موضوعات داغ

بورگوارد BX3، برگ برنده بورگوارد در چین؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بورگوارد BX3، جوان ترین عضو خانواده شرکت خودروسازی بورگوارد است که آمده تا به عنوان یک خودروی کراس اوور جمع و جور، سیاست های بورگوارد در تامین نیاز مشتریان جوان را دنیال کند. کمپانی خودروسازی بورگوارد پس از احیا توسط چینی ها، عمده محصولات خود را در بازار این کشور می فروشد و حالا جدیدترین محصول خود را هم برای عرضه در بازار بزرگ چین آماده کرده است، هرچند همانند دو محصول دیگر این شرکت یعنی BX7 و BX5، ممکن است در آینده شاهد عرضه این محصول در سایر بازارهای متقاضی محصولات بورگوارد هم باشیم.
این خودرو در یک همکاری جهانی، به صورت مشترک در استودیو طراحی اشتوتگارت آلمان و استودیو پکن چین توسعه پیدا کرده و به سرانجام رسیده است تا محصولی شایسته برای عرضه در بازار چین باشد. این خودرو در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه می شود که نسخه پایه آن قیمت 96 هزار و 800 یوان دریافت کرده و در مدل فوق آپشن، قیمت نهایی آن به 130 هزار و 800 یوان می رسد. شرکت سازنده مدعی است که این اتومبیل را با تمرکز بر روی مشتریان جوان طراحی کرده است و با کیفیت ساخت بالا، امیدوار است که مشتریان زیادی را جذب این خودرو کند.

بورگوارد BX3

بورگوارد BX3


بورگوارد می گوید که این اتومبیل را با فضای داخل کابین بسیار خوب و همراه با امکاناتی پیشرفته طراحی کرده است که در این خصوص می توان به سیستم هوشمند B-Link، درب عقب برقی، دوربین 360 درجه و برخی امکانات دیگر اشاره کرد که ارزش خرید این اتومبیل را دوچندان می کند. این خودرو به طور کلی دارای طول 4410 میلی متر، عرض 1830 میلی متر، ارتفاع 1670 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2560 میلی متری است که به صورت دو رنگ به مشتریان عرضه می شود.
در بخش فنی، مشتریان تنها یک انتخاب خواهند داشت و آن هم پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر 1.4 لیتری است که با سودجستن از سیستم تزریق پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندرها، می تواند خروجی قدرت 150 اسب بخاری و گشتاور بسیار خوب 250 نیوتن متری داشته باشد. این نیرو توسط جعبه دنده 6 سرعته Aisin دریافت شده و به چرخ ها منتقل می شود، درحالی که به لطف این گیربکس راننده می تواند حالت های مختلف "اکو"، "برفی" و "اسپرت" را در اختیار داشته باشد. این اتومبیل از نظر وزنی بسیار سبک طراحی شده و همین موضوع باعث می شود تا در مصرف سوخت صرفه جویی شده و همچنین سروصدای کمتری تولید و به داخل کابین منتقل شود.

بورگوارد BX3

بورگوارد BX3


برای رسیدن به استانداردهای بالا و تجربه رانندگی ایمن، میزان فولاد مقاوم استفاده شده در این اتومبیل به حدود 78 درصد می رسد که در این کلاس یک رقم قابل توجه خواهد بود و در کنار دیگر بخش های تقویت شده، باعث می شود تا مقاومت فشاری این اتومبیل در برابر ضربات حدود 6 برابر بیشتر از استانداردهای ملی باشد. در بخش ایمنی، کراس اوور جدید بورگوارد مجهز به 6 کسیه هوای ایمنی برای تمامی سرنشینان بوده و همچنین تمامی مدل های عرضه شده به مشتریان، 15 ویژگی ایمنی ثابت خواهند داشت که برخی از آنان شامل ABS، EBD، HAC، ESC، EPB، اتوهلد و... می شود تا خیالتان از بابت ایمنی این خودرو راحت باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد