موضوعات داغ

در ساخت لنت ترمز تقلب شدید وجود دارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حسین لاجوردی رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ در خصوص وضعیت تولید لنت ترمز در کشور اظهار داشت: 47 واحد فعال تولید لنت ترمز در کشور فعال هستند و هیچ مشکلی و کمبودی در این زمینه وجود ندارد و حتی در برخی موارد می توانیم صادرات هم داشته باشیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: در سال گذشته واردات لنت به کشور ممنوع بود و شرکت های تولیدی از این فرصت به خوبی بهره بردند و به تولید پرداختند. کارخانه هایی که نیمه تعطیل شده بودند دوباره فعال شدند و آن هایی که به صورت تک شیفت فعالیت می کردند، شیفت های خود را افزایش دادند. متاسفانه امسال واردات لنت ترمز آزاد شد و کارخانه ها دوباره به حالت نیمه تعطیل درآمدند و نیروهای خود را تعدیل کردند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ در ادامه گفت: بر اساس قانون، کالاهایی که به اندازه کافی در کشور به تولید می رسد، نباید به کشور وارد شود. متاسفانه با وجود تولیدات مناسب لنت ترمز در کشور برای تمامی خودروها، واردات آن آزاد شد. در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی زیاد بوده و با یکدیگر در رابطه با قیمت و کیفیت در رقابت هستند و دیگر نیازی برای رقابت نمونه های داخلی و خارجی نیست.
تقلب در ساخت لنت ترمز
لاجوردی در خصوص لنت های تقلبی گفت: تقلب به شدت در لنت ترمز وجود دارد و منشا آن نیز واردات است. شرکت هایی که واردکننده برند خاص بوده اند، در حال حاضر با استفاده از شرکت های زیرپله ای اقدام به ساخت نمونه تلقبی می کند. مشکل اصلی تصادفات و بازار نیز وجود همین لنت ترمزهای تقلبی است. خوشبختانه لنت ترمزهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و کارخانه ها باید از سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی مجوز تولید دریافت کنند و سازمان استاندارد هر ماه از داخل خط تولید کارخانه های تولیدی نمونه برداری می کند و در صورت قابل قبول بودن تست ها، امکان ادامه تولید برای آن کارخانه وجود خواهد داشت.
وی در پایان بیان داشت: در شرایط فعلی بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان داخلی لنت ترمز واردات بی رویه و وجود نمونه های تقلبی در بازار است. خوشبختانه واحدهای تولیدی توانسته اند بومی سازی کنند و از لحاظ مواد اولیه نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/15
بی کیفیت ترین لنت ها را ایران تولید می کند .شما و خودرو ساز ها پدر مردم در آوردین.خدا نبخش شما را
1398/6/15
تمام لنت های داخلی بی کیفیت واز مواد غیر استاندارد ساخته می شوند وبه شکل غیر منتظره ای دیسک ها و کاسه های ترمز را خراب میکنند و قدرت ترمز گیری ضعیفی دارند حتی برند های با نام خارجی و علامت استاندارد ایران
1398/6/16
افتضاح ترین لنت ایرانیه. هزار رحمت به چینی. همون بهتر که این کارگاه های آشغال سازی تعطیل بشن
1398/11/13
سلام پراید صفر از نمایندگی تحویل گرفتم مهرماه 98 بعد از کیلومتر 1000 لنت ها شروع به سوت زدن کردن یعنی بعد از یک ربع رانندگی هنگام ترمز گرفتن صدای سوت مانند از لنت ها شنیده میشه..واقعا امیدوارم خدا نابود کنه سایپا رو