موضوعات داغ

جک S4 به زودی در بازار ایران؛ شکار محصول جدید کرمان موتور در تابستان داغ

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
حدود یک دهه از سلطه کراس‌اوورها بر بازار جهانی، که ترکیبی از شاسی‌بلندها و هاچ‌بک‌ها هستند، می‌گذرد و این تب داغ به کشورمان نیز سرایت کرده است. با توجه به گران بودن دائمی خودروهای وارداتی، خودروهای چینی که با همکاری شرکای ایرانی مونتاژ شده و به بازار عرضه می‌شوند، فروش خوبی را در این سال‌ها تجربه کرده‌اند. یکی از محبوب‌ترین برندها برای ایرانیان در این دوران، برند جک بوده است که محصولات آن توسط کرمان موتور مونتاژ شده و به بازار ارایه می‌شود. فروش بالای محصولاتی همچون جک S5 و جک J5 در بازار، کرمان موتور و جک را به عرضه محصولات جدیدتر به بازار ایران ترغیب کرد، و پس از عرضه جک J4 و جک S3 به بازار کشورمان، اکنون شاهد ورود جک S4 به بازار خودرو ایران هستیم. جک S4 یک کراس‌اوور خانوادگی است که در جایگاهی مابین جک S3 و جک S5 قرار می‌گیرد و در دو سال گذشته، در نمایشگاه خودرو شانگهای به معرض دید عموم گذاشته شده است.

کابین جک S4

کابین جک S4

امروز یک دستگاه جک S4 توسط خبرنگار خودروبانک شکار شد. خودرویی که بدون پلاک بود و به نظر می‌رسد برای گذراندن تست و انجام مراحل مختلف اخذ استاندارد به کشور آمده باشد. خودرویی که یک پله بالاتر از جک S3 قرار می‌گیرد اما از نظر ابعاد و اندازه پایین‌تر از جک S5 می‌باشد.

بررسی طراحی جک S4
زبان طراحی برند جک در سال‌های اخیر تغییر پیدا کرده و لوگوی ستاره مانند، جای خود را به لوگوی JAC داده است. سبک طراحی جلوپنجره نیز تلفیقی از محصولات کره‌ای و ژاپنی است. در نمای جانبی، از خطوط تیز استفاده شده و بدنه اندکی حجم دارد. نمای عقب ظاهری تقریباً اسپرت و شلوغ دارد. در نمای عقب، برخلاف سایر خودروهای هموطن و یا مونتاژ چینی داخلی، از خروجی‌های اگزوز تقلبی در این خودرو استفاده نشده است. همانند دیگر کراس‌اوورهای مشابه، شیشه عقب بسیار کوچک است و با نصب دوربین و سنسورهای عقب، این مشکل تا حدودی حل شده است.

JAC S4

JAC S4

شاید بتوان جک S4 را نمونه‌ای ارزان قیمت از هیوندای کونا دانست که با هدف جذب مخاطبان جوان به بازار چین ارایه شده است، اما در بازار کشورمان، می‌تواند گزینه خرید خانواده‌های کم جمعیت باشد. ابعاد و اندازه خودرو، بزرگ‌تر از یک کراس‌اوور عادی است و می‌توان آن را نسبتاً شبیه به خودروهایی همچون نیسان قشقایی، سانگ یانگ تیوولی یا چری تیگو 7 توصیف کرد. فاصله بین دو محور جک S4 که 2620 میلی‌متر است، این کراس‌اوور را در حد یک سدان بالا می‌برد و می‌توان برای مسافرت‌های خانوادگی، روی آن حساب کرد.

مشخصات فنی جک S4
روی جک S4 دو پیشرانه قابل نصب است. موتورهای 1.6 لیتری تنفس طبیعی و یا 1.5 لیتری توربوشارژ که با توجه به درج علامت توربو روی این خودرو، مشخص است که از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ روی این خودرو استفاده شده است.

شباهت با بی ام و 528i

شباهت با بی ام و 528i

این موتور 1.5 لیتری دقیقاً 1499 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 است و می تواند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
از نظر ابعاد و اندازه، جک S4 دقیقاً 4410 میلیمتر طول، 1800 میلیمتر عرض و 1660 میلیمتر ارتفاع دارد. و البته فاصله بین دو محور جک S4 دقیقاً 2620 میلیمتر است.

تجهیزات و کابین
خودروهای کره‌ای در ابتدای ورود خود به بازار، با استفاده از امکانات رنگارنگ خود توانستند رقبای ژاپنی خود را به دردسر بیندازند و اکنون همین راهکار توسط چینی‌ها برای رقابت با خودروهای کره‌ای به کار گرفته می‌شود. کابین جک S4 نمایی بسیار پیشرفته تر از محصولات کنونی جک را دارد و از خودروهای کنونی اروپایی الگوبرداری کرده است. روی این خودرو نمایشگر 10.25 اینچی به صورت جداگانه کار شده است.

محصول جدید کرمان موتور

محصول جدید کرمان موتور

در قسمت زیرین نمایشگر نیز ادوات کنترلی سیستم صوتی و سیستم تهویه هوا قرار دارند. تریم چرمی صندلی‌ها، دوربین عقب و سانروف، به همراه امکانات استاندارد ایمنی، نظیر سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش، بخش عمده تجهیزات این کراس‌اوور را تشکیل می‌دهند. با وجود سادگی کابین، طراحان توانسته‌اند زیبایی مناسبی را در این قسمت، با استفاده از ترکیب سطوح مختلف رنگ مشکی و استفاده از خطوط متعدد ایجاد کنند. فرمان خودرو نیز گرچه ساده بوده و از مد روز، یعنی استفاده از فرمان D-Cut به دور است، اما نصب دکمه‌های متعدد بر روی آن، برای مخاطبان ایرانی جذاب خواهد بود.

قیمت جک S4
شاید حدس زدن در مورد قیمت جک S4 و زمان عرضه کار بسیار سختی باشد. اما با توجه به رنج قیمتی برادران این خودرو در کشور یعنی جک S3 و جک S5 و البته قیمت جهانی این خودرو، شاید نباید انتظار قیمتی کمتر از 250 میلیون تومان را برای این خودرو داشته باشیم. اما باز هم باید تا زمان عرضه نهایی جک S4 توسط کرمان موتور منتظر بمانیم.

نظرات کاربران

29 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/15
نکته مثبت اینه ک طراحی بدنه ب مراتب اصولی تر از سایر محصولاته جکه اما همچنان آثار تقلید در طراحی از محصولات کره ای مشهوده
درنگاه اول جلوپنجره شباهتی به بعضی محصولات کره ای مثل کیا داره و همیشه با یک نگاه به محصولات چینی قطعا پی میبریم ک این ماشین چینیه چرا ک اغلب از طراحی خودرو های دیگه تقلید شده و s4 یک سری اشکالات ک اکثرا در ماشین های چینی ب چشم میخوره رو نداره (نظیر اگزوز های خروجی غیر واقعی
یا دریچه های تهویه نصب شده روی کاپوت ک غیر واقعی باشه مثل بیسو t3 )
اما همینکه این موضوعات در s4 کمتر ب چشم میاد نکته مثبتی در طراحی این ماشین نسبت ب رقبای چینی خودش هست
در خصوص موتور اما
چیزی بیشتر از ی موتور معمولی انتظار نمیره این حجم موتور و توان تولیدی در حد استفاده شهریه و متاسفانه با وجود اینکه قیمت چینیا جای کره ای ها و بعضی ژاپنی ها رو گرفته
و قیمت خودرو های کره ای و بعضی ژاپنی ها
جای آلمانی هارو گرفته
چاره ای جز خرید ماشین هایی از این دست برای قشر متوسط نیست
1398/8/1
چرا مبهم صحبت میکنی؟؟ میگی به بعضی از محصولات کره ای مثله کیا شباهت داره !! خب مدلش روبگو اسم ببر تا ما هم بریم نگاه کنیم ببینیم واقعا کپی هست یا نه ؟؟

والا امثال شما براتون ماشین آلمانی هم بیارن آرم چینی بزنن رووش بازم میگید کپی از روی ماشین کره ای !!! خخخخخخ بابا جمع کنید این بساط تون رو !!

چشمی که نمیتونه پیشرفت رو ببینه با کپی کپی کردن توجیه میکنه حالا کاش کپی هم بود !! کجاش شبیه ماشین کره ای هست؟؟ همین ماشین کره ای ها خودشون کپی از روی ماشین آلمانی و آمریکایی هستن
کیا که فول کپی از روی ب ام و هست فقط جلو پنجره دوتایی بی ام و رو با یه خط بهم چسبونده که کسی شک نکنه کپی هست خخخ هیوندای هم همینطور سانتافه که کپی شده از روی فورد اج بود نسخه جدیدش هم کپی شده از روی شورولت بلیزر جدیده سوناتا جدید هم عقبش فول کپی شده از هندا سیویک تایپ آر هست جلوش هم کپی شده از روی نیسان تیانا خخخخخ مدل های قبل ترش هم هر کدوم کپی از روی یه ماشین !!
اخه اینا که خودشون کپی هستن بعد طرف بیاد از روی کپی دوباره کپی کنه ؟؟خخخخخخخ آدم وقتی میگه که فلان ماشین کپی شده که از یه برند اصیل که طراحی و امضای اختصاصی خودش رو داره کپی کرده باشه و نه یه برند بی اصالت شتر گاو پلنگ (کره ای) که خودش کپی هست ماشین کره ای که علاقه خاصی به اسکی رفتن از روی ماشین آلمانی داره
1398/10/22
Far جان.اسم دقیقتو نمیدونم.ولی منم حرف شما رو تاکید میکنم.از نظر این‌نوع جماعت دنا پلاس توربو اتوماتیک بهتر از یه چینی هست.( همه مردم الان بهتر میدونن ماشین چینی اسمش چینی هست وگرنه موتور و گیربکس کره ای ، ژاپنی اتریشی و .... هست.اپشن با خودتون.از همه مهمتر که من به این خاطر حتی یک گرون هم به ماشین ایرانی نمیدم امنیت هستش.اکثر ماشین های چینی تو تست تصادف معتبر چین چهار یا پنج ستاره رو گرفتن و وقتی یه کسی به امنیت توجهی نداره یعنی جان خودش به درک جان همراهانش رو هم به خطر‌میندازه. اصلا امنیت یکی از نیاز های اولیه بشر( دقت کنید بشر) هست.در ادامه خودم تایید میکنم که بعضی چینی ها حتی از تولید داخلی هم افتضاح تره.ولی تو این وضع بازار بالای ۱۵۰ تومن چینی ها برتری محسوسی نسبت به ایرانی دارن.تا جایی که تو لیست بررسی کیفی خودرو ها خودشون کیفیت چینی رو بالاتر از ایرانیا میزنن.ولی یه عده سرشونو کردن تو‌برف.مثل یه زمانی که گوشی هواوی تازه تازه مد شده بود تو ایران و گوشی هاش افتضاح بود از هرکی میپرسیدی میگفت خوبه😐 ولی الان‌هواوی به جایی رسیده که داره با سامسونگ و اپل رقابت میکنه هر‌چند شاید تو مقایسه بعضا کم بیاره ولی بازار رو بشدت تحت تاثیر قرار داده.ماشین هاش هم همینطور.
ولی بازم خودم اعتراف‌میکنم دیگه از قیمت های ۲۸۰ به بالا خرید ماشین چینی‌ مضخرف به حساب میاد مثلا ۴۰۰ و خورده ای بدی ماشین چینی در حالی که کره ای دست دو تمیز میتونی بخری.مثل تیوولی با کارکرد زیر ۲۰ تا.
1398/5/15
سال به سال داریم پیشرفت چینی ها رو میبینم اینکه از نظر طراحی و کیفیت و امکانات حرکت روبه رشد دارن اونوقت خودروسازای خودمون هم هر روز میشنویم به بهونه تحریم هرچی لوازم از اون لگنهای قدیمشون میتونن دارن برمیدارن ،ای لعنت بهشون
1398/5/16
دوستان دقت فرمایید"محصول"در زبان عربی اسم مفعول فعل"حصل"هست پس کاربریش برای خودروئی که چینی ها ساختن و پرداختن و کرمان خودرو فقط این وسط شده واسطه فروشش در ایران و بس غلطه!مبارکه چینی ها و مهندسین و مدیران کمپانی JAC که موفق شدن به کرمان موتور که اندک زمانی قبل با فولکس و هیوندای و دوو کار میکرد خودروی CBU بفروشند!!!
1398/5/16
قشنگیش قشنگه ولی با قیمت کذایی و ساپورت ضعیف نمی ارزه
1398/5/16
لطفا ماشین با قیمت واقعی و خدمات قوی معرفی کنید!!
دولت فقط با حرف و وعده های آینده می خواهد بازار خودرو را کنترل و کاهشی کند اما سرمایه هوشمند است!؟ نیاز بازار طبق امار سال 95 سالانه 80000 انواع خودرو وارداتی و 1200000 خودرو ساخت و مونتاژ خودروهای متنوع داخلی هست(سراتو،هاوال،جک،سوروکی،مزدا و ...)اما در دو سال گذشته واردات صفر و تولید بسیاری از خودروها متوقف شده است!! آیا با تولید پراید، 405، 206 و پرشیا باراز خودرو آرام و کاهشی خواهد شد؟؟
1398/5/16
من ژیان سوار میشم ولی ماشین چینی هرگز.....امان از دست این ملت که هر آشغالی سوار میشن که اینها گران بفروشن
1398/7/29
امثال تو باید همون ارابه های مرگ داخلو سوار شن بدبخت بی سواد
1398/5/16
حقیقتا زیباست. ولی حیف که دیگه نمیتونیم بخریم. 40 تومن پول دارم. اینم پس انداز 5 سالی اخیری هست که کار کردم. چند سال دیگه باید کار کنم این ماشین رو بخرم؟ چی میتونم بخرم به جز پراید؟ الان همچین ماشینی شده آرزوی من و نه آئودی، کیا، تویوتا و فلان. آرزوی من همین s4 هست
1398/5/16
یعنی این عکاس شما یه دونه کلی از عقب این ماشین ننداخته، همه رو رفته از جلو و جزئیات گرفته
1398/5/16
از jac s7 خبری نشد!!! حالا رفتن jac s4 اوردن....جالبه واقعا بعد این jac s5 طراحیش قدیمی شده چرا نسل جدید یا فیس لیفتشو عرضه نمیکنن؟
1398/5/16
خلایق هر چه لایق
1398/5/21
چشاتو باز کن . توهین ممنوع
1398/10/10
راست میگه تا ۴ سال پیش میشد یه بی ام کم کار کرد با این قیمت خرید الان یه ماشین چینی پس خلایق هر چه لایق وقتی ۲۵۰ به این پول میدی یعنی راضی به جای بی ام و یه چینی بخری پس بازم خلایق هر چه لایق اونیم که ۱۰۰ به ۲۰۶ میده یعنی راضیه به جای میتسو لنسر یه ۲۰۶ بخره تا ۴ سال پیش با ۱۰۰ میشد لنسر خرید ولی کی یادش میاد همونوموقع طرف حاضر نبود ۱۰۰ به لنسر بده الان حاضره ۲۰۰ به چینی بده پس خلایق هر چه لایق.
1398/5/16
خیلی قشنگه کیفیتشم چون خودم s5 دارم میگم خیلی بهتر از داخلیاست . کاش بین این همه عکس یه دونه هم از نمای کامل پشت ماشین میگرفتین
1398/5/16
با سلام. يه زمانى هر كسى كه ماشين شاسي بلند چينى سوار ميشد را مسخره ميكردن و ميگفتن عقده داره و چون نميتونه ماشين كره اى يا ژاپنى بخره رفته چينى خريده. اما اين خدا پدر نيامرزها كارى با ما كردند كه الان با حسرت به اين ماشين ها نگاه ميكنيم و توان خريدشون را نداريم. انشااله خدا همه شون را به زمين گرم بزنه و از گناهشون و بلايي كه سر ملت ايران آوردند نگذره.
1398/5/17
دقیقا مشخصه اینبار چینی ها از تویوتا Rav4 مدل 2019 کپی برداری کردند
عکس های تویوتا رو بذارید کنار این محصول چینی به دقت کپی کاری توجه کنید
طرح پنجره رادیاتور- کاسه چراغ های جلو و عقب
داشبورد رو هم کمی از لکسوس سری ES کپی زدند
1398/5/17
شباهت با بی ام و 528i !!!وات د فاز
1398/5/24
توی کپی برداری که عینن همه جزئییات رو با همون شکل طراحی نمیکنن؛ بله دشبورد داخل ماشین به نظر بنده هم از کلیات طراحی دشبورد ب ام و سری5 کپی برداری کرده، توی چینی ها معدود خودروساز هایی هستن که کاملا بدون کپی کاری محصولی تولید کنن، چون طراح هایی هم که استخدام میکنن معمولا هد های سابق طراحی تو شرکت های معروف اروپایی هستن، شبیه کاری که شرکت چری انجام داده ( باز چری خیلی سعی میکنه خودرو هاش کپی نباشن ولی خب...)
1398/9/26
پشت آمپر رو میگه، راست میگه شبیه!
1398/5/19
خودمم جک دارم الان و خیلی راضیم ازش
به محض اینکه بیاد میخرمش
از پیشرانه اش ، ظاهرش و امکاناتش خوشم اومد
1398/5/19
حالا دوباره اينو ميفروشن با خدمات ضعيف و قيمته فضايي حيفه پول واقعا من دوستم پارسال يه جك s5 خريد تا الان ٦ ميليون خرجش كرده نمايندگي هم به بهانه هاي مختلف گارانتيو ميپيچونه واقعا هيفه پول
1398/6/2
سلام، شما رو به خدا از تون خواهش میکنم تو قیمت گذاری محصولاتتون هوای اقشار متوسط جامعه رو داشته باشین که نه حاضرند این ماشین های از رده خارج و بی کیفیت ایران خودرو رو بخرند و نه توان خرید ماشین های کره ای رو دارند. یه قیمت همون ۲۰۰ تومن خوبه.
1398/6/3
از عکسهای اختصاصی که گرفتید متشکرم . ماشین زیبایی نظر میاد !
1398/9/24
خدا کنه رینگ این ۱۶ نباشه مثل s3 که خیلی ضایع است
1398/9/30
آقا مسعود شما برو ژیانتو سوار شو
همین چینی که میگی 90درصد جهان حداقل یکی از وسایلشون مال چینه
1000درصد مطمئنم ژیانو یه طرف بزارن یه لیفان 820،اصلا چرا ماشین به این گرونی یه ام وی ام 315 هم باشه شما میگی 315
خدا به داد ما برسه ،حداقلش از ایران بهتره که 30 سال پراید داره میسازه تمام زوری هم که میزنه یه مه شکن اضافه میکنه روی یه سپر تمااام
و یا همین ایرانخودرو که رانا رو از روی 206sdمیزنه
تمام جهان دارن هر روز یه ماشین جدید میسازن ولی ما چی
تا 50 سال دیگه هم پراید میسازیمو بس
1398/10/6
به نظر موتور تیگو 7 روش نصبه
اگه همون موتور باشه از جک s5 و تیگو 7 سریع تره
1399/1/18
سلام
جک اس فور اسم نویسیش کی شروع میشه ؟