موضوعات داغ

نگاهی به قیمت ایسوزو دی مکس در بازار آزاد + جدول ، ژاپنی سختکوش و تنها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در سال های گذشته، شرکت های خودروسازی ایرانی همواره میزبان محصولات شناخته شده و منحصر به فردی از تولید کنندگان ژاپنی بوده اند و در این زمینه، بهمن موتور با ارایه محصولاتی از مزدا، میتسوبیشی و ایسوزو، سهم بالایی در این مونتاژ محصولات ژاپنی داشته است. در این مطلب به بازار ایسوزو دی مکس ، پیکاپ متوسط ژاپنی خواهیم پرداخت که مدت زمان محدودی در خط تولید بهمن موتور، مونتاژ می شد. تنها نسل اول ایسوزو دی مکس در بازار ایران حضور دارد و متاسفانه نسل دوم آن به ایران راه نیافت. پیشرانه این خودرو، از نوع چهار سیلندر خطی توربو دیزل به حجم سه لیتر است و با شورولت کلرادو، مشترک می باشد. این پیشرانه ویژه خودروهایی در این سگمنت است و در بازار جهانی به خوبی پذیرفته شده، اما به دلیل نبود آگاهی مشتریان و یا نگرانی بابت تامین قطعات این موتور در آینده، ایسوزو دی مکس نتوانست فروش موفقیت آمیزی در بازار داشته باشد و شاید همین موضوع باعث شد تا در این سالها، کمتر شرکتی از بین خودروسازان ایرانی حاضر شود تا یک خودروی دیزلی را تولید کند. فوتون تونلند ایران خودرو دیزل نیز سرنوشت مشابهی دارد.

 ایسوزو دی مکس

ایسوزو دی مکس

بر خلاف برخی بازارها نظیر ایالات متحده که در آن، پیکاپ ها محصولاتی پر فروش هستند، در بازار ایران این خودروها هیچ گاه نتوانستند موفق ظاهر شوند. قیمت بالا، امکانات رفاهی محدود، بازاریابی ضعیف و بازار فروش کم رونق پیکاپ ها، عواملی هستند که موجب شده اند در این سالها به غیر از چند مورد، پیکاپ ها نتوانند به فروش قابل ملاحظه ای دست پیدا کنند. ایسوزو دی مکس در بازار ایران با رقبایی همچون کاپرا و کاپرا 2 ، نیسان پیکاپ یا نیسان فرانتیر، پیکاپ ریچ، فوتون تونلند و تویوتا هایلوکس روبروست. در این بازار شلوغ، این ژاپنی کمتر شناخته شده، شانس کمی برای موفقیت داشت. چندی پیش تصاویری از نسل جدید این خودرو با پلاک آزمایش فنی در ایران نیز منتشر شد که با توجه به وضعیت آشفته بازار خودرو و بازگشت تحریم های خودروسازی، تولید این خودرو در شرایط فعلی امری بعید به نظر می رسد.

 ایسوزو دی مکس

ایسوزو دی مکس

ایسوزو دی مکس یک پیکاپ متوسط است. این سگمنت از خودروها برای حمل بار ساخته نشده اند، بلکه قصد دارند راحتی یک سدان و قابلیت آفرود یک پیکاپ واقعی را برای مشتری ایجاد کنند. بسیاری از مخاطبان، به محض مشاهده توان خروجی پیشرانه ایسوزو دی مکس ، که رقم 136 اسب بخار می باشد، ممکن است به این فکر کنند که با خودرویی ضعیف طرف هستیم، ولی ذات خودروهای دیزلی، تولید گشتاور بالا در دورهای پایین است و در این زمینه ایسوزو خوش می درخشد. پیشرانه توربو دیزل ایسوزو دی مکس می تواند 360 نیوتون متر گشتاور را در دورهای 1800 تا 2800 به راننده تحویل دهد که بهتر از نزدیک ترین رقیب، یعنی فوتون تونلند دیزلی است. تعداد محدودی از این خودرو به فروش رسید و تعدادی نیز به پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل داده شد. از همین رو، مشکل قطعات یدکی در مورد ایسوزو دی مکس ، محتمل به نظر می رسد. نمونه های موجود از ایسوزو دی مکس که زمانی با قیمت 117 میلیون تومان به فروش می رسیدند، اکنون به محدوده 200 الی 300 میلیون تومان رسیده و ارزش خرید این خودرو، به کلی زیر سوال رفته است. در جدول زیر، نگاهی به قیمت این خودرو در بازار خواهیم انداخت:

جدول قیمت ایسوزو دی مکس در بازار آزاد

جدول قیمت ایسوزو دی مکس در بازار آزاد


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/3
آدم باید .... باشه پول به این ماشین بده... علی رغم اینکه ماشین خوبیه... دردسر های زیادی به همراه داره... تو بازار امروز کشور برای تامین قطعات خودروهایی که در تیراژ بالا مونتاژ میشن مشکل داریم... چه برسه به این ماشین.... بهمن خودرو قطعات خودرو های بسترن رو نمی تونه فراهم کنه چه برسه به این ماشین
1397/11/3
که بهتر از نزدیک ترین رقیب، یعنی فوتون تونلند دیزلی است!!!
یعنی توقع داشتید نباشد؟ من منکر اینکه فوتون شرکت نسبتا خوب چینی است نیستم اما هنوز راه زیادی در پیش دارد برای رسیدن به برندهای ژاپنی!!
1398/7/30
ماشین باید حلال زاده باشه