موضوعات داغ

نگاهی به لندویند X5 plus در شانگهای، این چینی های باهوش!

عکس مطلب اول
لندویند X5 plus همان طور که از نامش بر می آید، نسخه ای ارتقا یافته از لندویند X5 است که بزودی مهمان جاده های کشورمان خواهد بود. افزایش قیمت شدید صورت گرفته در بازار خودرو به همراه تحریم های خودرویی که برندهای معتبر را از حضور در بازار کشورمان پشیمان می کند، راه را برای شرکت های کمتر شناخته شده چینی باز کرده تا بتوانند با حضور در بازار تشنه و بسته ایران، موقعیت های فروش مناسبی را نصیب خود کنند.
با وجود انتقادات بسیاری که به خودروهای چینی وارد است، افزایش کیفیت آنها و بهبود زبان طراحی این خودروها در گذر زمان مشخص است و جنبه مثبت آن برای ما ایرانیان، مواجه شدن با محصولاتی زیباتر و مشتری پسندتر است. لندویند از زیر مجموعه های گروه JMC یا گروه شرکت خودروسازی جیان لینگ است که قدمت آن به تازگی از مرز یک دهه گذشته است، با این حال محصولات معرفی شده توسط این شرکت، ثابت کرده اند که به دنبال ایجاد تصویری مطلوب از برند خود هستند و قصد رقابت با بزرگان خودروسازی چین، نظیر شرکت های چری، بی وای دی، جیلی و جک را دارند. با این حال کپی برداری این شرکت خودروسازی از محصولات روز جهان نظیر تولید لندروور، خبرساز شده است و باعث شده تا لندویند به دنبال ایجاد مسیر اختصاصی خود برای پیشرفت در خودروسازی بگردد. جالب است که حتی نام این خودروسازی، یعنی لندویند، مخاطب را به یاد برند لندروور می اندازد!
لندویند X5 plus

لندویند X5 plus

هنوز هم می توان مقداری کپی برداری را در نمای جلوی لندویند X5 پلاس مشاهده کرد، با این تفاوت که به جای خودروهای اروپایی، نمای جلوی این خودرو بیننده را به یاد تولیدات چندین سال پیش بی وای دی می اندازد که البته طرحی معمول در بسیاری از شاسی بلند های چینی بوده است. سبک کلی طراحی چراغ ها، به وضوح نشان دهنده یک خودرو آسیایی هستند و تا حدودی بیننده را به یاد خودروهای ژاپنی هم رده می اندازند. بر خلاف نمای جلو، نمای جانبی خودرو طراحی کاملا بروزی دارد و با استفاده از خطوط متعدد و رکاب های استیل، سایز متوسط بودن خود را به نمایش می گذارد. از آنجایی که احتمالا مشتریان هدف لندویند X5 plus خانواده ها هستند، نمای عقب نسبتا ساده و کاربردی طراحی شده و تنها اسپویلر غیر همرنگ و خروجی های اگزوز دوگانه، کمی تنوع به آن بخشیده است.
سادگی و کارایی در طراحی داشبورد لندویند X5 plus نیز دیده می شود و البته لندویند با ارایه یک مانیتور بزرگ که کمی از سطح داشبورد بیرون آمده است، حس و حال شاسی بلندهای فول سایز را به مخاطب القا می کند. برای استفاده از نمایشگر بزرگ این خودرو، تعدادی دکمه تدارک دیده شده است و در قسمت زیرین نیز ادوات سیستم تهویه هوا قرار گرفته اند. بر خلاف بسیاری دیگر از خودروهای چینی که به تبعیت از بازار خودرو جهانی به سمت دیجیتالی کردن مجموعه پشت آمپر حرکت می کنند، نشانگرهای لندویند X5 plus ساده هستند. در یک نگاه کلی، می توان طراحی داشبورد لندویند X5 plus را ساده و کاربردی و فارغ از هرگونه جذابیت و کمی قدیمی توصیف کرد.
لندویند X5 plus

لندویند X5 plus

لندویند X5 plus در سه تیپ استاندارد، دولوکس و لاکچری عرضه می شود که پیشرانه های 1.5 لیتری توربو و دو لیتری توربو بسته به انتخاب مشتری، بر روی آن نصب خواهند شد. همراه پیشرانه 1.5 لیتری توربو که 150 اسب بخار قدرت دارد، جعبه دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT، و همراه پیشرانه دو لیتری توربو که 190 اسب بخار قدرت تولید می کند، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی عرضه می شوند. با توجه به وزن خودرو که رقمی بین 1920 تا 1995 کیلو است، به نظر می رسد پیشرانه مناسب برای لندویند X5 plus ، موتور دو لیتری توربو باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در حدود 8.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود و پیشرانه کم حجم تر 1.5 لیتری، اندکی کمتر و در حدود 8 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین می سوزاند. ممکن است استفاده از پیشرانه 1.5 لیتری برای یک خودرو دو تنی کمی عجیب به نظر برسد، اما در چین قانون مالیات بر حجم موتور وجود دارد و لندویند این پیشرانه را برای کاهش مالیات ساخته خویش و افزایش فروش آن در نظر گرفته است.
لندویند X5 plus

لندویند X5 plus

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی لندویند X5 plus می توان به چهار کیسه هوا، سنسور نور، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، کنترل سرعت در سراشیبی، کروزکنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و آینه های تاشو برقی اشاره کرد که برای یک خودرو خانوادگی مناسب به نظر می رسند. در حال حاضر لندویند X5 در بازار کشورمان حضور محدودی دارد و در صورت عرضه لندویند X5 پلاس به ایران، اخبار بیشتری از آن را در خودروبانک منتشر خواهیم کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/6
سلام وارادت
چند تا سوال داشتم
خوردوی لند ویند x5وارد ایران شد؟
شماره گذاری شد؟
حواله های بازرگانی موحد دارای اعتبار هست؟
این شرکت که اقدام به فروش حواله کرده بود موفق به تحویل خودرو به دارندگان حواله لند ویند شد؟
فروش این حواله ها دارای اعتبار و قانونی هست ؟
از کدوم نهاد قانونی می تونیم اطلاعات بیشتری در این خصوص بگیریم؟
چه تضمینی برای این حواله ها وجود دارد؟
و
...
سپاس از مساعدت شما