موضوعات داغ

شاسی‌بلند سخت جان، تویوتا فورچونر؛ بررسی تویوتا فورچونر در دیوار

عکس مطلب اول
تویوتا فورچونر (Toyota Fortuner) در رده‌ی خودروهای شاسی بلند ژاپنی با سایز متوسط قرار دارد. این شاسی ‌بلند به دوام و جان‌سختی مشهور است. فرمان‌پذیری راحت، تعلیق خوب و نرم، سیستم انتقال قدرت قوی، فورچونر را محبوب کرد. در بین عاشقان آفرود و گشت و گذار در کوه و تپه و دشت، تویوتا فورچونر یکی از گزینه‌های ارزان‌ و به صرفه نسبت به سایر خودروهای مشابه است. آن را با الهام از تویوتا هایلوکس و دقیقاً بر اساس همان پلتفرم ساختند. این خودرو سه تیپ پایه، میانی و فول دارد که هر کدام آپشن‌های خودشان را دارند و بسیار واضح است که تیپ فول تمام امکانات دو مدل دیگر را دارد. اولین مدل تویوتا فورچونر در سال ۲۰۰۴ معرفی شد؛ اما این خودرو در سال ۲۰۱۰ به ایران رسید؛ البته این نسخه فیس لیفت شده‌‌ی آن بود. فروش و گارانتی این خودرو در ایران را شرکت ایرتویا برعهده دارد. بازار اصلی فروش تویوتا فورچونر کشور استرالیا است و این محصول در این کشور رکوردار فروش است.

بررسی فنی فورچونر
موتور شاسی بلند فورچونر شباهت زیادی به موتور تویوتا هایلوکس دارد. موتور ۲.۸ لیتری و ۴ سیلندری و با خروجی ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰۰ دور بر دقیقه است. البته در بازار ایران مدل های 6 سیلندری با موتور بزرگ 4 لیتری و توان 235 اسب بخار و 376 نیوتن متر نیز وارد شده است. کارایی و راندمان این موتور بسیار بالاست و شما را در آفرود ناامید نمی‌کند. هیبت و وزن (۲ تن) این خودور نشان می‌دهد که مصرف سوخت آن باید بالا باشد، اما اگر به توان موتور و مصرف بهینه‌ی آن آگاه باشید، خواهید دانست که مصرف آن چندان هم زیاد نیست. مدل‌های ۲۰۱۸ به بعد تویوتا فورچونر برای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷.۸ لیتر (موتور 4 سیلندری) بنزین می‌سوزانند. البته مصرف مدل دنده اتوماتیک حدودا یک لیتر بیشتر است. در تست رانندگی نشان داده شد که این خودرو به صورت ترکیبی ۱۴ لیتر مصرف می‌کند. حداکثر سرعتی که می‌توانید با این خودرو تجربه کنید، ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است؛‌ مشخص است که این خودرو برای ویراژ دادن ساخته نشده است. خرید تویوتا فورچونر برای عاشقان هیجان در طبیعت توصیه می‌شود،‌ نه کسانی که می‌خواهند در خیابان‌ها دور بزنند. جالب است که مدل اتوماتیک ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل دستی است، اما این کاهش وزن تاثیری روی کم‌کردن سوخت خودرو نداشته است. فورچونر استاندارد آلایندگی یورو ۳ دارد. کد مدل پایه‌ی دنده‌ای GX است و قیمت آن در خارج از ایران از مدل اتوماتیک بیشتر است. شتاب صفر تا صد مدل دنده‌ای به حدود ۹.۳ ثانیه می‌رسد. دو دیفرانسیل، قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. از نظر فنی همه چیز این خودرو برای تجربه‌ی آفرود مناسب است. ۲ عدد کیسه هوای سرنشینان جلو، سانروف، صندلی گرم‌کن دار و برقی، پشت سری هوشمند، گرمکن شیشه، تهویه اتوماتیک، کی‌لس استارت دکمه‌ای، سیستم پایداری، ترمز ABS، LSD، سیستم صوتی پیشرفته، شیشه UV،‌ ریموت کنترل روی غربیلک فرمان، فرمان هیدرولیک، صندلی ردیف ۲ و ۳ تاشونده، کروز کنترل، سنسور پارک، تنظیم نور چراغ جلو، نمایشگر و ... از ‌آپشن‌های تویوتا فورچونر هستند.

بررسی ارزش خرید
در کل این خودرو انتخابی اقتصادی‌تر نسبت به تویوتا لندکروزر لوکس به نظر می‌آید و می‌تواند از نظر عملکرد در رده‌های بعدی تویوتا هایلوکس و تویوتا FJ کروزر قرار گیرد. می‌توان ارزش خرید آن را نسبت به قیمتش ۸ از ۱۰ در نظر گرفت. در ایران مدل دنده اتوماتیک این خودرو، بهتر خرید و فروش می‌شود. می‌توانید در سایت دیوار مدل‌های مربوط به سال‌های مختلف این خودرو را مشاهده کنید تا بهترین گزینه برای خرید را بیابید.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/26
سلام ایران
صبح بخیر ایران
صدای ما را از سایت خودرو بانک می‌شنوید
ما نمایندگی مرکزی سایت دیوار هستیم...
آقایون کار و مطلب ندارید مهم نیست فقط این همه واسه تبلیغ سایت دیوار زمان نذارید...
با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید...
1399/2/8
با سلام نماینده رسمی سازمان دیوار جناب اقای کورش
احتراما بدینوسیله به استحضار جنابعالی میرسانیم ماکه نفهمیدیم چی گفتی یا اصلا چی میخاستی بگی دفعه دیگه خاستی مطلبی رو بنویسی از یه ادم باسواد کمک بگیر