موضوعات داغ

ترس مرسدس از فرسایش لاستیک و کسب نتیجه ضعیف در اسپانیا

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

ترس مرسدس از فرسایش لاستیک و کسب نتیجه ضعیف در اسپانیا باعث شده است تا مدیران این تیم به فکر یک راه حل فوری برای مشکل فرسایش بیش از حد لاستیک باشند، قبل از اینکه خیلی دیر شده باشد.

از نظر لجستیکی فصل ۲۰۲۰ فرمول یک سخت ترین شرایط ممکن را برای تیم ها رقم زده است. جابجایی های پشت سر هم در کشورهای مختلف که هرگز در این ابعاد و فشردگی زمانی سابقه نداشته است. شاید راحت ترین این جابجایی ها مسابقات پشت سر هم مجارستان و اتریش بود که دو کشور مرز مشترک زمینی داشتند. اما جابجایی بین انگلستان و اسپانیا داستان دیگری است.

فاصله بین سیلورستون و بارسلونا بسیار طولانی است و تیم ها مجبور به استفاده از حمل و نقل هوایی و دریایی خواهند بود که نسبت به حمل و نقل زمینی، پیچیدگی بسیار بیشتری خواهد داشت. همین موارد باعث نگرانی تیم مرسدس شده است، آیا برای بررسی مشکل لاستیک که منجر به پیروزی مکس ورشتپن در مسابقه سالگرد ۷۰سالگی فرمول یک شد، زمان کافی خواهند داشت.

استراتژی تیم ردبول برای شروع مکس با لاستیک هارد باعث شد تا برای اولین بار از شروع فصل ۲۰۲۰ فرمول یک، شاهد پیروزی خودرویی به غیر از مرسدس باشیم. لاستیک های هارد مکس به او اجازه داد تا در بخش اول مسابقه دورهای بیشتری را ثبت کند، از آن طرف لاستیک های مدیوم مرسدس واکنش مناسبی از خود نشان ندادند و در نهایت تیم ردبول توانست مسابقه بهتری داشته باشد و مکس به اولین پیروزی خود در فصل ۲۰۲۰ فرمول یک دست پیدا کند.

اندرو شوولین، مدیر مهندسی پیست تیم مرسدس، معتقد است شرایط در پیست کاتالونیا همانند سیلورستون چالش برانگیز خواهد بود. اندرو افزود:

در اینجا عنصر زمان نیز دخالت زیادی دارد، روز سه شنبه در حال پرواز به سمت اسپانیا هستیم و روز جمعه در داخل پیست خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در محدوده ۳۰ درجه سانتیگراد باشد. این دو پیست شباهت هایی به هم دارند و باید سریعا مشکل خود را حل کنیم و به صدر باز گردیم. در غیر اینصورت یکشنبه سیاه دیگری برای ما رقم خواهد خورد.

به نظر شوولین دلایل مختلفی برای عملکرد ضعیف مرسدس در سیلورستون وجود داشته است.

این عادلانه است که بگوییم در زمانیکه هوا گرم باشد خودرو ما عملکرد ضعیفتری دارد. موضوع تاول زدن لاستیک ها را قبل از مسابقه به رانندگان خود گوشزد کرده بودیم. آنچه برای ما در طول مسابقه سوال برانگیز شد این است که چرا شدت خرابی لاستیک در خودرو ما بیشتر از ردبول است. همه تیم ها با مشکل لاستیک روبرو بودند اما این مشکل در خودرو ما نمود بیشتری داشته است. پیست های گرم دیگری هم در تقویم حضور دارند و باید هرچه سریعتر به پاسخ این پرسش دست پیدا کنیم.

البته باید بدانید که شرکت لاستیک سازی پیرلی به عنوان تنها تامین کننده لاستیک های مسابقات فرمول یک، برای مسابقه هفته آینده لاستیک های سخت تری را معرفی کرده است که ممکن است به کمرنگ شدن مشکل تیم مرسدس کمک شایانی کند. اندرو در اینباره گفت:

اگر نتوانیم مشکل خود را حل کنیم، استفاده از لاستیک C1 می‌تواند به کمرنگ شدن مشکل ما کمک کند اما در نهایت مجبور به استفاده از نوع دیگری از لاستیک هستیم که همان شرایط سیلورستون را رقم خواهد زد. ردبول حتی در زمانیکه با بالاترین مود رانندگی می‌کنیم اختلاف زیادی با ما ندارد، بنابراین اگر سریعا مشکل را رفع نکنیم در اسپانیا نیز مشکل خواهیم داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد