موضوعات داغ

سقف پرداخت خسارت حوادث رانندگی بدون کروکی در محل چقدر است؟

عکس مطلب اول
بر اساس بخشنامه ارسال شده از سوی مفید امینی معاون نظارت بر بیمه مرکزی برای مدیران عامل شرکت های بیمه و بر وفق ماده 4 آیین نامه اجرایی ماده 30 قانون بیمه اجباری شخص ثالث، سقف پرداخت خسارت رانندگی بدون کروکی 11 میلیون تومان اعلام شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایبنا، در این بخش نامه آمده است که بر اساس اطلاع واصله مبنی بر عدم رعایت دقیق ماده 40 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوبه 1395، موضوع پرداخت خسارت مالی وارده به اشخاص ثالث زیان دیده بدون نیاز به گزارش مقامات انتظامی، در برخی از واحدهای رسیدگی به خسارت، بدین وسیله اشعار می دارد که وفق ماده 4 آیین نامه اجرایی ماده 30 قانون مذکور در اجرای ماده 40 قانون، شرکت های بیمه مکلف هستند در صورت وجود شرایط زیر و با دریافت مدارک موضوع ماده 3 این آیین نامه، بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی خسارت زیان دیده را پرداخت کنند.
الف – در زمان وقوع حادثه وسیله نقلیه طرفین بیمه نامه شخص ثالث معتبر داشته باشد.
ب - به نحو مطمئنی از جمله مراجعه همزمان مقصر و زیان دیده به همراه وسیله نقلیه مربوط یا مراجعه مستقیم کارشناس ارزیاب احراز شود که بین طرفین در خصوص راننده مسبب حادثه اختلافی نباشد.
پ – خسارت مالی وارده یا مطالبه شده از سوی زیان دیده حداکثر به میزان سقف تعهد مالی اجباری مندرج در ماده 40 قانون باشد.
در ادامه این بخشنامه تصریح شده است: بر این اساس در سال جاری به منظور پرداخت خسارت مالی وارده یا مطالبه شده از سوی زیان دیده، در صورت داشتن شرایط مذکور تا سقف 11 میلیون تومان نیازی به اخذ گزارش مقامات انتظامی ندارد. لذا اقتضا دارد لزوم اجرای این تکلیف به تمامی واحدهای ذیربط و ارزیابان خسارت طرف قرارداد آن شرکت ابلاغ و ضمن انجام بازرسی از واحدهای رسیدگی و پرداخت خسارت، در صورت مشاهده موارد تخطی از مقررات مذکور، برخورد جدی با متخلفین صورت پذیرد.
مدیران عامل شرکت های بیمه نیز مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه را به عهده خواهند داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد