موضوعات داغ

پیکاپ هیوندای با پیشرانه جنسیس، رقیب تازه تویوتا هایلوکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار ایالات متحده و استرالیا محل پررونقی برای فروش پیکاپ‌ است. شرکت‌های آمریکایی و ژاپنی حضور گسترده‌ای در کشورهای فوق دارند و خودروهایی همچون تویوتا هایلوکس یا فورد رنجر در بازار استرالیا و آمریکا بسیار پرطرفدار هستند. این استقبال گسترده هر شرکتی را به تکاپو وا میدارد تا سهمی از این بازار را تصاحب کند. حال هیوندای قصد دارد تا پیکاپ یک تنی را با پیشرانه دیزلی جنسیس GV80 روانه بازار کند. این محصول جدا از هیوندای سانتاکروز است که چندی پیش معرفی شد.
موتور دیزل نصب شده روی جنسیس GV80 حدود 274 اسب‌بخار قدرت و 589 نیوتن‌متر گشتاور ارایه می‌دهد و همراه با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. بنابرگفته‌های رئیس تحقیق و توسعه هیوندای، آلبرت بیمنمن، این پیشرانه و گیربکس قابل استفاده بر روی هر خودرو تجاری یا شخصی خواهند بود.
این موتور با تمرکز بر آخرین استانداردهای اتحادیه اروپا توسعه یافته و بنابراین ساخت آن چندان ارزان نخواهد بود. حدود دوسال پیش و در جریان رسوایی دیزل گیت فولکس واگن، بسیاری اعتقاد داشتند دوران موتور دیزل به پایان رسیده، با این حال اکنون و با ارایه موتورهای پاک‌تر، به نظر می‌رسد تا چند دهه دیگر پیشرانه‌های دیزلی قابل اتکا باشند. پیکاپ هیوندای براساس یک شاسی‌ نردبانی سنتی ساخته شده و برای رقابت با خودروهایی نظیر تویوتا هایلوکس و فورد رنجر، به بازار آمریکا و استرالیا عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد