موضوعات داغ

چینی مونتاژی بخریم یا ایرانی اصیل؟ مقایسه جیلی GC6 با دنا پلاس

عکس مطلب اول
جیلی به‌عنوان یک بند چینی رقبای بسیاری دارد و این رقبا در دسته‌های خاصی قرار می‌گیرند. دراین‌بین خریدوفروش جیلی GC6 نیزبه همین شکل تحت تأثیر قرارگرفته و با رقبایی نظیر دنا پلاس مقایسه می‌شود. ازاین‌رو خریدارانی که میان انتخاب خودروی داخلی و یا خارجی مانده‌اند دچار تصمیم‎گیری سختی می‌شوند. به همین دلیل در این بخش به مقایسه دو خودروی جیلی GC6 و دنا پلاس می‌پردازیم.
قبل از هر چیزی باید بدانید که مقایسه میانی جیلی GC6 و دنا پلاس ممکن است تا حدودی غیرمنطقی به نظر برسد چون تفاوت میان حجم موتور این خودروها تنها 100 سی‎سی است و بااین‌حال قدرت خروجی دنا پلاس بیشتر است. جیلی GC6 با 105 اسب بخار قدرت از هر 6000 دور در دقیقه و دنا با 113 اسب بخار به ترتیب قدرت‌نمایی می‌کنند.
شاید عجیب باشد اما بهتر است بدانید که اکثر خریداران جیلی اکثراً این خودرو را به‎خاطر مصرف سوخت پایینش انتخاب می کنند. البته این انتخاب هم به نسبت بسیار منطقی است و وقتی خودرویی تنها 6 لیتر بر هر صد کیلومتر می‎سوزاند، قطعاً در رقابت با دنا پلاس پیروز خواهد بود. این نقطه دقیقاً جایی است که انتخاب میان این دو خودرو نهایی می‎شود اما بهتر است قبل از هر تصمیمی به ادامه موارد زیر توجه کنید.
مقایسه جیلی GC6 با دنا پلاس

مقایسه جیلی GC6 با دنا پلاس

یکی از موارد مهمی که در تصمیم‌گیری شما تأثیرگذار خواهد بود هزینه‎ای است که برای این خودروها پرداخت می‌کنید. شما با پرداخت 90 تا 10 میلیون تومان می‌توانید به خرید جیلی GC6 و یا دنا پلاس اقدام کنید. در ضمن ازنظر میزان امنیت فیزیکی اتومبیل و سرنشینان، هر دو خودرو در سطح معمولی قرار می‌گیرند.امکانات زیر برای هر خودرویی استاندارد هستند اما در این سطح قیمتی واقعاً شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، این امکانات شامل:

سیستم کنترل بخار بنزین، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، سیستم ضد‎سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدا‎ردهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز، جابه‎جایی‌های صندلی راننده و سرنشین جلو به‌صورت تمام برقی (8 حرکته)، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت‎سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه، طرح جدید آینه‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه‎شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوان، چراغ‌خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین، دوربین دید عقب و هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)
برای مبلغ 110 میلیونی که برای خرید دنا پلاس می‌پردازید، امکانات رفاهی و امنیتی بسیاری دریافت می‎کنید. به‌این‌ترتیب خرید دنا پلاس در مقایسه با خرید جیلیGC6 که در آستانه قطع تولید و قطع همکاری با شریک ایرانی قرار دارد از هر نظر بهتر خواهد بود و برای تصدیق این ادعا فقط و فقط کافی است یک بار دیگر پاراگراف بالا را بخوانید. البته باید با این نکته نیز اشاره کرد که تمامی موارد بالا در نقض هیچ‌کدام یک از این خودروها نیست. درعین‌حال هم خرید جیلی GC6 و هم خرید دنا هر دو منطقی است اما وقتی گزینه بهتری وجود دارد هیچ‌گاه در خرید آن شک نکنید.


منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/1
دنا هم قیمت بی وای دی اف3 هست که خیلی سرتر هست نه جیلی
1397/12/1
ایرانی اصیل خخخخخخخ جک سال بود ، ایرانی اصیل فرقونه که البته اونم بعید میدونم بدون کمک چین تولید بشه ، 40 ساله این دو شرکت مفت خور فقط دارن میچاپن و دریغ از اینکه عرضه تولید کردن چیزی رو داشته باشن ، دنا هم فقط باد و آب رادیاتور رو ویران خودرو داره بقیه محتاج و بدبخت چین و هند هستن
1397/12/2
مقالت بیشتر شبیه ریپورتاژ اگهی بود.لااقل یکم مثل حرفه ایی ها رفتار میکردی.وختی مشخصات دنا رو با جزیات میگی باید مشخصات جیلی رو هم باید جزیات بگی دوست خوب
1398/7/23
يعني اتومات بودن و دنده اي بودن گيربكس هيچ اهميتي نداره؟ ولي پشت سري صندلي يه آپشن مهم براي دناس؟!!!!!!!!!!!!!
فرق ماشين اتومات و دنده اي حداقل 30 ميليونه الان