موضوعات داغ

قیمت جدید خودرو در بازار تهران + جدول

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود اینکه سازمان حمایت قرار بود قیمت جدید خودروهای تولید داخل را روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام نماید و این امر نیز محقق نشد، نمایشگاه‌ داران خودرو از صفر شدن معاملات طی هفته جاری خبر می دهند و اعلام می کنند بازار بلاتکلیف قیمت ‌های جدید خودروسازان است.
هدف خودروسازان از طرح فروش خودرو 5 درصد کمتر از قیمت بازار آزاد این بود که سودی که تا دیروز به جیب دلال و واسطه سرازیر بود با 5 درصد کمتر به جیب این شرکت ها سرازیر شود اما هیچ تضمینی وجود ندارد که خودروسازان، قیمت کارخانه ای خودرو را کاهش دهند.
سه ماهی می ‌شود که دولت مشغول بررسی تغییر روش قیمت‌ گذاری خودروهای داخلی است و اگر چه هر چند وقت یک بار خبر اعلام قیمت‌ ها به گوش می‌ رسد، اما به دلیل تردید تصمیم ‌سازان، این اتفاق هنوز رخ نداده و امروز و فردا می‌ شود. به نظر می‌ رسد دلیل اصلی و کلی تردید دولت در اعلام قیمت جدید خودروها به‌ خصوص محصولات پرتقاضاتر، بیم از افت شدید فروش خودروسازان است. فرمولی کلی که دولت برای قیمت‌ گذاری خودروها در نظر گرفته، تعیین قیمت در حاشیه بازار ( قیمت‌ گذاری پنج درصد زیر نرخ بازار ) است. بنابراین قیمت‌ ها صعودی شدید را از ناحیه این فرمول تجربه خواهند کرد.
استعلام قیمت خودروهای داخلی از بازار تهران و کرج به شرح جدول زیر است:
قیمت جدید خودرو در بازار تهران

قیمت جدید خودرو در بازار تهران

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/19
اینا همش موقتیه.
قیمت خودرو دوباره زیاد میشه. دلار سیر صعودی میگیره(البته گرفته!!) دوباره همه‌چیز بر میگرده به ۱ ماه پیش. فعلا که داریم از انبار میخوریم وای به حال اون روزی که کفگیر ته دیگ‌ بخوره.