موضوعات داغ

هن تنگ X7 در نمایشگاه خودرو؛ موتور پرقدرت تر و لوکس تر + فیلم

عکس مطلب اول
عظیم خودرو پس از آن که در طی چندین سال فعالیت های مختلفی در زمینه خودرو داشت، تصمیم گرفت تا محصولاتی را به صورت انحصاری به بازار عرضه کند و برای دستیابی به این هدف، برند هن تنگ را برگزید. هن‌ تنگ X7 یک کراس اوور چینی لوکس است که در نمایشگاه خودرو تهران، به نمایش عموم در آمده است.
هن تنگ شرکتی کاملا نوپا در صنعت خودرو محسوب می شود و فعالیت خود را از سال 2013 میلادی آغاز کرده است. هن تنگ X7 نیز یکی از محصولات با سابقه این شرکت بوده که نسخه هیبریدی آن نیز در چین عرضه گردیده است. این خودرو یک کراس اوور سایز متوسط است و بر اساس پلتفرم دیگر خودروی چینی تازه وارد، یعنی کوپا T210 توسعه یافته و از این نظر، مشابهت بسیاری با رقیب خود دارد و فاصله بین دو محور این خودرو تقریبا یکسان است.

هن تنگ X7

هن تنگ X7

برندهای تازه کار چینی، به طور معمول و در ابتدای فعالیت شان، سعی بر آن دارند تا محصولاتی عامه پسند روانه بازار کنند و هن تنگ نیز از این قاعده پیروی می کند. هن‌ تنگ X7 نیز در نمای جلو، ظاهری شبیه به محصولات فولکس واگن دارد و دیفیوزر نقره ای رنگ به کار رفته نیز، ظاهری اسپرت و خشن به خودرو بخشیده که در کل رضایت بخش است.
همانند بسیاری دیگر از تولیدات چینی، رینگ های خودرو به طور غیر معقولی نسبت به ابعاد خودرو کوچکتر هستند و ظاهر جالبی را به نمای جانبی خودرو نبخشیده اند. بر خلاف برخی محصولات همچون جی ام سی S350 ، در هن‌ تنگ X7 شاهد به کار گیری پلاستیک های محافظ در گلگیرها هستیم که بدنه خودرو را از آسیب های احتمالی محافظت می کنند. در نمای عقبی نیز شاهد الگو برداری هن تنگ از محصولات معمول دنیا و به خصوص تولیدات لکسوس هستیم که ظاهر جالبی را برای خودرو فراهم کرده است. با وجود چند مورد نقص در طراحی، که با توجه به سابقه کوتاه هن تنگ پذیرفتنی است، در کل نمای خودرو قابل قبول و زیبا ارزیابی می شود.

هن تنگ X7

هن تنگ X7

در بخش قوای فنی، هن‌ تنگ X7 خودرویی قدرتمند است. این خودرو از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر برای قدرت دهی استفاده می کند که در حداکثر توان خود، می تواند 190 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور، توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت این ترکیب قوای فنی، حدود هشت لیتر به ازای هر صد کیلومتر عنوان شده است. با توجه به وزن خودرو که حدود 1685 کیلوگرم می باشد، انتظار یک شتاب متوسط را برای هن‌ تنگ X7 داریم.
همانند بسیاری از خودروهایی که در چند وقت اخیر به بازار معرفی شده اند، هن‌ تنگ X7 در هیچ تست ایمنی بین المللی شرکت نکرده، هر چند تجهیزات ایمنی مناسبی در آن به کار رفته اند که عبارتند از : سیستم ترمز ضدقفل یا ABS ، سیستم توزیع نیروی ترمز یا EBD، سیستم کمکی ترمز ناگهانی یا BOS، کنترل کشش یا TCS، سیستم کنترل پایداری یا ESC ، سیستم حفظ خودرو در سربالایی یا HAC، حالت رانندگی در هوای برفی، کنترل فشار باد لاستیک‌ها و کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای.

هن تنگ X7

هن تنگ X7

تجهیزات ایمنی این خودرو نیز نسبتا پر شمار هستند و رضایت مشتری را فراهم می آورند. از جمله این تجهیزات می توان به رادار جلو، چراغ هالوژن، روشنایی روز، قابلیت تنظیم ارتفاع روشنایی جلو، مه‌شکن جلو و عقب، گرم‌کن و تنظیم ‌کننده‌ی برقی آینه‌های جانبی، ریل باربند آلومینیوم، داشبورد، فرمان و صندلی‌های چرم، ورود بدون کلید، ترمز دستی برقی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۹ اینچ، چهار بلندگو، تهویه مطبوع تک کانال، قطب نما، ارتفاع سنج و ناوبری ماهواره‌ای، تنظیمات برقی صندلی جلو، نورپردازی رکاب، دید ۳۶۰ درجه، نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو، سانروف پانورامیک، تهویه مطبوع دوگانه و بازکننده‌ی برقی صندوق عقب اشاره کرد.

هن تنگ X7

هن تنگ X7

این خودرو در بازار ایران رقبای متعددی را به خود می بیند ، از جمله چری تیگو 7 ، بی وای دی S7 و جک S7 که به نسبت هن تنگ، در بازار شناخته شده تر هستند. تاکنون محصولات هن تنگ به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شده اند و اکنون عظیم خودرو برنامه مونتاژ محصولات را در دست اجرا دارد. قیمت این خودرو سال گذشته بین 162 تا 188 میلیون تومان تعیین شده بود و باید دید با گرانی های پیش آمده امسال، این قیمت ها چه تغییری خواهند کرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/20
خیلی جنس ادوات داخلی x7 خوب بود
اگر موتور و سواری خوبی داشته باشه
و عظی خودرو دزد بازی در نیاره و خدمات پس از فروشش رو اوکی کنه و قیمت زیر ۳۰۰ میلیون بزاره
به نظرم چری تیگو ۷ و جک و بقیه چینی ها حرفی نخواهند داشت
ولی خب اگر زیاد داره
1397/10/20
این از سال 2013 شروع کرده داره اینطوری ماشین تولید می کنه اونوقت ایران خودرو ورداشته سقف شیشه ای بدون دسترسی با یک روکش باز شو دستی گذاشته روی 207 ! خجالت نمیکشن اینا !!!
امان از این انحصار طلبی خودروساز های بی شرف ! واسه همین بازار انحصاریه که این ماشین باید بشه 300 میلیون دیگه !
1397/10/21
واقعا ایران شده اشغال دان چین! وزارت صنعت باعث شرم ما شده. اگه نباشه وزارت صنعت فکر می کنم امورات صنعتی بهتر صورت بگیره.
1397/10/23
به نظرم مدیر هنگ تنگو بیارن ایران بشه مدیر عامل خودروسازی. کسی که تو پنج سال همجین ماشینی تولید کرده باید خیلی مدیر خوبی باشه. قابل توجه مدیران سایپا و ایران خودرو که هنور زه بغل به نظر اونا آپشنه!!