختیاری همراه بوده اند. حذف آپشن کروز کنترل و رینگ آلومینیومی خودروی دنا معمولی، حذف 2 ایربگ از دنا پلاس، حذف رینگ آلومینیومی از خودروهای پژو 207 ، پارس ال‌ایکس و سمند سورن نمونه هایی برای اثبات این ادعا اند.
آشفتگی این روزهای بازار خودرو تنها مخصوص خودروسازانی همچون سایپا و ایران خودرو نبوده و حتی گریبان خودروسازان بخش خصوصی را نیز گرفته است. به عنوان نمونه یکی از فعالان این بخش که خودروهای خود را با قیمت قطعی پیش فروش کرده بود به تازگی از مشتریان خود 7.8 میلیون تومان درخواست کرده است که در نوع خود جالب است.
با این وضعیت باید دید خودروهایی که تا پایان سال 98 پیش فروش شده اند چگونه تامین قطعه شده و به دست مشتریان خواهد رسید

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/4
وای که پرشیا با اون رینگ های قبلی عجب ماشین بروز و عالی ای بود!!!دارن خوب پیش میرن، امیدوارم انقد این حذف کردن قطعات از این تولیدات زیاد شه که دیگه چیزی ازشون نمونه!!!
1400/11/22
😂راست میگه تمام قطعات رو به بحانه‌ی تحریم امریکا میخان بردارن فقط یدونه پیچ و مهره باقی بمونه😂😂
1397/9/4
ایا رینگ هم نداریم؟ یعنی رینگ نمیتونیم تولید کنیم؟واقعا چخبره؟با این اوصاف حرف از %۵ زیر قیمت بازار میزنن...متاسفم
1397/9/4
مبارکه! تازه به دوران قالپاق سازی برگشتند خودروسازی مترقی!
1397/9/4
خلایق هرچه لایق!!! بره تو پاچه بخراش
1397/9/5
گل به کلامت
1397/9/4
۲ماه پیش خبری از داخل خود خودروسازها زد بیرون و گندش دراومد که برای تولید مطابق با روال رونق تا ۸ ماه، قطعه در انبارها دارند که با ارز ۳۸۰۰ تومنی تهیه شده.
همه اینو میدونن، دیگه خودشونو به موش مردگی نزنند
1397/9/5
خاک بر سرتون
ابروی هرچی ایرانیه بردید
بعد از 40 سال یه رینگ نمیتونن درست کنن
تکنولوژیش خیلی پیچیده هست؟!!
مردم ببینید که چجوری 40 سال گند زدن به این مملکت یه مشت بی سواد حروم خور
نخرید این آشغال هارو بزارید ورشکست بشن.اونایی که پیش خرید کردن هم برید پولاتونو پس بگیرید
1397/9/6
ابرو ايرانيا رو اونايي بردن ك رفتن و خريد كردن از اينا.در حجله بازه حياي گربه كجا رفته؟
1397/9/5
صنایعی که بعد از 40 سال حمایت بی وقفه و همه جانبه ازشون و دراختیار داشتن ده ها هزار نفر نیروی انسانی که به اذعان خودشون حتی بیش از نیازشونم هست نتونستن یه رینگ آلومینیومی 5پره رو داخلی سازی کنند هرچه سریعتر ورشکست بشن بنفع همه است!!
پرشیای قالپاق دار مبارک هموطنان حماسه آفرینم که 100 میلیون پول بی زبون رو بالای این گاری پرداخت کردن!
1397/9/5
"با این وضعیت باید دید خودروهایی که تا پایان سال 98 پیش فروش شده اند چگونه تامین قطعه شده و به دست مشتریان خواهد رسید" تو قرن آینده تحویل میدن . مدل 1400 .
1397/9/27
سلام 😂😂😂😂
خب چیکار کنیم رینگامون تموم شده بود ، خاستیم ضرب المثل همیشگی (شتر گاو پلنگ) رو ادا کنیم و دینمون رو طبق همیشه ادا کرده باشیم
محصول جدید ایرانخودرو
بدنه پژو پارس
اتاق معلوم نیس برا کدوم ماشینیه!!!!
موتور ۲۰۶ سابق تیپ ۵
وووووو تیپ جدید پارس با قالپاقای رااااناااا😍😍😍😍😂😂😂😂😂😂😂
تازه زیاد پرو نشین خریداران گل، یسری قالپاقای پیکان هم ته انبار هستش ک فقط کافیه با شرکت گلد استون( خخخخخ لاستیکای محبوب) یه قرار داد میبندیم و تحویل جدید با لاستیک و قالپاق پیکان مواجه میشید (نگین نگفتی) خود دانی
😂😂😂😂😂😂😂😂
1398/11/16
داداش گل گفتی کلی خندیدیم.
1400/6/17
درب شرکت سایپا و ایران خودرو رو باید گل بگیرن مدیرانشون هم اعدام بشن که اینجور با جون مردم بازی کردن و میکنن