موضوعات داغ

استقبال سرد مشتریان از پیش فروش امروز محصولات سایپا

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
همین چند ماه قبل بود که سایت فروش شرکت های خودروساز زیر فشار سنگین هجوم مشتریان از دسترس خارج می شد اما حالا گردی سرد بر بازار خودرو پاشیده شده است و دیگر از استقبال پر شور و حال مشتریان برای پیش خرید کردن محصولات عجیب و غریب و گران قیمت خودروسازان داخلی خبری نیست. امروز در پیش فروش تازه سایپا شاهد تایید شدن نظریه وارد شدن به دوره رکورد بودیم و حتی یک ساعت پس از باز شدن شرایط ثبت نام نیز مشتریان می توانستند با خیالی آسوده نسبت به خرید تیبا و پراید با موعد تحویل شهریور و مهر سال 98 اقدام نمایند.
واقعیت این است که با قطعی شدن خبر افزایش شدید قیمت خودرو ظرف چند هفته آینده، دیگر انگیزه دلالان برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو و تحویل در زمانی نامشخص (حداقل 9 ماه انتظار) از بین رفته و با توجه به قدرت خرید اندک مصرف کنندگان واقعی و حجم خودروهای موجود در بازار، به نظر می رسد که عملا بازار در شرایط اشباع قرار گرفته است و دیگر خبری از استقبال مصرف کنندگان از شرایط فروش خودروسازان نخواهد بود.
تنها راهکار در راستای برون رفت از این شرایط می تواند ارائه وام های کلان با سود اندک و زمان بازپرداخت مناسب برای ترغیب مشتریان به خرید خودرو باشد که این مورد نیز در گرو تامین مالی خودروسازان توسط سیستم بانکی قرار دارد.

نظرات کاربران

17 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/26
خدا از این دلالها نگذره. سود حاصل از این خرید و فروشها خرج ....... بشه. باید منتظر بود و دید که الان میخان کجا سرمایه گذاری کنن تا اونجا رو هم به گند بکشن. کاش نظارت برروی این مدل سرمایه گذاری ها بود تا شاهد ضایعه شدن حقوق افراد عادی نشن.
1397/9/26
مردم عزیز و فهیم تا یک سال با وام یا بی وام خودرو نخرید
همچنین به نشانه اعتراض به وضع موجود کشور در هیچ انتخاباتی تا رفع شدن مشکلات شرکت نکنید
1397/9/27
داداش انتخاباتو دیگه شرکت کنید. آخه چه ربطی به انتخابات داره!؟
1397/9/26
به امید تعطیلی دو لگن ساز بزرگ...
1397/9/26
کم کم دارن عاقل میشن
یکم دیگه تحمل کنید تا خودروسازان التماس کنند چ
1397/9/26
خریدن خودرو از خودروسازهای داخلی چه ایران خودرو و چه سایپا تو این شرایط فعلی خیانت بزرگه ، هم در حق خود فرد و هم در حق جامعه. وقتی خودرو سازها فقط ماشینهاشون رو گرون میکنن و هیچ تعهدی برای بالا بردن کیفیت ندارن چرا بخریم ازشون؟؟؟
1397/9/26
سلام
آقا هنوز ماشین ثبت نامی ما رو تحویل نداده با چه رویی دوباره سایپا ثبت نام میکنه من موندم
1397/9/26
دولت این همه به خودروسازها حال میده اما بازم طرح فروش برای تحویل سال دیگه و قیمت نامعلوم سال دیگه میکنند.
مردم نباید بخرند!
1397/9/26
میخواستم یه سواری ایرانی بخرم ولی با این وضعیت همون وانتمو بجای سواری استفاده میکنم تا حداقل وظیفه خودمو در قبال این دو فرغون ساز بزرگ انجام داده باشم.
اگرم پولش جور بشه فقط خارجی میخرم.
1397/9/26
من خودم مصرف کننده بودم بخدا یه خودرو ثبت نام کرده بودم اونم انصراف میخوام بدم
1397/9/26
حیف عمری که تو این مملکت هدر رفت.کجای دنیا ماشین پیش فروش میکنن واسه سال بعد اخه.اونم واسه یه لگن 30 سال پیش
1397/9/27
متاسفانه دولت بجای اینکه به فکر مردم باشه به فکر زدن جیب مردمه! حمایت از خودروسازان با جیب مردم!!! متاسفم برای این مسئولین نون به نرخ روز خور!!! همیشه اینطوری نمچرخه برادر....
1397/9/27
زنگ زدم نمایندگی که ثبت نام کردم. الکی گفتم ماشین من برای خرداد 98 میخوام انصراف بدم
میگه 40 روز طول میکشه انصرافت ثبت بشه، 40 روز بعد از ثبتش هم پولتو میدن...!!!!
1397/9/27
این استقبال سرد فقط برای پیش فروش سایپا نبوده. اگه شما به سایت پیش فروش ایرانخودرو مراجعه کنید با اینکه 24 ساعت از باز شدن سایتش گذشته ولی حتی 207 دستی هم که خیلی پرمتقاضی بوده هنوز فروش نرفته و تماما باز هست. باریکلا به مردم ایشالا که همینطوری نخرن
1397/9/27
من در یکی از شهرهای ایران زندگی می کنم. یک ماه می شود که بر سر یکی از چهار راه ها تابلوی دورزدن ممنوع را گذاشته اند ولی مردم شریف ایران همچنان دور می زنند. تا زمانی که این چنین مردم شریف و با فرهنگ و قانون مداری داریم هیچ چیز درست نمیشه. به جای این که مردم ایران اول خودشونو اصلاح کن فقط یاد گرفتن یا از دولت ایراد بگیرن یا از دلال. فرق کشور ما با یک سری از کشورها که حسرتشونو میخوریم تو همینه.
1397/9/28
پیش بسوی انصراف امت دلاور ایران...
بازم دارن برا جیب ملت دلاور نقشه میکشن
1397/9/28
جناب آقای نویسنده بجای حمایت از مردم زخم خورده از دلال های مفت خور حمایت نکن ینی چی راه کار برون رفت میدی که بانکها وام بدن خودرو ضایعاتی رو قیمت چوبله برامون در بیاد هم گرون بخریم و هم یه سودی هم به بانکها بدیم دلم برای خودم میسوزه که جوونی رو اینجا به فاک دادم کاش توی افغانستان یا افریقا بدنیا میومدم لاقل تویوتا سوار میشدم