موضوعات داغ

شیوع ویروس کرونا زنجیره تامین جگوار لندروور را مختل کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به دلیل شیوع ویروس کرونا، جگوار لندروور تصمیم گرفته قطعات مورد نیازش که در چین تولید می‌شوند را با چمدان‌های مخصوص وارد بریتانیا کند. این بیماری برای شرکت‌های زیادی مشکل ایجاد کرده و زنجیره تامین بسیاری از کارخانه‌ها را مختل کرده است.
سه کارخانه جگوار لندروور در بریتانیا سالانه قابلیت تولید ۴۰۰ هزار خودرو را دارند، اما قطعات اصلی آن‌ها از چین تامین می‌شود. این شرکت همچنین کارخانه‌هایی در چین دارد. رالف اسپت مدیرعامل جگوار لندروور در این باره گفته است:
ما برای این هفته و هفته آینده مشکلی نداریم، اما بعضی از قطعاتی که در هفته سوم به آن‌ها نیاز داریم در اختیار ما نیستند. ما تصمیم گرفتیم قطعاتی را در چمدان و به صورت هوایی از چین وارد بریتانیا کنیم.
جگوار لندروور به ۳۸ قطعه اصلی از جمله کی‌فاب نیاز دارد که باید از چین وارد شوند. در همین حین تولید خودروها در کارخانه‌های چینی جگوار هم متوقف شده است، اما احتمالا از هفته آینده دوباره وارد فاز تولید خواهند شد. در حالی که این شرکت شرایط خوبی را در چین پشت سر می‌گذاشت، حالا خسارات زیادی را در این کشور متحمل شده است.
با وجود مشکل ویروس کرونا، جگوار لندروور قطعات لازم برای تولید خودروهای خودش تا ماه مارس را دارد، اما این قطعات برای تولید خودروها تا پایان ماه مارس کافی نیستند.
جگوار لندروور تنها شرکتی نیست که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده است. فیات هم مجبور شده تولید L500 را در صربستان متوقف کند، چون تامین قطعات لازم برای تولید تجهیزات صوتی این خودروها با مشکل مواجه شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد