موضوعات داغ

تویوتا ، با ارزش ترین برند خودرویی جهان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا توانست امسال نیز عنوان با ارزش ترین برند خودرویی جهان را در اختیار خود داشته باشد، اما در رده بندی صد برند معتبر جهان، امسال شاهد حضور سه برند خودروسازی بودیم که موضوعی نگران کننده است. افت اعتبار برندهای خودرویی به مساله ای بحرانی تبدیل شده است. در سال 2017 شش برند و در سال 2018 پنج برند خودرویی در میان صد برند معتبر جهان حضور داشتند.
به جز تویوتا، تنها مرسدس بنز و بی ام و توانستند در لیست صد برند برتر جهان موسوم به BrandZ حضور داشته باشند و فورد و هوندا، که در سال 2018 در این لیست حضور داشتند، امسال نتوانستد جایی در میان صد برند برتر برای خود دست و پا کنند. این لیست از 14 سال پیش تاکنون منتشر می شود و از ابتدای انتشار تاکنون، تویوتا 12 سال عنوان برترین برند خودرویی را به خود اختصاص داده است. در سال های 2010 و 2012 نیز تویوتا رده دوم را در بین معتبرترین برندهای خودرویی کسب کرده بود.
تویوتا بخش بزرگی از اعتبار کسب شده خود را مدیون حضور گسترده در بازار جهانی است. گراهام استاپلورست، مسئول ارزیابی استراتژی Global BrandZ در این باره می گوید: تویوتا در هر منطفه از جهان، مدل مناسبی از نمایندگی فروش که ویژه آن منطقه خاص می باشد را ایجاد کرده است. از سوی دیگر، تویوتا به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه توسعه انرژی های جدید شناخته می شود. تمامی مردم جهان با تویوتا پریوس آشنا هستند و در نظرسنجی های صورت گرفته در مورد خودروهای پاک، گرچه تسلا در صدر قرار دارد، اما رتبه های بعدی به تویوتا و فولکس واگن اختصاص یافته که خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی مقرون به صرفه و تولید انبوه را به بازار عرضه می کنند.
از سوی دیگر، برندهای خودرویی روندی نزولی را در حفظ ارزش در پیش گرفته اند و یکی از معدود برندهای خودرویی که توانسته در سال 2019 ارزش خود را افزایش دهد، فولکس واگن بوده است. این شرکت موفق شده در مدت زمان یکساله، ارزش برند خود را 12 درصد افزایش دهد. پس از رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن موسوم به دیزل گیت، فولکس واگن تمرکز خود را بر معرفی خودروهای الکتریکی گذاشته که به نظر می رسد برای مشتریان، جذاب هستند. پورشه نیز با تمرکز بر الکتریکی سازی سبد محصولات، توانسته بر ارزش و اعتبار برند خود بیفزاید. پورشه تایکان به عنوان اولین محصول تمام الکتریکی پورشه، بزودی به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/23
متاسفانه این گزارش صحیح نیست چون تنها شرکتهایی که در طول چهل سال هیچ تغییری در رتبه اول نداشتن ایران خودرو و سایپا هستن که با گذشت چهل سال هنوز بی وقفه ارابه های عهد حجر رو تولید و به مردم تحمیل میکنند بدون اینکه ذره ای از تیراژ فروش آنها کم شده باشه!!!
1398/3/23
پرچم تویوتا بالاس
1398/3/23
زنده باد تلاششون
مث مال ماها نيستن خودروی سی سال پیشو، چهل سال رو خط تولید چراغ و آیینه اشو عوض کنن و اسم بذارن و در آخر هم رینگ و ترمز دیسکی و...نداشته باشن حذفش کنن
نابرده رنج گنج ميسر نميشود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد