موضوعات داغ

انقلابی در صنعت خودروسازی؛ همکاری فورد و فولکس واگن برای ساخت خودروهای خودران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد و فولکس واگن جزئیات بیشتری از همکاری استراتژیک خودشان را توسط دکتر هربرت دیس و جیم هکت رؤسای این دو کمپانی اعلام کردند.
در این بیانه اعلام شده که این همکاری باعث می شود از نقاط قوت این دو خودروساز بین المللی برای رقابت بهتر، نوآوری و خدمات بهتر به مشتریان استفاده شود، اما به این نکته هم اشاره کردند که این مثل همکاری رنو- نیسان- میتسوبیشی یک مالکیت متقابل نخواهد بود. این همکاری توسط هیئت مدیره ای مجزا به رهبری دیس و هکت اداره خواهد شد.
اولین بخش این همکاری به شکل توافق در بخش خودروهای تجاری است، که شامل تولید ون ها و وانت های سایز متوسط (یعنی نسل بعدی فولکس واگن آماروک و فورد رنجر) از سال ۲۰۲۲ می شود. به منظور این کار بین این دو کمپانی، اشتراک پلتفرم، تکنولوژی و موتور صورت خواهد گرفت تا در هزینه ها صرفه جویی شود. در مورد ون ها هم، فورد بخش بزرگتر این همکاری را برعهده دارد، در حالی که فولکس واگن هم ساخت ون شهری خودش به نام فولکس واگن Caddy را در دستور کار دارد.
هربرت دیس رئیس کمپانی فولکس واگن در این باره گفته است:
فولکس واگن و فورد از منابع اشتراکی، قابلیت های نوآورانه و جایگاه تجاری مکمل یکدیگر استفاده می کنند تا خدمات بهتری به میلیون ها مشتری در سراسر جهان ارائه کنند. در همین حین، همکاری ما باعث بهبود رقابت پذیری هر دو کمپانی نیز خواهد شد.

همکاری فورد و فولکس واگن

همکاری فورد و فولکس واگن

هکت نیز گفته است:
این کار نه تنها باعث راندمان بهتر می شود و به هر دو کمپانی کمک می کند سازگاری خود را بهبود ببخشند،‌ بلکه به ما فرصت می دهد عصر جدید وسایل نقلیه را شکل دهی کنیم.
علاوه بر این ها، فورد و فولکس واگن توافق نامه ای برای همکاری در تولید خودروهای برقی و خودگردان امضا کرده اند. در حالی که فولکس واگن پیش از این پیشرفت زیادی در تولید خودروهای تمام برقی داشته، اما فورد در این زمینه کمی عقب تر از همتای خودش قرار دارد.
پس فورد در این مورد چکار خواهد کرد؟
این برند قرار است از سال ۲۰۲۰ خودروهای تمام الکتریکی را به بازار عرضه کند. پیش از این خودروی الکتریکی ماخ ۱ توسط فورد معرفی شده، که قرار است سال ۲۰۲۰ تولید شود، در حالی که تولید فورد فوکوس الکتریک و نسل جدید کوگا EV قرار است در سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ آغاز شود. همچنین انتظار می رود خودروهای هیبریدی و مدل های شارژی هم طی این سال ها تولید شوند.
برنامه های فولکس واگن در مقایسه با فورد در چه وضعیتی هستند؟
برنامه های فولکس واگن خیلی بهتر و بزرگتر هستند. کارخانه ی ولفسبورگ قبلا اعلام کرده که می خواهد تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۳ میلیون خودروی باتری- الکتریکی به فروش برساند. این تعداد شامل ۲۷ مدل مختلف از خودروهای الکتریکی با نشان فولکس واگن، آئودی، اسکودا و سیات می شوند. این برنامه ی فولکس واگن در سال های آينده است:
۱. نسل جدید e-Up: برای عرضه در اروپا
۲. نسل جدید e-Golf: انتظار می رود سال ۲۰۲۰ پس از گلف Mk8 ساخته شود
۳. ID Neo: اولین مدلی که قرار است از پلتفرم جدید MEB (خودروهای الکتریکی پیمانه ای) گروه فولکس واگن استفاده کند و سال ۲۰۲۰ تولید می شود
۴. ID Crozz: ترکیبی از مدل های مختلف ID که سال ۲۰۲۰ تولید می شود
۵. ID Buzz: ون الکتریکی و ون حمل بار؛ تولید از سال ۲۰۲۱
۶. ID Vizzion: یک سدان چهاردر در ابعاد Passat و با فضای داخلی آئودی A8؛ تولید از ۲۰۲۲

فورد ترانزیت

فورد ترانزیت

چرا فورد و فولکس واگن قصد همکاری دارند؟
دلیل اصلی این کار، هزینه های زیاد برای تولید مدل های جدید است – مخصوصا در دورانی که شرکت های خودروساز باید هزینه هایی اضافی برای ساخت پلتفرم های دیجیتالی جدید، خدمات مالکیت اضافی و قابلیت های رانندگی خودروهای خودگردان بپردازند.
فورد همچنین اعلام کرده قصد دارد ایستگاه مرکزی میشیگان در دیترویت را بازسازی کند – مکان مهمی ساخته شده در سال ۱۹۱۴ که باید تحت تعمیر قرار بگیرد. این کار باعث می شود این ساختمان قدیمی به دفتری برای ۵۰۰۰ متخصص نرم افزار و تکنولوژی تبدیل شود.
جیم فارلی، رئیس بازارهای جهانی فورد گفته است:
فورد متعهد است سازگاری خود را به عنوان یک شرکت تجاری بهبود ببخشد – که شامل همکاری با شرکا برای بهبود اثربخشی و کارایی ما می شود. این همکاری با فولکس واگن نمونه ی دیگری از این است که ما چگونه به یک تجارت سازگارتر تبدیل می شویم، در حالی که محصولات جهانی بهتری تولید کرده و قابلیت های خود را گسترش می دهیم. ما خیلی مشتاقیم با همکاری فولکس واگن بتوانیم خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه کنیم.
در همین حین، توماس سدران، رئیس بخش استراتژی فولکس واگن گفته است:
تقاضاهای مشتریان به سرعت در حال تغییر هستند. هردو کمپانی جایگاه پرقدرت و مکملی در بازار خودرو داشته اند. برای تطبیق پذیری با محیط چالش برانگیز کنونی، خیلی مهم است از طریق چنین همکاری هایی به انعطاف پذیری بیشتری در بازار برسیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/29
ناخوداگاه یاد ائتلاف فرقون مونتاژ کنهای داخلی برای قتل و عام و سرکیسه کردن ملت افتادم!