موضوعات داغ

بازار داغ مدل‌های مختلف پرايد؛ همه به دنبال پراید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
افزایش قیمت بنزین در طی چند هفته اخیر سبب شد که قیمت خودروهای داخلی و خارجی حتی تا 12 درصد نیز افزایش یابد. در حال حاضر روند صعودی مذکور تاحدی کند شده اما خودروهایی نظیر پراید، پژو ۴۰۵ و نمونه‌های دوگانه یا گازسوز خودروها همچنان پیشتاز افزایش قیمت هستند. برای مثال، قیمت سایپا ۱۱۱ سفید یک روز پس از افزایش قیمت بنزین به ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و در حال حاضر نیز به بیش از ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین پژو پارس دوگانه‌سوز که در همان تاریخ ۱۰۵ میلیون تومان قیمت داشته است، به نرخ ۱۱۶ میلیون تومان صعود کرده است.
البته افزایش قیمت بنزین تنها سبب افزایش قیمت خودروها را به دنبال نداشته و سبب شده که تقاضا برای دوگانه سوز کردن خودروهای بنزینی نیز رشد کند. درخواستی که هزینه ای بین سه تا پنج میلیون تومان برای صاحبان خودروها به همراه دارد. از طرف دیگر تقاضای برای وانت بار نیز افزایش یافته است.
به نقل از آرمان ملی؛ این افزایش قیمت ها واکنش های فراوانی را در پی داشت. رضا رحمانی در این خصوص اعلام کرد که تورم خودرو در بازار واقعی نبوده و متاثر از سهمیه بندی بنزین نیست؛ بلکه سوء‌استفاده‌هايي در این بازار شده است.
پس از آن، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: با افزایش نرخ بنزین قیمت خودروها باید کاهش یابد و اینکه قیمت خودروها در این مدت افزایش یافته به دلایل دیگری است و ربطی به گرانی بنزین ندارد.
عباس تابش افزود: هیچ تغییری در قیمت محصولات خودروسازان داخلی نداریم و گران‌فروشی لوازم یدکی خودروها نیز تخلف است. اکنون به دلیل آغاز پیک تقاضای خرید خودرو، برخی دلال‌ها به قیمت‌ها دامن می‌زنند.
البته تعدادی از کارشناسان افزایش قیمت خودرو را بی ربط به افزایش نرخ بنزین ندانسته و معتقدند که پس از کاهش هیجانات قیمت ها مجددا به حالت قبل باز می گردد.
برخی نیز بر این باورند که تاثیر افزایش نرخ بنزین بر شاخص تورم و سپس تاثیر تورم عمومی بر قیمت خودروها به تدریج، نرخ‌ها را بالا می‌برد و این مساله تاثیر غیرمستقیم گران شدن بنزین بر افزایش قیمت خودرو است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد