موضوعات داغ

دی ‌اس به اولین خودروساز مطابق با استانداردهای آلودگی کربنی اتحادیه اروپا تبدیل شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی محدوده فروش یک شرکت شامل سه مدل موجود برای اروپا از جمله دی ‌اس ۳ کراس‌بک، دی ‌اس ۷ کراس‌بک و سدان دی ‌اس ۹ باشد، اصلا باعث تعجب نیست که شرکت دی ‌اس اتومبیلز به تنها خودروسازی تبدیل شده که توانسته با استانداردهای آلودگی دی‌اکسید کربن اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ مطابقت پیدا کند.

کمیسیون اروپا هدف ۹۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر را تعیین کرده، اما میزان آلودگی متوسط خودروهای دی‌اس در نیمه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ گرم در هر کیلومتر بوده است. طبق گفته دی ‌اس، هیچ خودروساز بزرگ دیگری موفق به ثبت آلودگی کمتر از ۱۱۰ گرم در هر کیلومتر نشده است.

در اروپا، دی ‌اس در حال فروش دی ‌اس ۳ کراس‌بک و دی ‌اس ۷ کراس‌بک است که اغلب از موتورهای احتراق داخلی یورو ۶، یا یک پیشرانه هیبریدی یا کاملا الکتریکی استفاده می‌کنند. سدان د ی‌اس ۹ هم به زودی با چندین پیشرانه هیبریدی عرضه خواهد شد.

این برند فرانسوی ادعا کرده از سال ۲۰۲۵ فقط پیشرانه‌های الکتریکی عرضه خواهد کرد تا آلودگی دی‌اکسید کربنی را کاهش دهد. دی‌اس ادعا می‌کند کاملا از تجربه بدست ‌آمده در مسابقات فرمول ای با تیم دی‌اس تچیتا استفاده کرده، که در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ برنده این مسابقات شد.

دی اس

این خودروساز به تازگی یک مدل الکتریکی دیگر به خط تولیدش اضافه کرده که نسخه پلاگین هیبریدی دی ‌اس ۷ کراس‌بک با نام ای‌تنس ۲۲۵ است، و آلودگی دی‌اکسید کربنی آن در محدوده ۳۱ تا ۳۶ گرم در هر کیلومتر قرار دارد. مصرف سوخت این مدل هم بین ۱.۴ تا ۱.۶ لیتر در هر کیلومتر است.

عامل دیگری که به دی ‌اس کمک کرده تا این شرایط ایده‌آل را کسب کند این است که استانداردهای آلودگی کربنی ۹۵ گرم در هر کیلومتر که مربوط به سال آینده است، از هم‌اکنون در ۹۵٪ مدل‌های این شرکت رعایت می‌شود، که به دی‌اس کمک می‌کند از پرداخت جریمه ۹۵ یورو به ازای هر گرم تخلف نسبت به هدف تعیین شده قسر در برود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد