موضوعات داغ

محبوبیت عجیب تویوتا هایلوکس بین سارقان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نیوزیلند یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است و در مجموعه کشورهایی است که تحت فرمانداری بریتانیا قرار دارند. این کشور اقتصاد پیشرفته و پررونقی دارد و در زمره کشورهای توسعه‌یافته و متمول قرار می‌گیرد و در سال ۲۰۱۳ هفتمین کشور دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بوده ‌است. به همین دلیل خودروسازان مختلف دنیا، از آمریکایی ها و ژاپنی ها گرفته تا اروپایی ها و چینی ها، نگاه ویژه ای به بازار این کشور دارند. همزمان با فروش بالای محصولات در این کشور، آمار خودروهای مسروقه نیز رو به افزایش است. در این مطلب نگاهی به خودروهای مسروقه در نیوزیلند خواهیم انداخت که بیشترین رکورد سرقت را داشته اند.
آن طور که گزارش ها نشان می دهد، ایمنی و ضد سرقت بودن خودروها یکی از مهم ترین فاکتورها برای خریداران نیوزیلندی است. اما با وجود تلاش های صورت گرفته از سوی شرکت های خودروسازی ، همچنان آمار سرقت خودرو در این کشور بالاست. دو محصول از سوبارو یعنی سوبارو ایمپرزا و سوبارو لگاسی و یک محصول از تویوتا، یعنی تویوتا هایلوکس ، از گذشته در صدر لیست خودروهای مسروقه نیوزیلند بوده اند و همچنان این لیست تغییر چندانی نکرده است.
با این حال، روند سرقت خودرو در تمامی کشور یکسان نیست و سارقان هر منطقه، به خودرویی خاص علاقه دارند. برای مثال در اوکلند، سارقان علاقه زیادی به محصولات مزدا نشان داده اند. در وایکیتو محبوب ترین خودرو برای سرقت، فورد فالکون است. سارقان ساکن ایالت های جنوبی به سرقت هوندا سیویک علاقمند اند و در ایالت ولینگتون، خودرویی که بیشترین آمار سرقت را دارد، میتسوبیشی لنسر است.
این آمار و اطلاعات، توسط موسسه تحقیقاتی MoneyHub تهیه شده است. کریستوفر والش، محقق ارشد این موسسه در گفتگو با خبرگزاری اتوکار می گوید: با وجود آن که به طور کلی همچنان سوبارو لگاسی آسان ترین خودرو برای سرقت محسوب می شود و آمار به سرقت رفتن این خودرو بسیار بالاست، دزدان تمایل زیادی به سرقت تویوتا هایلوکس دارند. 68 دستگاه تویوتا هایلوکس در شش ماه گذشته به سرقت رفته اند. انتشار لیست خودروهای مسروقه نیوزیلند به مالکان خودروها کمک می کند تا اگر مالک یک سوبارو ایمپرزا ، سوبارو لگاسی یا تویوتا هایلوکس هستند، با پرداخت حق بیمه بیشتر، خود را از خسارت های احتمالی آینده مصون نگه دارند.

جدول خودروهای مسروقه نیوزیلند در شش ماه گذشته

جدول خودروهای مسروقه نیوزیلند در شش ماه گذشته


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/28
چند جالب:
اول اینکه این کشور به گفته نویسنده ،کشور پیشرفته ایه ولی آمار سرقتش بشدت بالاست. پیشترفت اقتصادی به سبک انگلیس بهتر از اینم نمیشه.
دوم:ما فکر می‌کردیم علت اصل بسرقت رفتن خوردم ضعف ایمنیه.ولی الان متوجه شدیم خودروهای و دنیا دارن به سرقت میرن اونم با این تعداد وحشتناک.