موضوعات داغ

کوئیک به آفریقای جنوبی میرود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یک شرکت خودروسازی متعلق به کشور آفریقای جنوبی به نام مورِزا اعلام کرده است که قصد دارد با همکاری گروه خودروسازی سایپا برخی از محصولات این گروه را در جنوب قاره آفریقا مونتاژ کند.
به نقل از ایرنا، در اطلاعیه این شرکت آمده است که به کمک سرمایه گذارانی از امارات متحده عربی چند خودروی ایرانی متعلق به گروه خودروسازی سایپا که با ذائقه رانندگان آفریقایی همخوانی دارند در بازار خودروهای ارزان قیمت این قاره مونتاژ خواهند شد.
در همین راستا تادندا مونگوفا، مدیر اجرایی مورِزا اعلام کرد: «با بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که برخی از مجموعه خودروی های ارزان شرکت ایرانی سایپا از نسل "کیا ریو" را متناسب با ذائقه و قدرت خرید برخی شهروندان در 14 کشور جامعه اقتصادی جنوب آفریقا (سادک) بازتولید و مونتاژ کنیم، چرا که حتی بر خودروهای دست دوم وارداتی به کشورهای آفریقایی نیز مالیات های سنگینی تعلق می گیرد که مصرف آنها را برای کاربران آفریقایی بسیار دشوار کرده است.»
وی در ادامه افزود: «در ابتدا خودرو سایپا کوییک کراس اور و بعد از آن مدل هاچ‌بک این خودرو تولید و در مرحله دوم خودروهای نوع وانت، پروجکت 2012، تیبا و "ساینا پس از دریافت تعدادی آبشن در بازار خودروهای ارزان قیمت آفریقا عرضه خواهند شد.»
گفته می شود با حضور گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاهی در ژواهنسبورگ در سال 1393 تعدادی از فعالان بازار خودرویی جنوب آفریقا تمایل خود نسبت به همکاری با این شرکت را ابراز کرده بودند.
در نمایشگاه مذکور بیش از 120 شرکت فعال در بخش های مختلف از جمله شرکت‌های خودروسازی مهم ژاپنی، کره ای، چینی، آمریکایی و اروپایی حضور داشته و دستاورد های خود را به نمایش گذاشته بودند.
به نظر می رسد تولیدات نسبتا ارزان قیمت سایپا در بازار جنوب آفریقا متقاضیان خوبی پیدا کند.
لازم به یادآوری است که در کشورهای جنوب آفریقا به علت وضعیت نه چندان مساعد اقتصادی شهروندان، خودروهای ارزان قیمت خواهان فراوانی داشته و اغلب افراد از خودروهای درجه دو کشور های آمریکایی و اروپایی استفاده می کنند. در این شرایط قطعا محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا می تواند از فروش خوبی برخوردار شوند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/28
با موتور بهتر،آپشن بیشتر،ایمنی بالاتر و قطعا قیمت خیلی کمتر صادر میشه ولی با موتور داغون،آپشن کمتر،ایمنی کمتر و قیمت خیلی بالاتر به مردم خودمون فورو خته میشن.کلا مردم ایران از همه جا سوا دونسته میشن از نظرشون.
1398/6/28
چه افتخار بزرگی!! البته احتمالا چند سال دیگه خود اینا خودروساز میشن برای خرید ماشیناشون مردم ما سر و دست میشکونن...