موضوعات داغ

بوگاتی ساخت مدل جدید را به دلیل مشکلات مالی گروه فولکس ‌واگن به تاخیر انداخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بوگاتی شیرون با قیمتی تقریبا ۳ میلیون دلاری، یکی از گران‌ترین خودروهای کنونی بازار است. این قیمت بیش از حد زیاد باعث شده فروش آن نسبتا دشوار باشد و حالا چهار سال پس از معرفی این ابرخودرو، هنوز ۱۰۰ نسخه از آن در دسترس هستند. این شرکت بیش از ۲۵۰ نسخه از آن را تولید کرده و برای تولید ۱۵۰ نسخه دیگر از ۵۰۰ نسخه‌ای که قصد دارد بسازد از مشتریانش مبالغی را دریافت کرده ‌است.

بحث درباره یک بوگاتی مقرون به صرفه طی چند ماه گذشته تیتر اخبار شده است، اما به نظر می‌رسد این اتفاق به زودی رخ نخواهد داد. شرکت والد بوگاتی یعنی گروه فولکس ‌واگن، تصمیم گرفته منابع مالی خودش را اولویت‌بندی کند تا چالش‌های کنونی به دلیل بحران کرونا را پشت سر بگذارد. استفان وینکلمن رئیس این شرکت گفته تصمیم‌گیری درباره یک بوگاتی ارزان‌تر فعلا به تعویق افتاده است. وینکلمن در این باره گفته است:

در حال حاضر، ما باید این مسئله را کنار بگذاریم. با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کنونی، اولویت اصلی ما نقدینگی است.

بوگاتی

براساس آنالیز اولیه انجام‌ شده توسط بوگاتی، انتظار می‌رود مدل دوم یک مدل جی‌تی با دو صندلی عقب قابل‌استفاده و یک پیشرانه الکتریکی باشد. شاسی این مدل باید برای ایجاد فاصله با زمین کمی بلند باشد، اما این برند فرانسوی مدل جدیدش را شاسی‌بلند خطاب نمی‌کند، همانطور که فراری از توصیف پوروسانگوئه به عنوان یک شاسی‌بلند خودداری می‌کند.

اگر تولید مدل دوم بوگاتی قطعی شود، گروه فولکس‌واگن باید سرمایه‌گذاری زیادی در این شرکت کند تا تولید را از کمتر از ۱۰۰ خودرو در سال به بیش از ۹۰۰ دستگاه افزایش دهد. این مدل ممکن است قیمتی بین ۵۰۰ هزار یورو تا ۱ میلیون یورو داشته باشد، که معادل ۵۷۸ هزار دلار تا ۱.۱۵ میلیون دلار است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد