موضوعات داغ

ارتقا خودروهای تسلا به سیستم رانندگی کاملا خودکار، تجربه نامحسوس مالکان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بنابر گزارش مجله اقتصادی فوربس، گروهی از مالکان تسلا گزارش کرده‌اند که خودروهای آنها در طی تعویض برخی قطعات کامپیوتری خودرو، به حالت رانندگی تمام خودکار ارتقا پیدا کرده‌اند. این ارتقا غافلگیر کننده، در طی تعویض فیلتر هوای کابین و بروزرسانی تنظیمات قوی‌ترین مدل تسلا مدل اس، یعنی سری 2018 P100DL صورت گرفت.
مالکان در ابتدا تنها چیزی که حس میکردند، فعالیت بهتر سیستم تهویه و بوی بهتر کابین بود، اما یکی از مالکین متوجه شد که خودرو وی مجهز به سیستم رانندگی خودکار کاملا مستقل یا (FSD) شده است که پیش از این، تسلا وعده نصب آن در محصولاتش را داده بود. این ارتقا بدون هیچگونه هزینه‌ای صورت گرفت. اما همچنان قادر نخواهید بود تا خودرو را به حالت رانندگی خودکار برده و در مسیر چرت بزنید، چرا که قوانین مربوط به این خودروها، همچنان تحت بررسی هستند.
نکته این بروزرسانی ناخواسته و غافلگیر کننده، آن است که در کنار تعویض فیلترهوای کابین، برخی قطعات کامپیوتری خودرو که محاسبات با حجم بالا را انجام می‌دهند، تعویض شدند، و نرم افزارهای جدیدی روی آنها نصب گردید. این بروزرسانی توان پردازش کامپیوتر ماشین را به 20 برابر حالت قبل افزایش می‌دهد و تنها برای مدلهای تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس در دسترس است. با این وجود، تا زمان کسب مجوز رانندگی خودکار یا اتوپایلوت از سازمان‌های مربوطه، استفاده از این ویژگی در دسترس مالکان نخواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد