موضوعات داغ

مخالفت وزیر راه با بازگشت باجه‌ های عوارضی دستی به آزادراه‌ های الکترونیکی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

در روزهای اخیر گمانه زنی هایی از احتمال بازگشت باجه‌ های عوارضی دست به آزاد راه‌ های الکترونیکی شده بود، اما روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به صراحت مخالفت خود را با دستی شدن عوارض در آزاد راه ها اعلام کرد.

آزاد راه های کشور به تدریج طی سال ‌های گذشته به طرح دریافت عوارض به صورت الکترونیکی پیوسته اند و این موضوع باعث شد تا باجه‌ های عوارضی دستی جای خود را به دوربین های ثبت عوارض دهند، با این حال پس از گذشت چند ماه از اجرایی شدن این پروژه، عدم مشارکت مناسب مردم در پرداخت عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی تبدیل به یکی از دغدغه‌ های اصلی سرمایه گذاران و مجریان این طرح شده است و در طول یکی دو سال گذشته همچنان پابرجا بوده و به گفته مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در مسیرهای مختلف مردم عوارض الکترونیکی آزادراهی خود را بین 50 تا 80 درصد پرداخت نکرده اند.

باتوجه به این شرایط، طی هفته‌ های گذشته گمانه زنی ‌هایی صورت گرفت که گویا باجه‌ های عوارضی دستی به آزاد راه‌ های الکترونیکی باز می گردند و از سوی دیگر به نظر می‌ رسد اختلافاتی بین مجری طرح الکترونیکی کردن عوارض آزاد راهی و برخی زیر مجموعه‌ های وزارت راه بوجود آمده است. هرچند طی هفته گذشته دریافت عوارض در منطقه یک آزادراه تهران / شمال و در مسیر بازگشت به تهران، باجه ‌های عوارضی فعال شدند و با وجود این که از ابتدا قرار بود محاسبه و دریافت عوارض دراین مسیر به صورت الکترونیکی باشد، تصاویری از صف ‌های ماشین پشت باجه ‌های عوارضی منتشر شد و این گمانه زنی بوجود آمد که احتمالا شاهد بازگشت باجه های عوارضی دستی باشیم.

و اما در نهایت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مخالفت خود را در این باره به صراحت اعلام کرد و محمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع نیز خود را مامور تعیین تکلیف هرچه سریع‌ تر این موضوع دانست. به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، طی مکاتباتی که در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته است، محمد اسلامی در ابتدای تیر ماه در پاسخ به این مکاتبات به معاون خود اعلام کرد که "از طرف من اختیار کامل دارید تا سریع ‌تر این وضع را خاتمه بدهید و اجازه تعلل و گذشت زمان از یک سو و بازگشت به حالت دستی را نیز به هیچکدام از طرفین ندهید".

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/29
مشکل از خودتونه، برای چی میگید مردم همکاری نمیکنند !!!؟؟؟ من سه روزه میخوام عوارضم رو پرداخت کنم با هر اپلیکیشنی که وارد میشم میگه سیستم قطعه ! پس تقصیر رو گردن مردم نندازید ! وقتی سیستم های اینترنتی و الکترونیکی خودتون مشکل داره بیخود تقصیر مردم نندازید ! هیچ مشکلی هم نداره وقتی نمیتونید ارتباط رو برقرار کنید وقتی سیستم هاتون هنوز با طرح هایی که دادید و اجرا کردید هماهنگی نداره، خوب برش گردونید به قرون وسطی ! کسی مجبورتون نکرده بود از اول الکترونیکیش کردید! مام راضی نیستیم "سرمایه گذاران و مجریان این طرح" ضرر کنند! مگه قبلا چکار میکردیم؟ یک ربع وای میسادیم تا ماشینا دونه دونه عوارضشونو پرداخت کنند و برن، یک ربع از عمرمون هم اینجوری میرفت! اینم روش!
فقط وقتی میخواید از مردم حرف بزنید درست حرف بزنید! هر چی دارید از این مردم مظلوم دارید!