موضوعات داغ

بررسی پژو ۲۰۰۸

عکس مطلب اول
پژو ۲۰۰۸ به عنوان خودروی شاسی بلند، بزرگ و موتور بسیار قوی توسط ایران خودرو وارد بازار خودرو ایران شد. درواقع این خودرو را نه نمی‌توان هاچ بک و نه کراس اوور نامید (شخصیت مبهمی دارد)؛ ارتفاع آن کمی بیشتر از سایر خودروها است اما به دلیل نصب یک باربند بر روی سقف آن (که باعث افزایش عدد ارتفاع شده است) به آن کراس به گفته می‎شود. نسخه هاچ‌بک این خودرو پژو ۲۰۸ است که ارتفاع بسیار پایینی دارد و پژو 2008 به عنوان کراس اوور آن با ارتفاعی کمی بیشتر وارد بازار ایران شد.
در طراحی ظاهری خودرو پژو 2008 در نمای جلو، شاهد چراغ‎های کشیده با ظاهری خشن که در آن عدسی به کار رفته است هستیم و چراغ‎های روشنایی در روزهم در جلو خودرو دیده می‎شود که همه این موارد باعث شده خودرو اسپرت‎تر و جذاب‎تر به نظر برسد. جلو پنجره خودرو خطوط صاف و مشبک به همراه قطعات کرومی به کار رفته در آن را دارد؛ می‌توان گفت از رنگ‎های بسیاری در طراحی این خودرو استفاده شده است: نقره‎ای، کرومی و در کل خودرو چند رنگی است. یکی از قوانینی که امروز در ساخت خودروهای کراس اوور استفاده می‌شود این است که قطعات پلاستیکی‎طور در خودرو کار شده باشد که باعث می‎شود خودرو پر ابهت‎تر به نظر رسیده و اگر به دیوار برخورد داشتید آسیب به بدنه آن وارد نشود. یک بخش عضلانی روی کاپوت خودرو به همراه خطوط شکسته مشاهده می‌شود. سپر عقب ۳ تکه است یعنی دو تکه همرنگ بدنه که در اطراف خودرو نصب شده‌اند و بخش پایینی سپر که حالت تپل‌تری دارد و از خسارت شدید هنگام برخوردها جلوگیری می‌کند.
از نقاط قوت خودرو پژو ۲۰۰۸ می‎توان به: صندلی‎های جلو به نسبت راحت، موتور قوی، گیربکس به نسبت دقیق و باکیفیت، شتاب و قدرت مناسب، فضای بار و کابین قابل قبول و ایمنی بالا (بر اساس تاییدیه یورو انکپ) اشاره نمود. از نقاط ضعف این خودرو می‎توان: سواری تا حدی خشک، نبود برخی امکانات مانند استارت دکمه ای و سنسور پارک جلو، صندلی‎های عقب نه چندان راحت برای سفرهای طولانی، خدمات پس از فروش مبهم در شرایط فعلی، تاخیر در اتصال دستگاه های ورودی سیستم صوتی و تصویری، وجود برخی خطاهای مونتاژی مانند محل قرار گیری دکمه esp و نبود زیر آرنجی مناسب و دستگیره‎های سقفی را نام برد.
طراحی داشبورد خودرو بسیار ساده است و قسمت بالایی آن صاف بوده و هیچ طرحی ایجاد نشده است؛ اما در قسمت پایینی بخش‎هایی به رنگ مشکی براق و قسمت‏های کوچک کرمی رنگ که هم در داخل خودرو و هم در خارج آن خیلی دیده می‏شود، به کار رفته است. از مواد نرم با جنس خوب در ساخت داشبوردها استفاده شده است. داشبورد خودرو بسیار جلو کار شده و به همین دلیل سرنشین جلو می‎تواند صندلی خود را جلو برده و فضا برای سرنشینان عقب بیشتر شود. علاوه بر این که آینه‌های روی آفتاب گیرهای جلو چراغ ندارند، روی سقف هم برای سرنشینان جلو چراغ مطالعه وجود ندارد. کنسول وسط پایین طراحی شده است اما جای دست با اندازه خوبی دارد.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بسته درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو پژو 2008 آگهی های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/19
وقتی که این ماشین فسقلی رو که چیزی در حد رنو ساندرو استپ وی هست به عنوان شاسی بلند!!!!! معرفی و ثبت نام میکردند افرادی هم نادیده رفتند و پژوی شاسی بلند نام گذاری شده ایران خودرو را ثبت نام کردند ، مرحله به مرحله هم ایران خودرو در قیمت اعلام شده این ساندروی پژو! دچار باور کردن عنوان تخیلی اعلام شده یعنی عبارت "شاسی بلند" شد و در چند مرحله قیمت رسمی این ماشین رو افزایش داد ، تا زمانی که اولین نمونه اینها به خیابانها برسه ، و مشخص بشه این ماشین کوچک درون شهری اصلا در حد اندازه عنوان اغراق شده شاسی بلند نیست و ارزش چنین پرداخت هم نداشته..

بدا بحال آنهایی که نادیده آنرا از خود خودرو ساز معتبر و خوش سابقه پیش خرید کردند! و باعث شدند این روزا این فسقلی در خیابانها دیده شود ، بدون شک از همین تعداد نیز فراتر نخواهند رفت
1398/4/20
فلک را سقف بشکافتید با این بررسی تون...!
1398/4/21
انفاقا یکساله زیر پامه واقعا اتومبیل راحتیه.
1398/4/24
شما که در مورد اين ماشين اطلاعات نداريد لطفا نظر ندهيد يک بار که با اين ماشين رانندگي کنيد متوجه ميشيد بهترين ماشين تو اين رده قيمت 2008 است من يک سال دارم و لذت رانندگي رو باهاش تجربه کردم.