موضوعات داغ

نگاهی به قیمت کوییک R در بازار آزاد + جدول قیمت دی‌ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی محصول جدید سایپا و پارس خودرو یعنی کوییک R به مشتریان تحویل شده و به مرور در حال باز کردن جای خویش در بازار خودروست. در این مطلب نگاهی به شرایط قیمت کوییک R در بازار آزاد و پس از تحویل نخستین نمونه‌های این خودرو خواهیم داشت.
اختلاف قیمت شدید، بازار هنوز تشنه است!
حدود دوسالی می‌شود که شرایط بازار خودرو کشور به هم ریخته و شاهد اختلاف قیمت شدید بین نرخ خودرو در بازار آزاد و کارخانه هستیم. کوییک آر نیز به محض ورود به بازار چنین وضعیتی پیدا کرده و بررسی آگهی‌های این خودرو، نشان دهنده اختلاف 20 میلیونی در قیمت کوییک آر بین کارخانه و بازار هستند.
برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند دارایی‌های سرگردان مردم که از دوسال پیش به بازار خودرو هجوم آورده بود، اکنون رو به اتمام است و دیگر قیمت‌ها کشش افزایش بیش از این حد را ندارند. در سوی مقابل عده‌ای دیگر همچنان به کشش قیمت خودرو در بازار اعتقاد دارند و پیش‌بینی می‌کنند با قیمت‌های گران‌تر از حالت فعلی، خرید و فروش در بازار صورت خواهد گرفت.

کوییک آر

کوییک آر

به هر ترتیب و باهر دیدگاهی به بازار خودرو نگاه کنیم، کوییک R هم‌اکنون با اختلاف قابل توجهی در بازار آگهی‌ شده است. این اختلاف قیمت 20 میلیون تومانی نشان می‌دهد بازار همچنان کشش مواجهه با قیمت‌های بالاتر را دارد، هرچند همچنان مشخص نیست با این قیمت‌ها در بازار خرید و فروشی صورت می‌گیرد یا خیر.
استقبال قابل توجه از کوییک R
بازار خودرو ایران سالهاست در تشنگی به سر می‌برد و هر محصولی با هر شکل و شمایلی و در بازه قیمتی، در این بازار قابلیت فروش دارد. مشتریان ایرانی مدتهاست که تنها محصولات وطنی کسل‌کننده را دیده‌اند و به همین علت استقبال خوبی از محصولات جدید به عمل می‌آورند.
خودروسازان ایرانی نیز در وضعیت نه چندان مطلوبی به سر می‌برند. فعالیت آن‌ها با خودروسازان بین‌المللی و حتی شرکای چینی قطع شده و ناچارند با ارایه آپشن‌های بیشتر روی محصولات قدیمی خود، توجه مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند. کوییک R نیز همان کوییک ساده محسوب می‌شود که تنها چند تفاوت ظاهری ساده دارد. اما گویا همین تفاوت‌های ظاهری ساده هم برای مشتریان جذاب است و باعث جلب توجه آن‌ها می‌شود.
از سوی دیگر پارس خودرو به واسطه تولید محصولات باکیفیت نیسان و کادیلاک در سال‌های دور، نام خوشی از خود در صنعت خودرو کشور برجای گذاشته و به همین دلیل مشتریان اعتماد بیشتری به ساخته‌های پارس خودرو دارند. نمونه دید متفاوت مشتریان را می‌توان به تفاوت نگرش آن‌ها در خصوص تندر 90 پارس خودرویی و ایران خودرویی یا برلیانس H220 تولیدی سایپا و تولیدی پارس خودرو دید. با توجه به آن‌که خودروهای مونتاژی پارس خودرو نظیر رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی در گذشته دچار حباب قیمتی شدیدی در بازار شدند، لازم است مسئولان پارس خودرو تدابیری برای افزایش سطح تولید خود لحاظ کنند تا از ایجاد جو مخرب حول قیمت کوییک آر در بازار جلوگیری شود.
در جدول زیر نگاهی به قیمت کوییک R در بازار آزاد داشته‌ایم. این خودرو به تازگی وارد بازار شده و بنابراین اگر قصد خرید آن از بازار آزاد را دارید، بهتر است علاوه بر بررسی گزینه‌های دیگر در این بازه قیمت، مدت کوتاهی را برای کاهش نوسانات قیمت کوییک آر صبر کنید. تمامی خودروهای ذکر شده در جدول زیر دنده‌ای، صفر کیلومتر و مدل 1398 هستند.
رنگقیمت
سفید87 میلیون تومان
سفید85 میلیون تومان
سفید88 میلیون تومان
مشکی89 میلیون تومان
مشکی90 میلیون تومان


نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/2
همچین عکس گرفتن انگار بنز s500 هست بابا جمع کنید کاسه کوزتون رو ، حال آدم بهم میخوره نگاش کنه چه برسه پول بده بخره ، نتیجه این همه سال چاپیدن و مفت خوری باید هم این زباله بازیافتی بشه ، کسی که عقل تو کلش باشه پول زحمت کشیده رو پای این فرقون بی ریخت نمیده
1398/11/5
اگه فک میکنی تو این گرونی ماشین با این قیمت میشه ماشین صفر بهتری خرید که هم اسپرت باشه هم جدید هم همه کسی نشده باشه هم لوازمش به بفور باشه و صرفه اقتصادی داشته باشه البته شهری و جمع و جور باشه به ما هم معرفی کن
1399/1/3
تو نخر دکتر جان. لازم نیس اینجوری گلوتو پاره کنی
1399/3/27
بنز s500 را که با کوییک مقایسه نمیکنن چون توی یک رنج قیمت حتی نیستن. معلومه اون بهتره خب پولشم خیلی بیشتره>>>>>>>>>>>>> خوب بود توی مجلات تحلیل و بررسی کار میکردی! این چه طرز مقایسه هست
1399/6/2
من ۳ماهه دارم. دستگیرها اینقدر سفته که به سختی باز میشه با اولین استفاده دستگرده درب عقب از داخل باز نمیشه سنسور درچه گاز مشکل داره و ماشین در ابتدا هرز گاز می خوره با دنده سنگین که گاز میدی چندثانیه گاز قطع میشه و چراغ چک چشمک میزنه و دوباره گاز می خوره
فعلا همینارو پیدا کردم.. تا بقیه
1398/12/18
من چن روزی میشه گرفتم نسبت به قیمتش عالیه، از 206 بهتره
1399/11/23
ال مردم کردین کویک تکمیل وجه شد داخل برگه دعوتنامه نوشته هفته 4بهمن میدونید سود هر ماه چند میشه نخواستیم صبح میام در شرکت تون میگید تا چندروز تحویل زنگ زدم میگه 30تا 60روز مگه م رض دارم بازارم همیندقیمت میشه یک پارس یا 206,تمیز برداشت