موضوعات داغ

سهمیه سوخت اردیبهشت ماه وانت بارها بر چه اساس شارژ می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان داشت که بر اساس قانون وظیفه ساماندهی وانت بارها و نیسان های برون شهری بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مسئولیت ساماندهی وانت بارهای فعال درون شهری نیز بر عهده وزارت کشور و شهرداری ها است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص نحوه شناسایی وانت بارهای درون شهری یا برون شهری گفت: بر اساس ثبت نام و فعالیت وانت بارها تشخیص داده می شود که این خودروها در کدام حوزه فعال هستند.
دغاغله در ادامه گفت: سال گذشته کارگروهی در شرکت پخش مشتکل از دستگاه های مختلف با مسئولیت خود شرکت ملی پخش ایجاد شد و وظیفه این کارگروه تعیین سهمیه سوخت تخصیصی به ناوگان وانتی اعم از درون و برون شهری است.
دغاغله افزود: بر همین اساس سازمان راهداری برای ثبت نام وانت بارهای فعال بخش برون شهری دو روش ثبت نام حضوری و غیرحضوری را در نظر گرفته است. رانندگان در روش حضوری می بایست به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان های مختلف یا اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای مراجعه و برای وانت و شخص راننده ثبت نام انجام دهند. در روش غیر حضوری هم رانندگان باید به سامانه تعبیه شده در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مراجعه و برای فعالیت در بخش برون شهری ثبت نام می کردند. بعد از ثبت نام، هم ناوگان و هم شخص راننده کارت هوشمند وانت دریافت و در ضمن برای تردد در سطح جاده های برون شهری ناوگان باید بارنامه به همراه داشته باشد. این اسناد در پایان هر ماه در سامانه تجمیع و مقدار پیمایش هر وانت مشخص می شود و مطابق پیمایش صورت گرفته اعتبار سوخت به مالکان وانت بار تخصیص پیدا می کند.
وی در ادامه بیان داشت: ثبت نام ها از بهمن سال گذشته انجام شد و از اسفند و فروردین دارندگان وانت بارهایی که ثبت نام کرده و بارنامه گرفته بودند، تعداد 118 هزار دستگاه وانت به همراه میزان پیمایش انجام شده طی نامه ای به شرکت پخش فرآورده های نفتی ارسال شد. شرکت ملی پخش نیز پس از صحت سنجی مستندات، اعتبار سوخت وانت بارها را شارژ کرد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایان تصریح کرد: سهمیه اردیبهشت ماه وانت بارها نیز به همین روال و بر اساس بارنامه و مقدار پیمایش و پس از صحت سنجی شرکت ملی پخش، شارژ خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد