موضوعات داغ

تولید پراید 132 متوقف شد؛ خداحافظی با یک عضو دیگر از خانواده پراید!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گردهمایی زنجیره تامین محصولات جدید سایپا (رهام) که با حضور مدیران عامل و فعالان صنایع قطعه سازی و دانش بنیان برگزار شد، اظهار داشت: هفته گذشته و 10 روز زودتر از وعده داده شده، تولید پراید 132 متوقف و بر اساس برنامه های اعلام شده خودروهای پراید 111 و پراید 131 نیز در ماه آینده خطوط تولید آن ها متوقف خواهد شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: در سال 1400 حدود 70 هزار دستگاه و در سال 1401 نیز حدود 100 هزار دستگاه خودروی رهام تولید و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین دو محصول جدید دیگر در سال آینده و پنج محصول دیگر در سال های 1400 و 1401جهت تکمیل سبد محصولات سایپا به بازار عرضه خواهیم کرد.
مدیرعامل خودوسازی سایپا در ادامه بیان داشت: در یکسال گذشته با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت، تولید روزانه خودرو را از 700 دستگاه به 2 هزار دستگاه رساندیم و همینجا اعلام می کنم که خودروسازی سایپا از سال آینده از زیان خارج و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.
وی با بیان این ‌که سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود در کشور برای تعمیق داخلی سازی محصول رهام استفاده کند، گفت: در حال حاضر حدود ۹۲ درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و ما آماده هستیم برای ۸ درصد باقیمانده، زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم. ما خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربکس اتوماتیک هستیم و سایپا آماده‌ مشارکت در اجرای این پروژه مهم برای صنعت خودرو کشور است.
سلیمانی در پایان درباره تولید قطعات انژکتور و کیسه هوا گفت: خوشبختانه این دو قطعه مهم و پیچیده با همکاری طرف های ایرانی تولید شده است و مشکلی در این مورد نداریم. تولید قطعات با کیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی اولویت مهم سایپا در همکاری با قطعه ‌سازان و شرکت‌های داخلی محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد