موضوعات داغ

پیمایشی شدن اخذ عوارض آزادراه تهران - ساوه

عکس مطلب اول
بهنام داوودی مدیرکل بهره برداری آزادراه ها اظهار داشت: به دنبال راه اندازی سیستم اخذ عوارض الکترونیک آزادراهی در کشور و رعایت عدالت اجتماعی در پرداخت، اخذ عوارض آزادراه تهران - ساوه بر اساس پیمایش اجرایی ش. آزادراه تهران - ساوه اولین آزادراهی است که اخذ عوارض از آن بر اساس پیمایش صورت می گیرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، مدیرکل بهره برداری آزادراه ها در ادامه افزود: بر اساس این طرح رانندگان عوارض عبور از آزادراه تهران - ساوه را به صورت کامل پرداخت نمی کنند و نرخ بر اساس مسیر طی شده محاسبه و اخذ خواهد شد. این طرح از محدوده آزادگان تا رباط کریم تعیین شده است و رانندگانی که در این محدوده وارد آزادراه شده و از آن خارج شوند هزینه عبور از کل آزادراه را پرداخت نمی کنند. بر این اساس 5 دروازده مشخص شده و عوارض بر اساس ورود و خروج و مسافت طی شده در این محدوده ها محاسبه می شود.
داوودی در ادامه بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی ها اخذ عوارض از آزادراه کرج - قزوین نیز بزودی بر اساس پیمایش خواهد بود. اجرایی شدن این طرح اقدام مهمی در رعایت حقوق شهروندی است و به زودی تمام آزادراه های کشور به این سیستم مجهز خواهد شد.
وی در ادامه اخذ عوارض در منطقه یک آزادراه تهران - شمال را به نوعی در راستای همین طرح دانست و گفت: نرخ عوارض عبور از این آزادراه از شنبه تا چهارشنبه نسبت به پایان هفته تا جمعه شب متفاوت است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد