موضوعات داغ

طولانی‌ترین خودرو دنیا را ببینید؛ دردسرهای انتقال برای ترمیم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
طولانی‌ترین خودرو دنیا پس از چند سال بلاتکلیفی بالاخره ترمیم خواهد شد. این خودرو در دهه ۱۹۹۰ توسط جی اوربرگ براساس کادیلاک الدورادو ساخته شد و نام رویای آمریکایی برای این خودرو با طول ۳۰.۵ متر انتخاب شد.
این کادیلاک لیموزین در روزهای باشکوهش یک مرکز متقاطع داشت که باید یک راننده دوم آن را هدایت می‌کرد. این مدل همچنین دارای دو موتور و ۲۶ چرخ بود. پیکربندی دیفرانسیل جلوی الدورادو به ساخت آن کمک زیادی کرد. از امکانات منحصر به فرد این طراحی اوربرگ می‌توان به زمین گلف، جکوزی، استخر شنا با تخته شیرجه و محل فرود هلیکوپتر اشاره کرد.
البته این کادیلاک الدورادو ۱۹۷۶ طی این دو دهه به حالت ویرانی درآمده بود. یک موزه فنی آموزشی در شهر نساو ایالت نیویورک، قصد داشت آن را از طریق پروژه‌های دانشجویی و کمک‌های مردمی به شکوه سابق خودش برگرداند. به گفته مایک منینگ، رئیس این موزه، این برنامه‌ها به دلیل سیاست‌های شهری و مشکلات بودجه‌ای نقش بر آب شدند.

رویای آمریکایی

رویای آمریکایی

منینگ که مشتاق ترمیم رویای آمریکایی بوده، با مایک دزر صاحب موزه خودرو پارک دزرلند در اورلاندو، فلوریدا تماس گرفته است. دزر این کادیلاک را خریداری کرده و ترمیم آن را با کمک دانشجویان و کارکنان آغاز کرده است. نوسازی این خودرو از ماه آگوست ۲۰۱۹ آغاز شده است.
برای آماده شدن برای سفر از نیویورک به فلوریدا، رویای آمریکایی به دو قسمت تقسیم و برای انتقال به فلوریدا به تریلرهایی متصل شده است. پس از اینکه خودرو به سلامت به فلوریدا رسید، تیم بازسازی فرآیند دشوار جدا کردن قطعات آن را آغاز کردند.
با توجه به اینکه بخش‌های زیادی از این خودرو قبل از ورود به موزه زنگ زده بود، این تیم از بخش‌های اضافی دیگر الدورادوها برای کمک به بازسازی این کادیلاک استفاده کرده‌ است. حالا که کار بازسازی خارجی آن تقریبا تمام شده، رویای آمریکایی قبل از رونمایی عمومی باید دوباره رنگ شود. همچنین امیدواریم تیم ترمیم‌کننده بتواند برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این لیموزین مانند استخر و محل فرود هلیکوپتر را دوباره بازسازی کند.
با وجود اینکه همه‌گیری ویروس کرونا موقتا ترمیم این خودرو را متوقف کرده ‌است، اما منینگ می‌گوید ترمیم رویای آمریکایی تا بهار آینده به پایان خواهد رسید، و سپس برای همیشه در پارک دزرلند به یک جاذبه توریستی تبدیل خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/26
چی بود چی شپ
1399/2/26
این چیه دیگه
نه میشه باهاش سبقت گرفت نه میشه ازش سبقت بگیری.
دور میدون چطو میپیچه این ؟
اصلا راننده عقبش رو تو آینه بغل می تونه ببینه؟؟
1399/10/20
ببخشید اگه قابلیت های پراید رو نداره