موضوعات داغ

درگ دوج چلنجر هلکت ردآی و تسلا مدل اس ریون + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای الکتریکی سابقه زیادی در شکست دادن رقبای بنزینی خود دارند. غلبه بر گشتاور فوری یک پیشرانه الکتریکی کار راحتی نیست. اما خودروهایی وجود دارند که حداقل می‌توانند مدل‌های الکتریکی را به دردسر بیندازند. حالا یک تسلا مدل اس ریون توسط دوج چلنجر هلکت ردآی در یک مسابقه درگ به چالش کشیده شده است. این یک مقایسه برابر نیست، اما همه از تماشای یک مسابقه درگ لذت می‌بریم.
تسلا مدل اس استفاده شده در این مسابقه نسخه دوموتوره است یعنی سیستم رانندگی تمام چرخ محرک دارد که مزیت خوبی نسبت به دوج دیفرانسیل عقب است. تسلا توان ۵۸۸ اسب بخار و گشتاور ۱۲۴۷ نیوتن متر تولید می‌کند. البته این مدل با توجه به وزن ۲۲۲۲ کیلوگرمی خودش کمی سنگین به نظر می‌رسد. موتور ۶.۲ لیتری V8 توربوشارژ چلنجر توان ۷۹۷ اسب بخار و گشتاور ۹۵۹ نیوتن متر تولید می‌کند. این مدل با وزن ۲۰۴۱ کیلوگرم از این نظر نسبت به تسلا مزیت دارد.
در مسابقه اول شاهد شروع عالی تسلا هستیم که فاصله زیادی از چلنجر می‌گیرد. البته در ادامه دوج اجازه نمی‌دهد تسلا فاصله خودش را با آن بیشتر کند، اما به اندازه کافی قدرت ندارد تا مدل اس را شکست دهد. مسابقه سوم هم تقریبا مشابه دور اول است، جایی که دوج دوباره شروع خوبی ندارد و خیلی زود مسابقه را به تسلا واگذار می‌کند.
البته مسابقه دوم کمی عجیب‌تر است. اگرچه تسلا کمی از دوج جلو می‌افتد، اما دوج شروع خیلی بهتری دارد. سپس تسلا به دوج می‌رسد و هردو تقریبا همزمان از خط پایان عبور می‌کنند. ابتدا به نظر می‌آید تسلا برنده این دور شده، اما نتایج نشان می‌دهند دوج سریع‌تر به خط پایان رسیده: تسلا با مدت زمان ۱۰.۷۴۴ ثانیه و سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در مقابل دوج با مدت زمان ۱۰.۶۷۷ ثانیه و سرعت ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت.
خودروهای الکتریکی مزیت آشکاری در مسابقات درگ دارند، اگرچه رقبای بنزینی هنوز قدیمی و منسوخ نشده‌اند. اگر دوج می‌توانست کشش مناسبی در آغاز هر دور داشته باشد، بهتر می‌توانست تسلا را به چالش بکشد. یک برد از سه برد برای دوج کافی نیست تا بگوییم مدل الکتریکی با وجود مزیت‌هایش بازنده این رقابت شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد